Atomatyczna skrzynia biegow.

oliveraki

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 14 sty 2011, 23:54
Auto: Astra H
Silnik: 1.8 16V eco 140KM

Atomatyczna skrzynia biegow.

#1

Nieprzeczytany post autor: oliveraki »

Witam,

Byc moze moje pytanie wyda sie bardzo banalne (a zalozenie osobnego tematu skandalem) i dla wielu z Was odpowiedz na nie bedzie oczywista, nie mniej jednak od kilku dni zastanawiam sie nad kwestia uzytkowania automatycznej skrzyni biegow. Forum o tym milczy, uznajac sprawe za oczywista (i byc moze rzeczywiscie tak jest a ja niepotrzebnie draze temat), google opisuje co i jak ale nie do konca o to mi chodzi. Ok, przechodze do sedna, bo ktos tu zaraz usnie :mrgreen:

Od kilku dni jestem szczesliwym posiadaczem astry h 1.8 benzyna 16V 140HP, automat. Jest to moj pierwszy automat i w zwiazku z tym czuje sie jak dziewica Orleanska ;) Niby wiem jak go uzywac, bo zostalem poinstruowany w salone, zapoznalem sie rowniez z logbookiem ale niestety ciagle mam wrazenie ze robie cos zle, a nie mam zamiaru zbyt szybko tej skrzyni wesksplatowac.

Chodzi mi o przelaczanie biegow. Oczywiscie wszystkie biegi musza byc przelaczane z wcisnietym pedalem chamulca - rzecz jasna. Ponadto pomiedzy przejsciami z R na D i na odwrot nalezy chwilke odczekac na biegu N aby poziom oleju sie ustabilizowal. Co jeszcze? Wiadomo, kiedy parkujemy samochod, a wlasciwie juz po zaparkowaniu, ciagle bedac na biegu D podciagamy chamulec reczny, wciskamy chamulec nozny i przechodzimy na P, no wlasnie: czy przechodzac na P (z D), po drodze na moment zatrzymujac sie na N wg. wskazowek logbooka, nalezy wrzucic bieg na sekunde na R czy mozna odrazu przejsc z N na P? Jest to rzecz ktora nie daje mi spokoju, a niestety nie mam o to kogo zapytac. Kiedy przechodze z D na N, a pozniej na P, po drodze wrzucajac R, zapalaja mi sie wsteczne swiatla, poza tym trwa to parkowanie odrobine dluzej, przez co czuje sie jak emeryt za kierownica :lol: No, ale jesli tak trzeba to okej, bede tak wlasnie czynil... A moze od razu, bezposrednio, szybko (zeby nie uslyszec nawet wskoczenia wstecznego) wrzucic P? Prosze o kilka zdan wyjasnien w tej kwestii. Bede zobowiazany :D

Sie rozpisalem :mrgreen:
[External Link Removed for Guests]

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Hmm, jeździłem sporo Omegą i Fordem w automacie i nigdy czegoś takiego nie robiłem. Od razu z D na P i bez żadnego trzymania na D i zaciągania ręcznego. Ręczny to tylko na stromym podjeździe, najpierw P, później ręczny. Nic mi się nigdy nie zepsuło...

Awatar użytkownika
Darian

V.I.P.
Posty: 3156
Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
Imię: Darek
Auto: Astra J ST OPC Line`11
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: GWE - Rumia
Pomocny: 4 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Darian »

Jakiś czas temu jeździłem Senatorem w automacie i podobnie jak kolega wyżej nie miałem takich problemów z przełączaniem biegów. Przerzucałem biegi jednym ruchem drążka z np. P na D lub z P na R i odwrotnie. Ręczny zaciągałem jedynie pod większe wzniesienie, w innym wypadku zostawiałem jedynie na P.Często też przerzucałem z D na N bez wciśnięcia dźwigni na drążku zmiany biegów.Skrzynia działała bez zarzutu i jedynie trzeba kontrolować poziom oleju, ale to rzecz oczywista (podobnie jak w silniku).
Pozdrawiam
Moje autko => Szara Eminencja

oliveraki

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 14 sty 2011, 23:54
Auto: Astra H
Silnik: 1.8 16V eco 140KM

#4

Nieprzeczytany post autor: oliveraki »

Tomek, Darian, dzieki wielkie, rozwialiscie moje watpliwosci :) W takim razie z N na P bede przechodzil bezposrednio. Mam nadzieje ze nie rozwale skrzyni ;) ps. ksiazke serwisowa mam w jezyku angielskim, byc moze czegos nie rozumiem, ale wydaje mi sie ze kilkusekundowy postoj na biegu N jest raczej wskazany...
[External Link Removed for Guests]

Zablokowany