Astra G Sportive kupiona. Informacje

deSpool

Astra G Sportive kupiona. Informacje

#1

Nieprzeczytany post autor: deSpool »

Pytania czysto techniczne jak i typowo informacyjne ;)


Witam,
jestem tu pierwszy raz, nie wiem czy dobrze trafilem ale...
Tesciowa stala sie wlasnie szczesliwym posiadaczem Astry 2 w wersji Sportive (1.8 16V).

Mam dwa pytania (narazie pewnie dwa ) odnosnie tego modelu.

1) Zaobserwowalem iz ma on ciekawa funkcje wlaczania automatycznie awaryjnych swiatel jak tylko ma sie wlozony kluczyk w stacyjke. Dziala to na odpalonym silniki - co jest dobre i na wylaczonym - co juz staje sie denerwujace. Czy mozna te opcje jakos wylaczyc? Czy jest to standard w Astrze?

2) Lampka podsufitki ma tylko 2 wlaczniki. Oba wlaczaja/wylaczaja lampki na strone pasazer/kierowca. Nie ma opcji stalego wylaczenia lampki, ustawienia by sie wlaczala lub nie po otwarciu drzwi. lampak jest zawsze wlaczona przy otwarciu wrot. Przy dlugim czasie grzeje sie to i niepotrzebnie ciagnie akumulator. Normalne to takze w tym modelu?


Niemoge wygrzebac w necie podstawowych informacji o tym modelu. Chodzi mi o dane typu oznaczenie silnika, pojemnosc baku, wielkosc rezerwy itp. Interesuje mnie wszystko co dotyczy tego egzemplarza, a zwlaszcza opis "co dawala fabryka w tej wersji".

Jesli ktos moze mi pomoc bede wdzieczny.




Pozdrawiam,





Przeniesiono do odpowiedniego działu dla lepszej sprawności wyszukiwania wątku + lekka zmiana treści tematu // JunioR
Ostatnio zmieniony 23 lis 2007, 18:54 przez deSpool, łącznie zmieniany 2 razy.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

deSpool pisze:1) Zaobserwowalem iz ma on ciekawa funkcje wlaczania automatycznie awaryjnych swiatel jak tylko ma sie wlozony kluczyk w stacyjke. Dziala to na odpalonym silniki - co jest dobre i na wylaczonym - co juz staje sie denerwujace. Czy mozna te opcje jakos wylaczyc? Czy jest to standard w Astrze?
to najprawdopodobniej alarm fabryczny powoduje to bo normalnie w astrach tak nie ma.
Tak pewnie mając instrukcję można to wyłączyć ;)

deSpool pisze:2) Lampka podsufitki ma tylko 2 wlaczniki. Oba wlaczaja/wylaczaja lampki na strone pasazer/kierowca. Nie ma opcji stalego wylaczenia lampki, ustawienia by sie wlaczala lub nie po otwarciu drzwi. lampak jest zawsze wlaczona przy otwarciu wrot. Przy dlugim czasie grzeje sie to i niepotrzebnie ciagnie akumulator. Normalne to takze w tym modelu?
tak to normalne. w astrze nie da sięwyłączyć lampki taż żeby w ogóle nie świeciła przy otwarciu drzwi. Dodam że ta lampka którą masz z dodatkowym podświetleniem pasażera i kierowcy to dodatek z lepszej wersji wyposażenia bo normalnie tego nie ma ;)
deSpool pisze:Niemoge wygrzebac w necie podstawowych informacji o tym modelu. Chodzi mi o dane typu oznaczenie silnika, pojemnosc baku, wielkosc rezerwy itp. Interesuje mnie wszystko co dotyczy tego egzemplarza, a zwlaszcza opis "co dawala fabryka w tej wersji".
za dużo o silniku nie można powiedzieć nie znając jego oznaczenia wybitego na bloku silnika. a silników 1.8 16V było dużo bo aż 3 modele :D

X18XE1 1796 DOHC 85kW (115KM)/5400 170/3400 od 0 do 100: 10,0 vmax 200/195/-/- (Limo/Caravan/Coupe/Cabrio)

Z18XEL 1796 DOHC 85kW (115KM)/5400 170/3800 od 0 do 100: 10,0 vmax 200/195/205/202 (Limo/Caravan/Coupe/Cabrio)

Z18XE 1796 DOHC 92kW (125KM)/5600 170/3800 od 0 do 100: 9,5 vmax 205/200/210/207 (Limo/Caravan/Coupe/Cabrio)

sportive więc jest pewnie obniżona o -30mm + skrócone amorki, fotele kubełkowe, pewnie białe zegary. no i jeszcze pewnie inne bzdety. silnik nie ma żadnych zmian są to tylko zmiany stylistyczne

Pojemności
- zbiornik paliwa 52 dm3
- układ smarowania 4,25 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia
- wersje bez klimatyzacji 6,5 dm3
- wersje z klimatyzacją 6,8 dm3
- skrzynka przekładniowa 1,6 dm3
- układ hamulcowy 0,5 dm3
- układ kierowniczy ze wspomaganiem
- Delphi-Saginaw 1,1 dm3
- TRW ok. 0,7 dm3
rezerwa jest pewenie jak zwykle przewidziana na 50km - ale to też zależy od buta kierowcy

deSpool

#3

Nieprzeczytany post autor: deSpool »

JOszi, dzieki bardzo. Jestem calkiem "nowy" w Oplach ;)

Musze poszukac numeracji tego sprzetu, ale to ktorys z 115 konnych.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

ten pierwszy silnik jest to ten jeden z pierwszych montowanych w astrach g. potem zastąpiono go tym 2 i na koniec doszedł 3 ;) może to coś pomoże ;)

jak coś jeszcze to pytaj może będę mógł pomóc

deSpool

#5

Nieprzeczytany post autor: deSpool »

Dzieki serdeczne... juz cos wiem o tym sprzecie ;)

A tak z ciekawosci jescze jedno. Spotkalem sie z oznaczeniami wersji Sport i Sportive... na oko z wyposazenia to samo. Jaka jest roznica?

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

różnicy nie znam ale podejrzewam że to te same wersje tylko albo z innych krajów albo z innego rocznika.

Zablokowany