Systrm chłodzenia - dziwna sprawa

turek_78

Systrm chłodzenia - dziwna sprawa

#1

Nieprzeczytany post autor: turek_78 »

Na początek witam serdecznie.
Mam taki oto problem. Swego czasu zmuszony byłem wymienić chłodnicę - stara ciekła - początkowo wszystko było ok. Ale ostatnio zauważyłem dziwny objaw, a mianowicie:
Po zakończonej jeździe w zbiorniku wyrównawczym cieczy chłodzącej poziom płyny nie przekracza ilości 1-2 cm na jego dnie, jeżeli ostrożnie poluzuje korek poziom cieczy wraca do poziomu "zimnego silnika "KALT"". Podobnie jak autko postoi przez nockę poziom cieczy wraca do mormy.
Dziwne bo wcześniej, iż po skończonej jeździe poziom ceczy w zbiorniku był okolo 2 cm wyższy niż na zimnym silniku.
Ktoś wie co to może być za przyczyna??
Proszę o konstruktywne wyjaśnienia.
Silnik 2.0 DTL - Opel Astra II
Pozdrawiam

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

jak wymieniałeś chłodnicę to zalałeś inny płyn?

Na moje to na ciepłym silniku tworzy się ciśnienie i powietrze w układzie przeciska się do góry zbiorniczka wypychając ciecz do dołu.

może stary płyn miał inną charakterystykę już

turek_78

#3

Nieprzeczytany post autor: turek_78 »

niby się zgadza ale w korku jest zawór ciśnieniowy który odporowadz "nadmiar" powietrza
a płyn raczej inny bo jak sądze to w Oryginale Opel nie peje Petrygo :D

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Oczywiście prawidłowym zjawiskiem jest, że nagrzany płyn podchodzi do góry. Z tego co pamiętam w korku zbiorniczka są dwa zawory. Najprawdopodobniej jeden z nich zablokował się w jakiś sposób (może brudny, albo się uszkodził mechanicznie).
Przy okazji zapytam, czy przypadkiem przewody gumowe nie ściskają Ci się lekko na gorącym silniku. Spróbuj dodać gazu i obserwuj przewody. Wg mnie robi się zbyt duże podciśnienie w układzie chłodzenia (przez brak dopływu powietrza z zewnątrz - przez korek).

[ Dodano: 2007-10-11, 17:59 ]
Dodam, że podciśnienie w układzie to normalna rzecz. Spróbuj wymienić się z kimś korkiem.
[External Link Removed for Guests]

turek_78

#5

Nieprzeczytany post autor: turek_78 »

tak myslalem ze cos to nie tak z korkiem i nawet kupiłem nowy
zatem trudno powiedziec zeby dwa byly złe :D
ale to nicnie zmienilo, a z tym "przegazowaniem" i obserwacja przewodow sprawdze "D

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Hmm. A przewód zwrotny to masz drożny?? Przelewa się płyn przy przegazówce do zbiorniczka? A jak z temp. silnika?
[External Link Removed for Guests]

turek_78

#7

Nieprzeczytany post autor: turek_78 »

przewody drożne
płyn wraca przez oba przewody zwrotne nawet na biegu jalowym

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Coś jednak pomieszałem. Normalnie w układzie panuje nadciśnienie.
Nie mam już pomysłów co do Twojego problemu, zakładam że chłodnicę i korek wymieniłeś na zgodne ze specyfikacją silnika. Ja osobiście spróbowałbym jeszcze rozgrzać silnik od zimnego, gdy płyn jest na kresce KALT do ok. 90st.C ze zdjętym
korkiem zbiornika wyrównawczego i baczne obserwacje poziomu płynu w tym czasie.
[External Link Removed for Guests]

turek_78

#9

Nieprzeczytany post autor: turek_78 »

o to jest dobre
musze to wprowadzic w zycie
ale to w sobote bo bedzie wiecej czasu :D

Zablokowany