Systrm chłodzenia - dziwna sprawa
Systrm chłodzenia - dziwna sprawa
Na początek witam serdecznie.
Mam taki oto problem. Swego czasu zmuszony byłem wymienić chłodnicę - stara ciekła - początkowo wszystko było ok. Ale ostatnio zauważyłem dziwny objaw, a mianowicie:
Po zakończonej jeździe w zbiorniku wyrównawczym cieczy chłodzącej poziom płyny nie przekracza ilości 1-2 cm na jego dnie, jeżeli ostrożnie poluzuje korek poziom cieczy wraca do poziomu "zimnego silnika "KALT"". Podobnie jak autko postoi przez nockę poziom cieczy wraca do mormy.
Dziwne bo wcześniej, iż po skończonej jeździe poziom ceczy w zbiorniku był okolo 2 cm wyższy niż na zimnym silniku.
Ktoś wie co to może być za przyczyna??
Proszę o konstruktywne wyjaśnienia.
Silnik 2.0 DTL - Opel Astra II
Pozdrawiam
Mam taki oto problem. Swego czasu zmuszony byłem wymienić chłodnicę - stara ciekła - początkowo wszystko było ok. Ale ostatnio zauważyłem dziwny objaw, a mianowicie:
Po zakończonej jeździe w zbiorniku wyrównawczym cieczy chłodzącej poziom płyny nie przekracza ilości 1-2 cm na jego dnie, jeżeli ostrożnie poluzuje korek poziom cieczy wraca do poziomu "zimnego silnika "KALT"". Podobnie jak autko postoi przez nockę poziom cieczy wraca do mormy.
Dziwne bo wcześniej, iż po skończonej jeździe poziom ceczy w zbiorniku był okolo 2 cm wyższy niż na zimnym silniku.
Ktoś wie co to może być za przyczyna??
Proszę o konstruktywne wyjaśnienia.
Silnik 2.0 DTL - Opel Astra II
Pozdrawiam
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Oczywiście prawidłowym zjawiskiem jest, że nagrzany płyn podchodzi do góry. Z tego co pamiętam w korku zbiorniczka są dwa zawory. Najprawdopodobniej jeden z nich zablokował się w jakiś sposób (może brudny, albo się uszkodził mechanicznie).
Przy okazji zapytam, czy przypadkiem przewody gumowe nie ściskają Ci się lekko na gorącym silniku. Spróbuj dodać gazu i obserwuj przewody. Wg mnie robi się zbyt duże podciśnienie w układzie chłodzenia (przez brak dopływu powietrza z zewnątrz - przez korek).
[ Dodano: 2007-10-11, 17:59 ]
Dodam, że podciśnienie w układzie to normalna rzecz. Spróbuj wymienić się z kimś korkiem.
Przy okazji zapytam, czy przypadkiem przewody gumowe nie ściskają Ci się lekko na gorącym silniku. Spróbuj dodać gazu i obserwuj przewody. Wg mnie robi się zbyt duże podciśnienie w układzie chłodzenia (przez brak dopływu powietrza z zewnątrz - przez korek).
[ Dodano: 2007-10-11, 17:59 ]
Dodam, że podciśnienie w układzie to normalna rzecz. Spróbuj wymienić się z kimś korkiem.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Coś jednak pomieszałem. Normalnie w układzie panuje nadciśnienie.
Nie mam już pomysłów co do Twojego problemu, zakładam że chłodnicę i korek wymieniłeś na zgodne ze specyfikacją silnika. Ja osobiście spróbowałbym jeszcze rozgrzać silnik od zimnego, gdy płyn jest na kresce KALT do ok. 90st.C ze zdjętym
korkiem zbiornika wyrównawczego i baczne obserwacje poziomu płynu w tym czasie.
Nie mam już pomysłów co do Twojego problemu, zakładam że chłodnicę i korek wymieniłeś na zgodne ze specyfikacją silnika. Ja osobiście spróbowałbym jeszcze rozgrzać silnik od zimnego, gdy płyn jest na kresce KALT do ok. 90st.C ze zdjętym
korkiem zbiornika wyrównawczego i baczne obserwacje poziomu płynu w tym czasie.
[External Link Removed for Guests]