Zrobić sobie twinporta!
- Konradopel
- Posty: 607
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 19:24
- Imię: Konrad
- Auto: "Czekoladka"
- Silnik: A14NET
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Zrobić sobie twinporta!
Od kilku lat w opelkach montowane są twinporty. Różnica między 1,6 16V zwykłym a twinportem to 14KM i nieco mniejsze spalanie drugiej jednostki. Dodanie prawie 14% mocy (z 101 na 115KM) i obniżenie spalania jednocześnie? Kusząca opcja :m
Cały czas chodzi mi to po głowie ale nie wiem, jakie są dokładnie różnice między tymi jednostkami? Wiem że na pewno kolektor dolotowy, elektronika i prawie na pewno dwie listwy paliwowe w twinQ. Nie wiem jak sprawa ma sie co do głowicy? Czy nie ma przypadkiem jakichś innych niespodzianek.
I w końcu jak oszacować koszt takiego zabiegu, zakładając że dawce części dało by się znaleźć na szrocie. Swap całej jednostki mnie nie interesuje bo mój silniczek ma nakręcone śmieszne 30 tys km i głupotą było by go wymienić w całości.
Cały czas chodzi mi to po głowie ale nie wiem, jakie są dokładnie różnice między tymi jednostkami? Wiem że na pewno kolektor dolotowy, elektronika i prawie na pewno dwie listwy paliwowe w twinQ. Nie wiem jak sprawa ma sie co do głowicy? Czy nie ma przypadkiem jakichś innych niespodzianek.
I w końcu jak oszacować koszt takiego zabiegu, zakładając że dawce części dało by się znaleźć na szrocie. Swap całej jednostki mnie nie interesuje bo mój silniczek ma nakręcone śmieszne 30 tys km i głupotą było by go wymienić w całości.
MOC BŁYSKAWICY W ZAKLĘTYM KRĘGU - OPEL
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
- Andrew
- Posty: 2912
- Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
- Imię: Andrzej
- Auto: Szwedzkie
- Silnik: Fiata
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
Generalnie duzo powietrza - to dobrze, ale przy wysokich obrotach kiedy zapotrzebowanie jest duze...
przy niskich obrotach za duzo powietrza to niezbyt dobrze, powoduje tylko wieksze spalanie
Producenci silnikow np hondy czy alfy stosuje cos takiego jak zmienne fazy rozrzadu,
czy zmienna geometria dolotu, tak czy inaczej w tym wszystkim chodzi o to zeby
na niskich obrotach silnik pracowal stabilnie i dostawal prawidlowa mieszanke,
przy wysokich natomiast czas otwarcia zaworow jest bardzo krotki i
cylindry nie maja szans sie dopowiednio napelnic powietrzem przez co osiagana moc jest mniejsza. Wiec stosuje sie albo np dodatkowy zawor, albo cos w stylu dodatkowego kanalu dolotowego ktorym powietrze swobodniej przeplynie do otwartego zaworu.
Trzeba tez pamietac ze powietrze takze ma swoja bezwladnosc
i nie da sie go tan odrazu zaciagnac.
przy niskich obrotach za duzo powietrza to niezbyt dobrze, powoduje tylko wieksze spalanie
Producenci silnikow np hondy czy alfy stosuje cos takiego jak zmienne fazy rozrzadu,
czy zmienna geometria dolotu, tak czy inaczej w tym wszystkim chodzi o to zeby
na niskich obrotach silnik pracowal stabilnie i dostawal prawidlowa mieszanke,
przy wysokich natomiast czas otwarcia zaworow jest bardzo krotki i
cylindry nie maja szans sie dopowiednio napelnic powietrzem przez co osiagana moc jest mniejsza. Wiec stosuje sie albo np dodatkowy zawor, albo cos w stylu dodatkowego kanalu dolotowego ktorym powietrze swobodniej przeplynie do otwartego zaworu.
Trzeba tez pamietac ze powietrze takze ma swoja bezwladnosc
i nie da sie go tan odrazu zaciagnac.
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Najgorsza bezwladnosc to wlasnie zaworu i powietrza. Co by nie bylo znaczy sie jakie by nie byly obroty to musi byc mieszanka stechiometryczna i cala filozofia w unowoczesnianiu silnikow sie wlasnie opiera na tym zeby w calym zakresie obrotow ja utrzymac przy roznym obciazeniu, cisnieniu atm temp itd.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- Konradopel
- Posty: 607
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 19:24
- Imię: Konrad
- Auto: "Czekoladka"
- Silnik: A14NET
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt: