Rura - nierdzewka

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

Rura - nierdzewka

#1

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

Witam szanowną publiczność zgromadzoną na forum. Pytanie moje brzmi Jak się powinno spawać taką rurę ? czym ?

- Migomatem ?
- Elektrodą ?
- ...


I co najwazniejsze, jaka jest cena rury nierdzewnej i gdzie można ją nabyć ?

Najlepiej jak były by to okolice 3miasta lub samo 3miasto... może być też allegro :)


Proszę o pomoc ...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Proszę również o polecenie warsztatu gdzie wg. projektu własnego powyginali by takową rurkę ^^ najlepiej 3miasto lub okolice

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

JunioR, w Szczecinie kupowalem kiedys rurę i ceny zaleza od ciezaru jej. Czyli jak dorwiesz rure o duzej srednicy a cienkoscienna to bedzie mozliwie tanio. Za metr fi 52 mm i sciance 1.5 mm placilem 27 zl. Bajer jednak jest taki ze sprzedawane jest w sztangach 6 m i jak chcesz np 2m to ci utna ale cena jest razy 2 czyli 54zł za 1m. Spawnac lepiej migomatem albo najlepiej gazowo. Osobiscie kupilem elektrody nierdzewki (cos kolo 1,5 zl za szt) i pospawalem elektrycznie. Nalezy pamietac jednak ze nierdzewka jest starsznie twarda i ciężka. Dostepne sa tez w ofercie kolanka i inne takie bajery. Co do wymiarow to powiem ci ze jest praktycznie tak ze pasuje rura w rure czyli co 2mm przy takich srednicach.
Ja kupilem bo akurat tak mieli 5m fi 52mm( zostalo mi chyba jeszcz ponad 2 m :mrgreen: W takich hurtowniach napewno beda mieli sporo zrzynków wiec wybór bedzie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

Wesoł potrzebuje 2,5" cala rurki ( średnicy ) ..

... zresztą :) odezwij się na gg do mnie :)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

tigiem się to powinno najlepiej spawać

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

JOszi pisze:tigiem się to powinno najlepiej spawać
to znaczy ?

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

spawarka TIG :D spawa się tym aluminium i kwasówkę i inne takie :D
Od elektrodowej i MIGa jest na tyle lepszy że spawy nie będą rdzewieć, jest bardziej precyzyjny a spawy są prawie niewidoczne ;)

do tego trzeba też użyć dobrego gazu do osłony i drutu.
Duża ilość gazu przy małej ilości drutu. Jako gaz to Corgon 18 powinien się nadawać ;)

MIG i elektrody też się nadają ale do układów gdzie potrzeba jest precyzja lepiej używać TIG mówię tu o spawaniu dolotów czy właśnie wydechów

Jedyna wada TIGa że strasznie wolno idzie spawanie nim ;)

[ Dodano: 2008-01-09, 19:28 ]
a właściwie to poszukaj sobie na [External Link Removed for Guests] tam był kiedyś całkiem obszerny temat i było fachowo wyjaśnione czym lepiej spawać kwasówkę ;) Ja stamtąd mam informacje ;)

mayday411

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: mayday411 »

Panie kolego jak TIG to tylko w osłonie argonu a nie Corgonu czyli mieszanki. Pracuję w tej branży i troszkę wiem, wiec jak coś to mogę pomóc. Zgadzam się że Tigiem spaw będzie super ładny, z dobrym przetopem. Weź tylko pod uwagę, że łącząc stal zwykłą niestopową z nierdzewką dobrze mieć drut o oznaczeniu 309 do spawania stali róznoimiennych, chyba ze spawasz nierdzewkę do nierdzewki to 308-zwykły nierdzewny drucik.
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

dziękuję panowie Za podpowiedzi... napiszcie Mi czy zamknąć temat, czy zostawić go aby inne osoby ... mogłby w nim zadawać pytania ?

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

mayday411 pisze:Panie kolego jak TIG to tylko w osłonie argonu a nie Corgonu czyli mieszanki.
a widzisz kolego człowiek uczy sięna błędach. Zawsze myślałem że corgon do tego idzie. Fajnie że jest na forum kolejna osoba z fachem w rękach :D Liczymy na dalsze doradztwo gdyby co ;)

[ Dodano: 2008-01-22, 22:06 ]
junior temat zostaw ;) przyda się . Może zmień temat na coś związane z robieniem wydechu czy coś.

Zablokowany