Dystanse do felg

Gość

Dystanse do felg

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Wiem że może temat może bardziej do działu Tunning pasuje ale może bardzo niezaśmiece działu Ogólne. :mrgreen:
Mam takie pytanko. :)
Kupiłem dziś dystanse do felg aluminiowych. 2 sztuki bo chce tylko tył wysunąć o 10 mm na strone. Może nie dużo ale będzie mi wystarczało aby wyglądało lepiej. Moje pytanko dotyczy umocowania i bezpieczeństwa ponieważ są to dystanse przelotowe bez pierścienia centrującego. Podobno że w takich dystansach do 10 mm grubości nie ma tych pierścieni centrujących bo felga trzyma się wtedy tylko na śrubach. Ok ... tylko że pierścienie mają otwór środkowy większy niż średnica samego pierścienia centrującego w pieście i w rzeczwistości felga i dystans będą właśnie przymocowana tylko i wyłącznie na śrubach, nie będą oparte na tym pierścieniu centrującym. Będzie to bezpieczne...
Prosze o odpowiedź tych co są w temacie... ;)
Dzięki
Acha no i jak ze śrubami trzeba w takim przypadku kupować dłuższe oczywiście tylko niewiem czy dobrze myśle że do długości gwintu obecnej oryginalnej śruby dodać grubość dystansu i takie kupować?
Dobrze myśle?

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

kup konieczne dluzsze sruby co najmniej o grubosc dystansu jak chcesz miec bezpiecznie

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Srubki dluzsze tak jak kolega pisal wczesniej tylko polecam jakies dobre a nie takie za 3 zl z allegro. Co do pierscienia centrujacego to na nim nic sie nie trzyma. Kolo sie trzyma na śrubach a nie na tym. Otwor ten tylko ulatwia ustawienie kola. Wiekszosc aut ma ma tak ale sa oczewiscie wyjatki nieliczne. Szpilki po to sa ze stożkiem zeby trzymac po przez tarcie- troszke inaczej jak zwykla srubka z naktetka( inna zasadza dzialania). Nie chce sie zaglebiac w rozpisywanie sił tam wystepujacych ale tak jest jak pisze.

Gość

#4

Nieprzeczytany post autor: Gość »

No to już jestem spokojniejszy. Dziękuje za rade i zrobie tak jak mówicie... kupie jakieś dobre śruby o minimum 10 mm dłuższe od oryginalnych.
Pozdro :)

Lupo

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 15 maja 2007, 1:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Lupo »

nie kup też za długichżebyś przy ruszaniu nie rozwalił hamulców.
Obrazek

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

No i pamętaj że koło na samych śrubach ma tendencję do bicia przy prędkości w przedziale 80-120 ale na tyle bedzie to mniej dokuczliwe i zauważalne. No i o tym że koło nie trzyma sie na piaście co osłabia mocowanie koła i nie można go nadmiernie przeciążać.

Gość

#7

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Koło powinno być centrowane na piaście. Jeśli przykręcimy je na samych śrubach (z dystansem bez kołnierza) będzie miało bicie promieniowe. Sprawdzałem to kiedyś.
Samo koło trzyam się na siłach tarcia wywołanych dociskiem śrub, więc piasta ma znaczenie tylko przy centrowaniu kola. No chyba że nie dokręci się śrub wtedy piasta na jakisczas ratuje życie ;)

Przymierzałem dystanse 5mm z fiata125p/poloneza. Są co prawda 4x98, ale otwory na sruby są większej średnicy. Na tyle że śruby wkręcane w piastę 4x100 idą lekko ręką, ale dystans trzyma się na nich na tyle ciasno że jest ładnie centrowany. Piasta wystaje na tyle że dochodzi do końca otwóru felgi. Sprawdzałem na razie na tyle. Przód do weryfikacji.
Zalety - koszt na szrocie - 10 za pęczek,
Wady - trzeba trafić śrubami przez koło i dystans jednocześnie oraz potrzeba dłuższych śrub (np z alusów).

Gość

#8

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Więc tak... dziś przymierzałem dystanse i flga jeszcze na kole centrującym piasty spokojnie opiera się ... chociaż dokładnie niewiem na jakiej długości ale jak założyłem to felga niespadała z piasty, więc jest taki plus że jednak na samych śrubach felga niegędzie umocowana. Jak włożyłem śrube w felbe i nałożyłem dystans to gwint śruby wystawał ok 10 mm no ale to i tak chyba za mało bo podczas wkręcania śrub było tylko 3,5 obrotu śruby. :?
No i problem mam właśnie tylko ze śrubami... byłem dziś na szrocie i znalazłem tylko 3mm dłuższe od oryginalnych i bo kurcze ciężko jest dostac takie 30 mm z takim stożkiem. A jak są dłuższe to gwint inny i średnica też większa śruby. Echhh jutro skocze jeszcze w jedno miejsce. Szukam narazie na szrotach bo tu w Anglii jak patrzyłem w sklepie to za 4 jakieś śruby które wyglądały jakby były odlane i to z jakiegoś badziewa chcieli ok 30 funtów no choć tylko w jednym sklepie pytałem.
:roll:

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Przepisy zdaje sie mowia ze śruba ma wystawac z felgi min 12 mm wiec chyba te o 3 mm dluzsze powinny byc dobre. Tez uwazam ze lepiej uzywane a oryginalne niz te odlewane badziewia nowe.

Gość

#10

Nieprzeczytany post autor: Gość »

W razie czego kiedyś kupiłem dłuższe sruby w czesciach od 126p/CC Gwint ten sam.

Zablokowany