Który model Astry i z jakim silnikiem kupić?
-
- Posty: 1399
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Marcin
- Auto: Vectra C
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2004
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Który model Astry i z jakim silnikiem kupić?
Witam, jak w temacie. Obecnie jeżdżę Oplem Astra f Classic z silnikiem X14NZ (wspaniały niezawodny, wręcz nie do zajeżdżenia) do którego nie mam większy zastrzeżeń poza dużym niedoborem mocy na trasach. W stosunkowo niedługim czasie planuje zakup 3 drzwiowego modelu Astry f w odrobinę starszym roczniku i lepszym wyposażeniu. Jednak nie mogę się zdecydować na silnik....
Zależy mi głownie na osiągach, ale ponieważ lubię też przydusić nie chce żeby to był silnik delikatny, który nie lubi bardziej sportowej jazdy i sypie się jak łupież z głowy. Zamierzam tez dużo jeździć wiec ekonomika nie jest tu bez znaczenia, ale raczej schodzi na 2 plan (nie zamierzam wkładać LPG bo to zbrodnia, wiec niech nie pali tyle co stara calibra 2.0 ).
Rozważam zakup astry z silnikiem: C18XE, X18XEL, X20XEV lub C20XE. Jakie maja wady i zalety w stosunku do siebie? Czy są mocno awaryjne? Czy źle znoszą wysokie obroty(sprinty) i temu podobne? Ewentualnie z przyjemnością wysłucham pomysłów na inne jednostki napędowe z tym ze planuje zakup astry z roczników od 1996.... Z góry wielkie dzięki za pomoc
/Poprawiłem temat /CR
Zależy mi głownie na osiągach, ale ponieważ lubię też przydusić nie chce żeby to był silnik delikatny, który nie lubi bardziej sportowej jazdy i sypie się jak łupież z głowy. Zamierzam tez dużo jeździć wiec ekonomika nie jest tu bez znaczenia, ale raczej schodzi na 2 plan (nie zamierzam wkładać LPG bo to zbrodnia, wiec niech nie pali tyle co stara calibra 2.0 ).
Rozważam zakup astry z silnikiem: C18XE, X18XEL, X20XEV lub C20XE. Jakie maja wady i zalety w stosunku do siebie? Czy są mocno awaryjne? Czy źle znoszą wysokie obroty(sprinty) i temu podobne? Ewentualnie z przyjemnością wysłucham pomysłów na inne jednostki napędowe z tym ze planuje zakup astry z roczników od 1996.... Z góry wielkie dzięki za pomoc
/Poprawiłem temat /CR
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Kostek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 534
- Rejestracja: 21 gru 2006, 22:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
KOSTEK - z wielkim szacunkiem do ciebie, pozwole sobie zaproponowac dla ciebie Astre z silnikiem 2.0 8v 115KM
Silnik ten jest nie do zajezdzenia, tanie czesci w razie czego. Mocy jak dla ciebie powino wystarczyc.... Wiem ze zawsze jest malo, ale znam cie wiem ze ci wystarczy...
Do szybkich sprinow po miescie wystarczy, do tego nie potrzebuje tyle paliwa co 150kona jednostka.
wedlog mnie jest lepszy niz te ecoteki 1.8 16v, mniej awaryjny.
Powiedz jeszcze ile bys chcial wydac na to kasy ?? ?? ??
pozniej przemysl, czy chcesz gaz czy nie.....
nastepnie wez pod uwage czy bedzie cie stac na utrzymanie samochodu, OC, paliwo, oleje, filtry....
Bo nie sztuka jest kupic samochod 150konny, ktory bedzie stal pod domem, bo nie bedziesz mial na paliwo.... lub utrzymanie...
PRZEMYSL TO WSZYSTKO !!!!!!!!!!
Silnik ten jest nie do zajezdzenia, tanie czesci w razie czego. Mocy jak dla ciebie powino wystarczyc.... Wiem ze zawsze jest malo, ale znam cie wiem ze ci wystarczy...
Do szybkich sprinow po miescie wystarczy, do tego nie potrzebuje tyle paliwa co 150kona jednostka.
wedlog mnie jest lepszy niz te ecoteki 1.8 16v, mniej awaryjny.
Powiedz jeszcze ile bys chcial wydac na to kasy ?? ?? ??
pozniej przemysl, czy chcesz gaz czy nie.....
nastepnie wez pod uwage czy bedzie cie stac na utrzymanie samochodu, OC, paliwo, oleje, filtry....
Bo nie sztuka jest kupic samochod 150konny, ktory bedzie stal pod domem, bo nie bedziesz mial na paliwo.... lub utrzymanie...
PRZEMYSL TO WSZYSTKO !!!!!!!!!!
-
- Posty: 1399
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Marcin
- Auto: Vectra C
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2004
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Sprawy pienieżne mam już obcykane Autko bede sprowadzal po znajomosciach wiec bedzie taniej ale w przeliczeniu na allegro to tak jak bym szukal astry za 9-10tys. zł... Grunt żeby w miare mozliwosci byla jak najmlodsza. A co do twojej propozycji jestem jak najbardziej za, tez myslalem o silniku C20NE, ale nie wiem do kiedy wychodzil i czy naprawde jest tyle lepszy od tej wersji 16V. thx Przemek... Moze ktos sie jeszcze wypowie?
ja mam C18XE juz jakis czas i nie narzekam ! oczywiscie wszyscy mowią ze C20NE jest mniej awaryjny,przemek_byd pisze:wedlog mnie jest lepszy niz te ecoteki 1.8 16v, mniej awaryjny.
oczywiscie.. jezeli walnie pasek niespodziewanie to jest większy koszt naprawy w C18XE, lecz jesli sie na czas zadba to wtedy bedzie oK !
spalanie w C18XE i C20NE jest chyba zbliżone,
ja osobiscie obawiam sie tylko wstawienia gazu ( a juz to nastąpi), a 8v to jest duzo mniej ryzykowne.
Lecz wstawiam sekwencje i mam nadzieje ze bedzie ok wszystko !
Pozdrawiam
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 1399
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Marcin
- Auto: Vectra C
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2004
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Ale koledze chodziło o bezKOLIZYJNOŚĆ to znaczy, że jak pęknie pasek rozrządu to w tego typu silnikach jest na tyle dużo miejsca, że tłoki nie dosięgną zaworów i się kończy tylko na wymianie paska a nie jak w 16zaworowcach wymianą kupy gratów razem ze ściąganiem głowicy!JunioR pisze:nie ponoć - tylko Są bezawaryjnewencik pisze:ednostki 8 zaworowe są ponoć bez awaryjne
Co do tematu to mam C20NE u siebie w Cali! Silnik niestety za słaby jak na takie auto ale w użytkowaniu codziennym (naprawy, części itp) idealny