Ile płynu chłodzącego powinno być w zbiorniczku wyrównawczym
Ile płynu chłodzącego powinno być w zbiorniczku wyrównawczym
Przede wszystkim przepraszam za takie pytanie, ale przelotem oglądałem zbiorniczek i nigdzie tam nie zauważyłem informacji min->max. Poza tym jak dolałem płynu, bo było tylko na dnie to nawet podczas jazdy 130-150 wskazówka nie wychodzi ponad niebieskie pole. Norma to pomiędzy niebieskim i czerwonym, więc jezdze z niedogrzanym silnikiem. Czujnik temperatur jest sprawny. Dzis zaczął mi się zagrzewać do 90 st i byłoby ok, gdyby nie było problemów z nagrzewnicą tzn. nie dało się jechać, szyby były białe i w zbiorniczku płynu na dnie. Uszczelka pod glowicą w porządku, nie przybywa oleju, wiec z nią jest ok.
Mam auto od 3 tyg. Silnik 1.7TD
Mam auto od 3 tyg. Silnik 1.7TD
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Z reguły jest strzałka z napisem Kalt. Mniej wiecej w połowie zbiornika. Popieram przedmówcę - sprawdź najpierw termostat.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 10:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
-
- Posty: 3024
- Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
- Imię: mam i ja
- Auto: Opel
- Silnik: całkiem spory
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Panowie, strzałka oznacza maksymalny poziom płynu w zbiorniczku na zimnym silniku.
Może go być nawet pod kręską a może być i tylko trochę na dnie. Jak samochód się nagrzeje to płyn się rozszerza, więc w zbiorniczku będzie go więcej. Jak ostygnie spadnie, ale zawsze będzie w zbiorniczku więc jest luzik.
Oznaczenie jest tylko po to że jak będzie go więcej niż strzałka to w zbiorniczku tworzyłoby się za duże ciśnienie po rozgrzaniu.
Może go być nawet pod kręską a może być i tylko trochę na dnie. Jak samochód się nagrzeje to płyn się rozszerza, więc w zbiorniczku będzie go więcej. Jak ostygnie spadnie, ale zawsze będzie w zbiorniczku więc jest luzik.
Oznaczenie jest tylko po to że jak będzie go więcej niż strzałka to w zbiorniczku tworzyłoby się za duże ciśnienie po rozgrzaniu.
-
- Posty: 3024
- Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
- Imię: mam i ja
- Auto: Opel
- Silnik: całkiem spory
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt: