Ile płynu chłodzącego powinno być w zbiorniczku wyrównawczym

Gość

Ile płynu chłodzącego powinno być w zbiorniczku wyrównawczym

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Przede wszystkim przepraszam za takie pytanie, ale przelotem oglądałem zbiorniczek i nigdzie tam nie zauważyłem informacji min->max. Poza tym jak dolałem płynu, bo było tylko na dnie to nawet podczas jazdy 130-150 wskazówka nie wychodzi ponad niebieskie pole. Norma to pomiędzy niebieskim i czerwonym, więc jezdze z niedogrzanym silnikiem. Czujnik temperatur jest sprawny. Dzis zaczął mi się zagrzewać do 90 st i byłoby ok, gdyby nie było problemów z nagrzewnicą tzn. nie dało się jechać, szyby były białe i w zbiorniczku płynu na dnie. Uszczelka pod glowicą w porządku, nie przybywa oleju, wiec z nią jest ok.
Mam auto od 3 tyg. Silnik 1.7TD

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

Powinno być pół zbiorniczka. Ale to że masz niedogrzany silnik to prawdopodobnie wina termostatu. Albo go nie masz albo się zawiesił i jest cały czas otwarty.

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Z reguły jest strzałka z napisem Kalt. Mniej wiecej w połowie zbiornika. Popieram przedmówcę - sprawdź najpierw termostat.

mati83

#4

Nieprzeczytany post autor: mati83 »

Tomek_0181 pisze:strzałka z napisem Kalt
Powinno być nad strzałką, tak?

Brodigy

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 06 wrz 2007, 10:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Brodigy »

Tomek_0181 pisze:sprawdź najpierw termostat.
to ważne jest..

Tak mniej wiecej nad strzałką to będzie w normie
Imperare sibi maximum est imperium - panować nad sobą to najwyższa władza.

[External Link Removed for Guests]

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

Na strzałce gdy jest zimny ( po nocy ) a po jeździe powinno być nad strzałką
[External Link Removed for Guests]

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: VRx »

Panowie, strzałka oznacza maksymalny poziom płynu w zbiorniczku na zimnym silniku.
Może go być nawet pod kręską a może być i tylko trochę na dnie. Jak samochód się nagrzeje to płyn się rozszerza, więc w zbiorniczku będzie go więcej. Jak ostygnie spadnie, ale zawsze będzie w zbiorniczku więc jest luzik.
Oznaczenie jest tylko po to że jak będzie go więcej niż strzałka to w zbiorniczku tworzyłoby się za duże ciśnienie po rozgrzaniu.

mati83

#8

Nieprzeczytany post autor: mati83 »

VRx, wielkie dzięki! O to mi chodziło!!! :D Kliknął bym Ci "pomógł", ale nie ma gdzie... :/

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: VRx »

mati83 pisze:Kliknął bym Ci "pomógł", ale nie ma gdzie...
Tylko autor tematu ma taką możliwość.

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

VRx, A miałem taką sytuacje że rozgrzał mi sie silniczek do 100 stopni i po tem mi ubylo plynu, a zawsze trzymam go na tej kresce. skoro to jest max wysokośc to czemu mi ubyło ??
[External Link Removed for Guests]

Zablokowany