MIGANIE KONTROLKI SMAROWANIA SILNIKA

lukwie33

MIGANIE KONTROLKI SMAROWANIA SILNIKA

#1

Nieprzeczytany post autor: lukwie33 »

Cześć wszystkim!!

Jeżeli kogoś zainteresował mój temat to proszę o radę.
Mam Astrę 1,7TD z silnikiem oploskim 1997 rocznik. przejechane 150 000 km.
Problem polega na tym że miga kontrolka smarowania silnika, ale tylko wtedy kiedy silnik jest zimny. Problem nasila się zimą. latem jest wszystko OK.
Stan oleju jest w pożądku. Wymieniłem czujik i dalej to samo. Jeżdże na oleju mineralnym Castrol 15/W40 Gdyby tak było na ciepłym siniku to wiadomo a tak? Czy to możliwe , że ole jest zbyt gęsty? Może powinienem wymienić olej na syntetyczny?

Może ktoś cś doradzi
Z góry dzięki Wiesiek.

pawelg303

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
Imię: Pawel
Silnik: X14XE/LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: pawelg303 »

w syntetyk sie nei baw nie widze sensu nie to jest przyczyna. Probowales wkrecic w miejsce czujnika manometr i jak sie zachowuje cisnienie w czasie pracy na zimnym i rozgrzanym? Ja kiedys miałem taki problem w Fordzie 1,6 diesel mowili cos o filtrze oleju ze on moze byc zapchany trzymac albo zle dobrany niby za mala przepustowoac mial czy cos.. :) Takze kombinuj moze od tej strony. A tak w ogole jaki masz olej jaka klase i oznaczenie?

lukwie33

#3

Nieprzeczytany post autor: lukwie33 »

Dzięki za radę.

Nie sprawdzałem ciśnienia manometrem. Jak tylko wrócę do domu to to zrobię.
Olej i filtry wymieniam na czas. Filtr oleju do tego modelu zawsze podaje sprzedawca, więc co do przepustowośći filtra to sam nie wiem. Zamieżam zdjąć pokrywę i zobaczyć czy smok jest w pożądku.

Jeszcze raz dzięki Pozdro!!!

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Polecan nie bagatelizowac tego objawu. Dodam jeszcze ze czasami dobrze jest sprawdzic jakie sie ma cisnionko oleju bo kontrolka sie zapala jak praktycznie nie ma go wcale. Dobry silnik mozna poznac po tym ze juz krecac rozrusznikiem powinna zgasnac kontrolka oleju. Wyjatkiem jest z tego co mi wiadomo w AG silnik dieslowski 1.7 ale ni epamietam czy opel czy isuzu i tam moze sie swiecic jeszcze sekunde czy dwie po odpaleniu bo poprostu TTTM.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

pawelg303

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
Imię: Pawel
Silnik: X14XE/LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: pawelg303 »

Absolutnie nie ma co tego bagatelizować bo brak ciśnienia oleju i silnik zatarty.
Faktycznie możesz sprawdzić też smok. Hmmm... A może pompa "słabo" zasysa i coś z nią nie tak ale z drugiej strony pompa ma super warunki pracy więc rzadko kiedy się psuje. Może tez zawór przelewowy (może się zawiesza). Trzeba się zastanowić dlaczego "miga" a nie świeci sie ciągle co dowodzi o pulsacji ciśnienia. Miga jak zimny więc może mieć to związek z gęstym olejem (może jednak coś z pompą?) Przebieg jest za mały jak na zużyty silnik i brak ciśnienia. Sprawdź jak jest na manometrze jak sie "zachowuje" ciśnienie i opisz. Jeśli możesz to załatw ten problem bo szkoda silnika.
wesoł pisze:Dobry silnik mozna poznac po tym ze juz krecac rozrusznikiem powinna zgasnac kontrolka oleju.


Nie sugerowałbym się tą metodą przy określaniu stanu silnika mało wiarygodna i o niczym nie świadczy.

Pozdrawiam

lukwie33

#6

Nieprzeczytany post autor: lukwie33 »

Cześć wam!!!!

Ciesze się, że mój temat was zainteresował i staracie się mi pomóc. Miałem nadzieję,
że ktoś miał już taki problem i dowiem się gdzie tkwi przyczyna dokładnie. Najbardziej prawdopodobna jest zbyt mała przepustowość w jakiejś części układu smarowania. "zbyt wąskie gardło" . Ciśnienia oleju jeszcze nie sprawdzałem jestem za granicą a żona jeździ autkiem. Co powie mi manometr? To ,że ciśnienie jest na zimnym małe albo wcale go nie ma a na ciepłym się poprawia co wynika z zachowania się kontrolki. Jaką wartość powinno mieć cinienie......?
pawelg303 pisze:Może tez zawór przelewowy (może się zawiesza).
O co dokładnie chodzi jak to działa?
wesoł pisze:Dobry silnik mozna poznac po tym ze juz krecac rozrusznikiem powinna zgasnac kontrolka oleju.

Zgadzam się z tym w części świadczącej o tym, że wał korbowy, wał rozrządu i reszta układu smarowania jest szczelna i nie ma dużych przecieków. Nie wiemy jednak nic o bloku, głowicy tłokach (całym układzie spalania).

Wiem, że to nie uczciwe ale zamierzam sprzeć autko. chyba, że przyczyna jest banalna i łatwa do usunięcia

Dzięki i Pozdro!!!!!!

pawelg303

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
Imię: Pawel
Silnik: X14XE/LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: pawelg303 »

Zawór przelewowy (czasami nazywany bezpieczeństwa w zależności jakie ma miejsce i zadanie w układzie hydraulicznym) na za zadanie utrzymywać ciśnienie w układzie na stałym poziomie. Ustawiany on jest fabrycznie na dane ciśnienie ale wątpię żeby to było to także przypuszczenie na razie wycofuje bo jakby z nim było coś nie tak to ciśnienie szwankowałoby i nie byłoby zależne to temp. oleju.
lukwie33 pisze:Zgadzam się z tym w części świadczącej o tym, że wał korbowy, wał rozrządu i reszta układu smarowania jest szczelna i nie ma dużych przecieków.
No też się z tym nie zgodzę bo po pierwsze taki bardzo szczelny to on nie może być olej wytryskuje spod panewek i smaruje gładź cylindra wytryskuje też spod łożysk wałka rozrządu i smaruje krzywki i można powiedzieć że "przecieka" ale jak silnik jest żużyty za bardzo i dajmy na to zatrze się jedno łożysko i wycieka z niego za dużo oleju to ciśnienie spadnie. i Tutaj podstawa hydrauliki: ciśnienie jest miarą obciążenia!
A z wesoł-em, sie nie zgodzę bo może być przypadek ze po zapaleniu silnika kontrolka zgaśnie po sekundzie (lub dwóch) nie musi od razu a silnik będzie równie sprawny jak ten któremu zgaśnie od razu.

Pozdrawiam

Zablokowany