migajaca kontrolka akumulatora, dziwny odglos w czasie jazdy
- Łukasz Brauer
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2008, 14:04
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wloclawek
- Kontakt:
migajaca kontrolka akumulatora, dziwny odglos w czasie jazdy
prosze o pomoc...jestem niedoswiadczonym uzytkownikiem astry II (99) po kilku dniach bez jazdy moja stra miala problem z odpaleniem, kiedy juz silnik zaczal pracowac ciagle migala kontrolka akumulatora-przez caly czas jazdy, kolejnym dziwnym objawem jest odglos w silniku-jakbym mial drugi maly silnik elektryczny, ktory wyje wraz ze zwiekszajaca sie liczba obrotow.... Prosze o pomoc....
obecnie przebywam za granica, nie chce jechac do ISO-tutaj-straszne koszty, chcialbym miec chociaz jakis wglad w sytuacje.... co to moze byc.....
Z gory dziekuje za pomoc....
Łukasz
obecnie przebywam za granica, nie chce jechac do ISO-tutaj-straszne koszty, chcialbym miec chociaz jakis wglad w sytuacje.... co to moze byc.....
Z gory dziekuje za pomoc....
Łukasz
lukas
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
ASOŁukasz Brauer pisze:nie chce jechac do ISO-tutaj-straszne koszty
Nie wydaje Ci się bo masz pod maską drugi mały silnik elektryczny - alternator. To on odpowiada za ładowanie akumulatora, a jak są z nim problemy to sygnalizuje to
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 sty 2007, 10:23
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Międzyrzec Podl.
- Kontakt:
Łożysko? W ogóle w alternatorze są jakieś łożyska?Łukasz Brauer pisze:kolejnym dziwnym objawem jest odglos w silniku-jakbym mial drugi maly silnik elektryczny, ktory wyje wraz ze zwiekszajaca sie liczba obrotow....
"Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, trzymają język za zębami." /Oscar Wilde/
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
- Imię: Maciej
- Silnik: 2.0
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Tak jak mowia poprzednicy...sprawdz alternator. Sa w nim dwa lozyska...z czego najczesciej wymienia sie tylko jedno ( kulkowe) bo rolkowe malo kiedy pada I sprawdz poziom ladowania na wyjsciu z alternatora i na aku. I od razu stojac nad uruchomionym silnikiem, pociagnij za linke gazu..wtedy latwo uslyszysz czy to altek zaczyna wyc
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.
- Łukasz Brauer
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2008, 14:04
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wloclawek
- Kontakt:
jechalem sprawdzic ten alternator... w pewnym momencie samochod mi zgasl-byl korek (normalna sprawa)....i koniec, trup, akumulator-zepchnalem samochod na wysepke, poszedlem pieszo po akumulator zalozylem i ok-odglos jakby sie zmniejszyl...ale ... kontrolka nie miga... Czy sadzicie, ze jest ok??? czy trzeba jeszcze sprawdzic altermator-nie chcialbym zbagatelizowac problemu... akumulator byl oryginalny-7,5 roku. Co jest przyczyna-akumulator, czy alternator (wczesniej akumulrator byl ok) czy mozna jeszcze z tym troche pojezdzic, wrocic do Polski? Nie chcialbym zniszczyc nowego akumulatora....
Wilekie dzieki za pomoc...
Wilekie dzieki za pomoc...
lukas
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
- Imię: Maciej
- Silnik: 2.0
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Po takim okresie aku moze juz odmowic posluszenstwa. Dla bezpieczenstwa dokonaj pomiarow napiecia na klemach aku i na wyjsciu alternatora. Jesli chodzi o szum alternatora to sa dwie opcje...albo lozysko ( wbrew pozorom mozna z taka usterka sporo km zrobic) lub tez moga sie konczyc szczotki - tu juz gorzej. Ale doknajpomiarow napiecia. Bedziesz cos wiecej wiedzial
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 23 sty 2008, 21:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra H teraz, Astra G wcześniej
- Silnik: 16. 16V
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Wojkowice
- Kontakt:
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 19:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Sprawdz alternator jak najszybciej jesli nei chcesz miec klopotow na drodze, migajaca kontrolka ladowania najczesciej wskazuej an uklad prostowniczy (najprawdopodobniej diody)
Nadszedl kres mojej przygody z Astra, juz jest Omega B, Astra Sprzedana...Szkoda bylo....
CB-RADIO:
TTI 880 + Sirio Megawatt 3000
zapas-drugi mobil
ONWA MK3 + Falcon(magnes)
CB-RADIO:
TTI 880 + Sirio Megawatt 3000
zapas-drugi mobil
ONWA MK3 + Falcon(magnes)
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 sty 2008, 16:39
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Austria
- Kontakt:
Kolego masz spalony alternator ,te objawy rozpedzajęcego się silnika elek a szłyszałes takie lekkie buczenie wzrastajace z obrotami .
Miałem ten problem najpierw buczał cicho potem zaczeły warjować wskazniki i znikneło wspomaganie i koniec.
Ja wymieniłem altka wraz z vac pompą troche to koszt .
Alternator z vacu w aso w austri ponad 300 orginał i robocizna ,ja zapłaciłem 186 e ale mam gwarancje i zapłaciłem tylko za połowe częsci robocizna za friko uff .
Jak ci ta lampka nie swieci to koniec z altkiem i daleko nie zajedziesz , adziała ci wspomaganie jak nie to napewno altek is deth.
Miałem ten problem najpierw buczał cicho potem zaczeły warjować wskazniki i znikneło wspomaganie i koniec.
Ja wymieniłem altka wraz z vac pompą troche to koszt .
Alternator z vacu w aso w austri ponad 300 orginał i robocizna ,ja zapłaciłem 186 e ale mam gwarancje i zapłaciłem tylko za połowe częsci robocizna za friko uff .
Jak ci ta lampka nie swieci to koniec z altkiem i daleko nie zajedziesz , adziała ci wspomaganie jak nie to napewno altek is deth.