EGR - zaślepiać czy nie ja znalazłem odpowiedz !!
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
- Imię: Adam
- Auto: Opel Tigra Twintop
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
-
- Posty: 295
- Rejestracja: 15 sty 2008, 1:17
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No własnie no właśnie mowa o układzie a linku nie widziałem więc odświeże temat i podam.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Sam układ jest banalnie prosty. Pytanie tylko do jakich silników można go zastosować?
Podobieństwa do EGR-a z np. y22dtr niestety nie dostrzegam.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Sam układ jest banalnie prosty. Pytanie tylko do jakich silników można go zastosować?
Podobieństwa do EGR-a z np. y22dtr niestety nie dostrzegam.
[External Link Removed for Guests]
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Na OAKP wlasnie napisalem ze poprostu trzeba wybadac jak sie zmienia rezystancja na pinach na elektro-zaworze i albo przerobic ten uklad albo zbudowac nowy tak zeby ecu odbieralo sygnaly ze niby sie egr otwiera tak jak mu dyktuje. Nie mam y22dtr wiec sie w to nie bawie ale mysle ze w miare sprytny elektronik powinien sobie dac rade. Trzeba mu dac tylko taki egr czy sam elektrozawor by sobie rozgryzl jak on dziala i juz moze budowac uklad oszukujacy.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
- Imię: Adam
- Auto: Opel Tigra Twintop
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 gru 2008, 13:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontakt:
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
- Imię: Adam
- Auto: Opel Tigra Twintop
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
No i problem z Asterixem opanowany, stwierdzone: uszkodzony komputer. I mógłbym wymieniać jeszcze wiele w aucie a i tak problem by był dalej. Jeśli chodzi o EGR to zaślepiać!! W moim przypadku jakbym tego nie zrobił to wogóle bym nie pojeździł a zrobiłem na zaślepce 25 kkm może nawet więcej. No ale wiadomo najlepiej mieć sprawny EGR i bujać sprawnym w 100 % autkiem pozdro
JuSt RelaX
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 sie 2008, 22:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tuchola
- Kontakt:
Witam,
tak na dobrą sprawę to wydaje mi się że zaślepienie tego całego EGR powinno być do każdego auta indywidualnie... a nie sugerowanie się czyimś spostrzeżeniem, bo ile ludzi tyle opinii i tyle samo spostrzeżeń co do poprawności działania autka po zabiegu zaślepienia... co prawda dziś jak rozebrałem EGR aby go wyczyścić ujrzałem zaślepkę:) także zdarzają się ludzie nieświadomi:)
pewnie nic nie wnoszę do postu, ale moje przesłanie jest takie że raczej nie ma co się rozpisywać czy pomoże czy nie, i najlepiej samemu sprawdzić:)
73!
tak na dobrą sprawę to wydaje mi się że zaślepienie tego całego EGR powinno być do każdego auta indywidualnie... a nie sugerowanie się czyimś spostrzeżeniem, bo ile ludzi tyle opinii i tyle samo spostrzeżeń co do poprawności działania autka po zabiegu zaślepienia... co prawda dziś jak rozebrałem EGR aby go wyczyścić ujrzałem zaślepkę:) także zdarzają się ludzie nieświadomi:)
pewnie nic nie wnoszę do postu, ale moje przesłanie jest takie że raczej nie ma co się rozpisywać czy pomoże czy nie, i najlepiej samemu sprawdzić:)
73!
Radio: Uniden pro 520 xl
Antenka: Lemm 2001 TURBO w 'dziurce' na miejscu fm'ki
Antenka: Lemm 2001 TURBO w 'dziurce' na miejscu fm'ki
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
- Imię: Adam
- Auto: Opel Tigra Twintop
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Zapomniałem dodać do tego wszystkiego że samą zaślepke mam tak zroioną że tłoczek w egr'ze chodzi i komp widzi że egr pracuje.
[ Dodano: 2009-04-24, 07:38 ]
Panowie uporałem się wkońcu z asterką, komputer naprawiony (300 pln) i po naprawie zawór EGR działa prawidłowo nic się nie dławi itd. Z moich doświadczeń wynika jedno, lepiej oddać autko w profesjonalne ręce niż samemu się bawić w naprawy bo kase jaką władowałem w niby zepsute części... lepiej nie mówić. A no i panowie jedno ważne spostrzeżenie NIE KUPUJCIE ZAMIENNIKA EGR firmy DELPHI ponieważ jako nowa część zdażyło mi się że trzy razy uszkodzona (pin na którym powinno pokazywać jak bardzo jest wychylony tłoczek miał zwarcie w trzech przypadkach), orginał jedynie.
pozdro @ll
[ Dodano: 2009-04-24, 07:38 ]
Panowie uporałem się wkońcu z asterką, komputer naprawiony (300 pln) i po naprawie zawór EGR działa prawidłowo nic się nie dławi itd. Z moich doświadczeń wynika jedno, lepiej oddać autko w profesjonalne ręce niż samemu się bawić w naprawy bo kase jaką władowałem w niby zepsute części... lepiej nie mówić. A no i panowie jedno ważne spostrzeżenie NIE KUPUJCIE ZAMIENNIKA EGR firmy DELPHI ponieważ jako nowa część zdażyło mi się że trzy razy uszkodzona (pin na którym powinno pokazywać jak bardzo jest wychylony tłoczek miał zwarcie w trzech przypadkach), orginał jedynie.
pozdro @ll
JuSt RelaX
- jack63
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 kwie 2009, 14:28
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam.
Podpinam się pod temat. Mam silnik Z14XE. Też mam podobne problemy jak inni. Tzn. szarpania w zakresie 1000..2500 obr/min przy szybszym naciśnięciu gazu. Nawet na luzie.
Czyściłem przepustnicę (zasyfiona) i EGR (mało zasyfiony). ECU był sprawdzany Techech2. Żadnych błędów! Jedyne co mi sie nie podoba to informacja o pracy EGR'a. Na wolnych obrotach pokazuje 34% otwarcia. Podzczas jazdy max 44%. Próba działania też 44% otwarcia max.
Dziwnie wyglądają pomiary statyczne multimerem.
Opis pinów wg: [External Link Removed for Guests]
Rezystancje na wymontowanym EGR:
A-E = 5,7Ohma
Rezystancje potencjometru informującego o stanie otwarcia EGR'a w kiloOhmach
Otwarty Zamknięty
B-C 3,13 1,07
C-D 0,68 2,81
B-D 3,13 3,13
Czy ktoś sprawdzał te rezystancje? Czy są OK?
Czy układ pomiarowy jest potencjometrem? Czy może nie! Dziwnie wyglądaja rezystancje.
Suma rezystancji BC+CD jest ok 3,8k a rezystanja BD to 3,13k !!!
Jeżeli rezystancje są OK to zostają elementy wykonawcze (zasilające cewkę wciągającą EGR) w sterowniku (ECU)
Proszę o informacje. Może pomogą mnie i innym forumowiczom w diagnozie.
Może ktoś ma TIS2000 i napisze co tam Opel podaje.
Wadliwie działający EGR to bardzo często przewijający się temat.
Mam informację z pierwszej ręki (ASO Opla) o programach do ECU, które umożliwiają pracę silnika BEZ użycia EGR.
PS. Może będę miał uszkodzonego EGR, to rozbiorę go i sobie wszystko sam sprawdzę, ale wolałbym mieć większą próbkę statystyczną
Osobiście jestem przeciw zaślepianiu EGR i innych tego typu "operacjom"!
Pozdrawiam
Podpinam się pod temat. Mam silnik Z14XE. Też mam podobne problemy jak inni. Tzn. szarpania w zakresie 1000..2500 obr/min przy szybszym naciśnięciu gazu. Nawet na luzie.
Czyściłem przepustnicę (zasyfiona) i EGR (mało zasyfiony). ECU był sprawdzany Techech2. Żadnych błędów! Jedyne co mi sie nie podoba to informacja o pracy EGR'a. Na wolnych obrotach pokazuje 34% otwarcia. Podzczas jazdy max 44%. Próba działania też 44% otwarcia max.
Dziwnie wyglądają pomiary statyczne multimerem.
Opis pinów wg: [External Link Removed for Guests]
Rezystancje na wymontowanym EGR:
A-E = 5,7Ohma
Rezystancje potencjometru informującego o stanie otwarcia EGR'a w kiloOhmach
Otwarty Zamknięty
B-C 3,13 1,07
C-D 0,68 2,81
B-D 3,13 3,13
Czy ktoś sprawdzał te rezystancje? Czy są OK?
Czy układ pomiarowy jest potencjometrem? Czy może nie! Dziwnie wyglądaja rezystancje.
Suma rezystancji BC+CD jest ok 3,8k a rezystanja BD to 3,13k !!!
Jeżeli rezystancje są OK to zostają elementy wykonawcze (zasilające cewkę wciągającą EGR) w sterowniku (ECU)
Proszę o informacje. Może pomogą mnie i innym forumowiczom w diagnozie.
Może ktoś ma TIS2000 i napisze co tam Opel podaje.
Wadliwie działający EGR to bardzo często przewijający się temat.
Mam informację z pierwszej ręki (ASO Opla) o programach do ECU, które umożliwiają pracę silnika BEZ użycia EGR.
PS. Może będę miał uszkodzonego EGR, to rozbiorę go i sobie wszystko sam sprawdzę, ale wolałbym mieć większą próbkę statystyczną
Osobiście jestem przeciw zaślepianiu EGR i innych tego typu "operacjom"!
Pozdrawiam