EGR - zaślepiać czy nie ja znalazłem odpowiedz !!

RelaX

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
Imię: Adam
Auto: Opel Tigra Twintop
Silnik: 1,3 CDTI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

#71

Nieprzeczytany post autor: RelaX »

Panowie!!!
Kontynując temacik, wykonałem poradzone czynności czyli wyczyściłem kanaliki w kolektorze dolotowym i przepustnice. Efekty takie jak były wcześniej: conajmniej 1600 rpm. na biegu jałowym auto mułowate i wogóle trudno je odpalić czyli objawy typowe dla uszkodzonego EGR, co gorsza wróciłem do zaślepki i na zaślepce auto chodzi jakby troszke nie równo (nie wiem czemu ale podejrzewam że przez wykonane przeze mnie czynności) Jednakże internet jest naprawde wielki i znalazłem gdzieś tam że gość miał identyko problem a jego problem zniknął po tym jak wymienił zakupiony EGR Delphi o nr. 17200272 na orginał i ja niestety nieświadomy zakupionego zamienika walcze już z ponad pół roku z problemem. We wtorek jade oddać EGR w sklepie, w którym mnie nie powiadomiono że to zamienik i zainwestuje w orginał. Jeśli to nic nie da jade testować następnego mechanika ( bo już trzech rozłożyło ręce). Morał jest następujący lepiej kupić czasem orginał bo ilość części wymienionych przeze mnie w aucie stanowczo przewyższa cene nowego orginalnego EGR'a.
Ps. mam nadzieje że w sklepie nie będą robić szopek ze zwrotem
pozdro @ll

[ Dodano: 2009-04-12, 21:20 ]
aha jak ma ktoś jakieś porady to czekam może ktoś będzie miał lepszy pomysł co zrobić :)
JuSt RelaX ;)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#72

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

zaslepic EGR albo go zsotawic a we wtyczke wstawic uklad oszukujacy ECU tzw "EGR cheater"
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

DarkDude

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 23 maja 2008, 18:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#73

Nieprzeczytany post autor: DarkDude »

Mam teraz dylemat co zrobić z walniętym EGR'em. I mam takie pytanie: czy syf dostający się przez przepustnicę mógł w jakiś sposób "zalepić" drogę spalin gdzieś między EGR'em a miejscem gdzie spaliny są dodawane do mieszanki. Moje problemy zaczęły się od syfu w przepustnicy, auto dostało muła, ostatnio wyskoczył Check EGR'a. Chcę wymienić zawór ale nie chcę żeby się okazało że jest on OK, a zapchana jest droga spalin gdześ indziej.
Objawy dość jednoznacznie wskazują na EGR - auto ma muła, czasami wywala Checka. W tym momencie zawór jest chyba odłączany, bo wszelkie negatywne objawy nagle znikają. Po ponownym uruchomieniu wraca muł i znika Check.
Dodam, że na razie zaślepiać nie chcę.

RelaX

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
Imię: Adam
Auto: Opel Tigra Twintop
Silnik: 1,3 CDTI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

#74

Nieprzeczytany post autor: RelaX »

masz może gdzieś schemat "EGR cheater" jak go zrobić albo gdzie dostać?? pewnie nie wiąże się to z tak wielkimi nakładami finansowymi jak new EGR.
JuSt RelaX ;)

Awatar użytkownika
Quakow

V.I.P.
Posty: 877
Rejestracja: 21 gru 2006, 21:30
Imię: Tomek
Auto: Astra J ST OPC Line 160+++
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3City
Kontakt:

#75

Nieprzeczytany post autor: Quakow »

Jeżeli ktoś zn jakieś stronki gdzie są opisane wraz ze schematami EGR cheater-y do rożnych silników to niech tu wstawi .Ja znalazłem na innej stronce tylko do 2.2 w benzynie.U mnie w 2,2 DTI nie mam możliwości zaślepienia EGR-a bo w przegrodzie jest nacięcie i żadna uszczelka tego nie zaślepi .A czyszczenie kolektora dolotowego to walka z ogromnym syfem jaki się tam zbiera.
----Diagnozy OP-COM-programowanie także ASTRA J---

stefan613

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 08 gru 2007, 9:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

#76

Nieprzeczytany post autor: stefan613 »

JA jakiś tydzień temu zaślepiłem EGR w x16sz.. przed zaślepieniem auto pod gore sie dusiło, przy 4tys obr przestawało na chwile przyspieszać.

kupiłem zaślepkę na allegro za paręnaście złoty. zaślepiłem sam. i jest o niebo lepiej.

auto ciągnie równo w całym zakresie obrotów, a pod górkę teraz przyśpieszam.. żaden czek sie nepali..

Polecam taki zabieg!!!

od tego gościa kupiłem [External Link Removed for Guests]

dopasowana idealnie

Dodam ze cały czas śmigam na gazie !
1. Astra F 1.4 (NIEBIESKA)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)

RelaX

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
Imię: Adam
Auto: Opel Tigra Twintop
Silnik: 1,3 CDTI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

#77

Nieprzeczytany post autor: RelaX »

Ja na zaślepionym EGR'ze zrobiłem 25 tyś km i nie narzekam jeśli chodzi o samą jazde, jednak mi się pali check i teraz jak coś się bedzie działo to nawet nie bede wiedział bo check się i tak pali więc w moim przypadku zaślepka odpada. Co do cheaterów na angielskich stronach znalazłem jedynie że coś tam o tym pisali jednak żadnego schematu nie ma nigdzie. W czwartek podejście kolejnego mechanika do mojego problemu i pewnie znów kolejna kasa pójdzie w błoto.
pozdro @ll astromaniaków ;)
JuSt RelaX ;)

stefan613

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 08 gru 2007, 9:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

#78

Nieprzeczytany post autor: stefan613 »

RelaX, Jak pali ci sie czek i kod błędu stanowi egr, to musisz odłączyć aku zaślepić EGR i podłączyć aku.. i sie nic nie będzie palić..

U mnie sie nic nie paliło, przed zaślepieniem i teraz po tez sie nie pali.
1. Astra F 1.4 (NIEBIESKA)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)

RelaX

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
Imię: Adam
Auto: Opel Tigra Twintop
Silnik: 1,3 CDTI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

#79

Nieprzeczytany post autor: RelaX »

Stefan613 gdybyś poczytał troszke wcześniej to byś wiedział że nawet komp był podłączany i resetowany ECU. A problem leży w czym innym (prawdopodobnie kupiony nowy EGR był zepsuty, dzisiaj wymieniłem na nowy inny a w czwartek poznam prawde mam nadzieje) poczytaj troszke wcześniej co pisałem w temacie (miłej lektury). A no i zapomniałem u mnie w Astrze odłączenie aku nie resetuje kompa.
pozdro
JuSt RelaX ;)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#80

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Przede wszytskim zaden reset nie jest potrzebny. W takich przypadkach ustapienie przyczyny wywalania bledu i ponowne odpalenie auta powoduje ze jest wszytko okej. Jak dalej sie pali check to trzeba dalej kompem sprawdzac co jest przyczyna i ewentualnie szukac powoazan z innymi blizniaczymi ukladami. Nie zawsze wywalony blad musi wskazywac dokladnie ta usterke. Bledy szalejacego egra np beda tez wskazywaly na przepustnice, elektroniczny pedal gazu ( jesli jest), beda nierowne obroty a nawet potrafi auto zgasnać. Bledow moze wtedy wywalic nawet ze 3 a przyczyna bedzie egr.

Schemat egr cheater jest na necie dostepny( wystarczy wpisac w google) albo wejsc na stronke astry coupe. Wiem ze napewnoe pasuje do silnikow 2.2 i 1.8 w benzynie. W dieslu jest gorzej bo tam w tych wczesniejszych modelach 2.0 itp byl sterowany podcisnieniowo i trzeba by podobny uklad skonstruowac co by oszukiwal prace tego elektrozaworu. Jesli w tych astrach z silnikami 1.6 sa EGRy sterowane elektornicznie( maja wpinana wtyczke z 5 pinami) to mysle ze mozna by sprawdzic czy ten uklad od Z22SE nie podejdzie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Zablokowany