EGR - zaślepiać czy nie ja znalazłem odpowiedz !!
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
- Imię: Adam
- Auto: Opel Tigra Twintop
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Panowie!!!
Kontynując temacik, wykonałem poradzone czynności czyli wyczyściłem kanaliki w kolektorze dolotowym i przepustnice. Efekty takie jak były wcześniej: conajmniej 1600 rpm. na biegu jałowym auto mułowate i wogóle trudno je odpalić czyli objawy typowe dla uszkodzonego EGR, co gorsza wróciłem do zaślepki i na zaślepce auto chodzi jakby troszke nie równo (nie wiem czemu ale podejrzewam że przez wykonane przeze mnie czynności) Jednakże internet jest naprawde wielki i znalazłem gdzieś tam że gość miał identyko problem a jego problem zniknął po tym jak wymienił zakupiony EGR Delphi o nr. 17200272 na orginał i ja niestety nieświadomy zakupionego zamienika walcze już z ponad pół roku z problemem. We wtorek jade oddać EGR w sklepie, w którym mnie nie powiadomiono że to zamienik i zainwestuje w orginał. Jeśli to nic nie da jade testować następnego mechanika ( bo już trzech rozłożyło ręce). Morał jest następujący lepiej kupić czasem orginał bo ilość części wymienionych przeze mnie w aucie stanowczo przewyższa cene nowego orginalnego EGR'a.
Ps. mam nadzieje że w sklepie nie będą robić szopek ze zwrotem
pozdro @ll
[ Dodano: 2009-04-12, 21:20 ]
aha jak ma ktoś jakieś porady to czekam może ktoś będzie miał lepszy pomysł co zrobić
Kontynując temacik, wykonałem poradzone czynności czyli wyczyściłem kanaliki w kolektorze dolotowym i przepustnice. Efekty takie jak były wcześniej: conajmniej 1600 rpm. na biegu jałowym auto mułowate i wogóle trudno je odpalić czyli objawy typowe dla uszkodzonego EGR, co gorsza wróciłem do zaślepki i na zaślepce auto chodzi jakby troszke nie równo (nie wiem czemu ale podejrzewam że przez wykonane przeze mnie czynności) Jednakże internet jest naprawde wielki i znalazłem gdzieś tam że gość miał identyko problem a jego problem zniknął po tym jak wymienił zakupiony EGR Delphi o nr. 17200272 na orginał i ja niestety nieświadomy zakupionego zamienika walcze już z ponad pół roku z problemem. We wtorek jade oddać EGR w sklepie, w którym mnie nie powiadomiono że to zamienik i zainwestuje w orginał. Jeśli to nic nie da jade testować następnego mechanika ( bo już trzech rozłożyło ręce). Morał jest następujący lepiej kupić czasem orginał bo ilość części wymienionych przeze mnie w aucie stanowczo przewyższa cene nowego orginalnego EGR'a.
Ps. mam nadzieje że w sklepie nie będą robić szopek ze zwrotem
pozdro @ll
[ Dodano: 2009-04-12, 21:20 ]
aha jak ma ktoś jakieś porady to czekam może ktoś będzie miał lepszy pomysł co zrobić
JuSt RelaX
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 maja 2008, 18:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Mam teraz dylemat co zrobić z walniętym EGR'em. I mam takie pytanie: czy syf dostający się przez przepustnicę mógł w jakiś sposób "zalepić" drogę spalin gdzieś między EGR'em a miejscem gdzie spaliny są dodawane do mieszanki. Moje problemy zaczęły się od syfu w przepustnicy, auto dostało muła, ostatnio wyskoczył Check EGR'a. Chcę wymienić zawór ale nie chcę żeby się okazało że jest on OK, a zapchana jest droga spalin gdześ indziej.
Objawy dość jednoznacznie wskazują na EGR - auto ma muła, czasami wywala Checka. W tym momencie zawór jest chyba odłączany, bo wszelkie negatywne objawy nagle znikają. Po ponownym uruchomieniu wraca muł i znika Check.
Dodam, że na razie zaślepiać nie chcę.
Objawy dość jednoznacznie wskazują na EGR - auto ma muła, czasami wywala Checka. W tym momencie zawór jest chyba odłączany, bo wszelkie negatywne objawy nagle znikają. Po ponownym uruchomieniu wraca muł i znika Check.
Dodam, że na razie zaślepiać nie chcę.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
- Imię: Adam
- Auto: Opel Tigra Twintop
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
- Quakow
- Posty: 877
- Rejestracja: 21 gru 2006, 21:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J ST OPC Line 160+++
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: 3City
- Kontakt:
Jeżeli ktoś zn jakieś stronki gdzie są opisane wraz ze schematami EGR cheater-y do rożnych silników to niech tu wstawi .Ja znalazłem na innej stronce tylko do 2.2 w benzynie.U mnie w 2,2 DTI nie mam możliwości zaślepienia EGR-a bo w przegrodzie jest nacięcie i żadna uszczelka tego nie zaślepi .A czyszczenie kolektora dolotowego to walka z ogromnym syfem jaki się tam zbiera.
----Diagnozy OP-COM-programowanie także ASTRA J---
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 08 gru 2007, 9:58
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
JA jakiś tydzień temu zaślepiłem EGR w x16sz.. przed zaślepieniem auto pod gore sie dusiło, przy 4tys obr przestawało na chwile przyspieszać.
kupiłem zaślepkę na allegro za paręnaście złoty. zaślepiłem sam. i jest o niebo lepiej.
auto ciągnie równo w całym zakresie obrotów, a pod górkę teraz przyśpieszam.. żaden czek sie nepali..
Polecam taki zabieg!!!
od tego gościa kupiłem [External Link Removed for Guests]
dopasowana idealnie
Dodam ze cały czas śmigam na gazie !
kupiłem zaślepkę na allegro za paręnaście złoty. zaślepiłem sam. i jest o niebo lepiej.
auto ciągnie równo w całym zakresie obrotów, a pod górkę teraz przyśpieszam.. żaden czek sie nepali..
Polecam taki zabieg!!!
od tego gościa kupiłem [External Link Removed for Guests]
dopasowana idealnie
Dodam ze cały czas śmigam na gazie !
1. Astra F 1.4 (NIEBIESKA)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
- Imię: Adam
- Auto: Opel Tigra Twintop
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Ja na zaślepionym EGR'ze zrobiłem 25 tyś km i nie narzekam jeśli chodzi o samą jazde, jednak mi się pali check i teraz jak coś się bedzie działo to nawet nie bede wiedział bo check się i tak pali więc w moim przypadku zaślepka odpada. Co do cheaterów na angielskich stronach znalazłem jedynie że coś tam o tym pisali jednak żadnego schematu nie ma nigdzie. W czwartek podejście kolejnego mechanika do mojego problemu i pewnie znów kolejna kasa pójdzie w błoto.
pozdro @ll astromaniaków
pozdro @ll astromaniaków
JuSt RelaX
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 08 gru 2007, 9:58
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
RelaX, Jak pali ci sie czek i kod błędu stanowi egr, to musisz odłączyć aku zaślepić EGR i podłączyć aku.. i sie nic nie będzie palić..
U mnie sie nic nie paliło, przed zaślepieniem i teraz po tez sie nie pali.
U mnie sie nic nie paliło, przed zaślepieniem i teraz po tez sie nie pali.
1. Astra F 1.4 (NIEBIESKA)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
- Imię: Adam
- Auto: Opel Tigra Twintop
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Stefan613 gdybyś poczytał troszke wcześniej to byś wiedział że nawet komp był podłączany i resetowany ECU. A problem leży w czym innym (prawdopodobnie kupiony nowy EGR był zepsuty, dzisiaj wymieniłem na nowy inny a w czwartek poznam prawde mam nadzieje) poczytaj troszke wcześniej co pisałem w temacie (miłej lektury). A no i zapomniałem u mnie w Astrze odłączenie aku nie resetuje kompa.
pozdro
pozdro
JuSt RelaX
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Przede wszytskim zaden reset nie jest potrzebny. W takich przypadkach ustapienie przyczyny wywalania bledu i ponowne odpalenie auta powoduje ze jest wszytko okej. Jak dalej sie pali check to trzeba dalej kompem sprawdzac co jest przyczyna i ewentualnie szukac powoazan z innymi blizniaczymi ukladami. Nie zawsze wywalony blad musi wskazywac dokladnie ta usterke. Bledy szalejacego egra np beda tez wskazywaly na przepustnice, elektroniczny pedal gazu ( jesli jest), beda nierowne obroty a nawet potrafi auto zgasnać. Bledow moze wtedy wywalic nawet ze 3 a przyczyna bedzie egr.
Schemat egr cheater jest na necie dostepny( wystarczy wpisac w google) albo wejsc na stronke astry coupe. Wiem ze napewnoe pasuje do silnikow 2.2 i 1.8 w benzynie. W dieslu jest gorzej bo tam w tych wczesniejszych modelach 2.0 itp byl sterowany podcisnieniowo i trzeba by podobny uklad skonstruowac co by oszukiwal prace tego elektrozaworu. Jesli w tych astrach z silnikami 1.6 sa EGRy sterowane elektornicznie( maja wpinana wtyczke z 5 pinami) to mysle ze mozna by sprawdzic czy ten uklad od Z22SE nie podejdzie.
Schemat egr cheater jest na necie dostepny( wystarczy wpisac w google) albo wejsc na stronke astry coupe. Wiem ze napewnoe pasuje do silnikow 2.2 i 1.8 w benzynie. W dieslu jest gorzej bo tam w tych wczesniejszych modelach 2.0 itp byl sterowany podcisnieniowo i trzeba by podobny uklad skonstruowac co by oszukiwal prace tego elektrozaworu. Jesli w tych astrach z silnikami 1.6 sa EGRy sterowane elektornicznie( maja wpinana wtyczke z 5 pinami) to mysle ze mozna by sprawdzic czy ten uklad od Z22SE nie podejdzie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG