EGR - zaślepiać czy nie ja znalazłem odpowiedz !!

michassss

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 22 sty 2009, 1:51
Lokalizacja: Kraków/Ostrowiec Św
Kontakt:

#91

Nieprzeczytany post autor: michassss »

Witam. mam pytanko odnośnie zaslepienia EGR w C16NZ. znalazłem opis wiec wiem mniej wiecej jak to zrobic tylko czy to sie opłaca. Pare tygodni temu wystapiło w mojej asterce szarpanie i przerywanie. obczytałem forum i znalazłem tematy dotyczace EGR. Szarpanie ustąpiło po wymianie kabli i swiec na nowe natomiast ciekawi mnie zaślepienie zaworu. Czy to cos poprawi prace silnika, bedzie sie lepiej wkrecał na obroty ? dodatkowo czy wogole jest sens zaslepiac? w góry dzieki

RelaX

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
Imię: Adam
Auto: Opel Tigra Twintop
Silnik: 1,3 CDTI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

#92

Nieprzeczytany post autor: RelaX »

Jeśli działa ci auto prawidłowo to nie zaślepiej bo odetniesz dogrzanie lub jak kto woli schłodzenie silnika i może ci się na przykład pojawić: majonez na korku wlewu oleju, błąd "CE", mulenie, nie będzie się wogóle wkręcał na obroty lub ciężko będzie odpalał.
pozdro
JuSt RelaX ;)

cucek

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 12 gru 2008, 13:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

#93

Nieprzeczytany post autor: cucek »

RelaX pisze:dogrzanie lub jak kto woli schłodzenie silnika
to że tak wolno zapytac jedno czy drugie?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#94

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Takie pitolenie ze jak jest silnik zimny i my go odpalimy to te spaliny niby go ogrzewaja a jak mamy juz goracy to taka jest wlasnie rola EGRa ze ma obnizyc temperature w komorze spalania. Obnizenie temp powoduje ze nie wydzielaja sie trujace dla srodowiska gazy NOx czyli wszelkie tleniki azotu. Z praktyki na innych autach wiem ze zaslepienie wcale nie wplynelo na szybkosc nagrzewania sie silnika a tymbardziej na jego chlodzenie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Karlito

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

#95

Nieprzeczytany post autor: Karlito »

wszystko zalezy w jaki sposob usuwac, ja przez pewien czas myslalem ze nie wygram z elektronika ale udalo sie. odlaczylem podcisnienie od egr mechanicznego (zepsutego zreszta) i podlaczylem do innego egr chyba z kia shuma i zostawilem go pod macha. jaki to ma sens? po pierwsze elektronicznie zawor pracuje normalnie a wiec i sterowanie turbo jest odpowiednie, do ukladu nie dostaja mi sie spaliny ale silnik uwaza ze sie dostaja, wiec o mieszance decyduje juz tylko sonda lambda. i to co najbardziej cieszy to przyspieszenie "zaplonu". po operacji szczerze mowiac, przy ruszaniu slyszalem uslizg opon, jak moja kobita sie przejechala to na swiatlach zamiast w przod zaczela sie przemieszczac w bok na koleinie.

RelaX

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
Imię: Adam
Auto: Opel Tigra Twintop
Silnik: 1,3 CDTI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

#96

Nieprzeczytany post autor: RelaX »

cucek pisze:
RelaX pisze:dogrzanie lub jak kto woli schłodzenie silnika
to że tak wolno zapytac jedno czy drugie?
Jedno i drugie zależy w którym momencie, gdy masz silnik nie zagrzany to dogrzewa silnik w momencie gdy już osiągnie odpowiednią temp. to go schładza. Wszystko dlatego że on przepuszcza niedopalone spaliny które są na początku cieplejsze a później po zagrzaniu silnika zimniejsze od temp. spalania.
PS. Kto pyta nie błądzi :-p
JuSt RelaX ;)

łata

Astro-maniak
Posty: 421
Rejestracja: 16 sty 2009, 16:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: goleniów
Kontakt:

#97

Nieprzeczytany post autor: łata »

ja nie jestem za tym żeby zaślepiać . kupiłem nowy zawór EGR dostałem na niego dwa lata gwarancji , niezależnie czy serwis go zamontuje czy ja sam . po zmianie zaworu auto się nie muli przy przyspieszaniu 8)
nie wierz niczemu co słyszysz
i tylko w połowie temu co widzisz
-----------------------------------
czytaj FAQ .

Karlito

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

#98

Nieprzeczytany post autor: Karlito »

Widzisz, sam bym tak zrobil ale od roku nowego znalezc nie moge, w hurtowniach nie ma, w sklepach tez, service opla nie moze sciagnac od miesiecy wiec dlatego kombinuje.

pivek26

#99

Nieprzeczytany post autor: pivek26 »

Witam wszystkich, pierwszy raz pisze na takim forum wiec sorki jak cos bedzie nie tak Od nie dawna mam asterke z 1999r, 17DT i mam podobny problem z tym EGR (tak mi powiedział mech)Wymieniłem juz vacu pompe bo okazało sie ze tez była walnieta ale autko dalej muli i brak przyspieszenia Moze ktos mi podpowie czy u mnie tez sie da zaslepic egr i czy mi to cos da. Z gory dzieki...

mocry

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 21 cze 2009, 15:13
Imię: Marcin
Auto: Astra G 2004r
Silnik: Z16XE
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#100

Nieprzeczytany post autor: mocry »

Cześć, a ja mam nieco inne pytanko, ale związane z tym cudownym wynalazkiem :)

Po jakim przebiegu (mniej więcej oczywiście) można spodziewać się kłopotów z tym zaworem? Czy jest jakaś zależność, czy to się psuje raz przy 20tys a raz przy 150tys?

Zablokowany