Przyczyny problemów z obrotami

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Przyczyny problemów z obrotami

#1

Nieprzeczytany post autor: chiken »

Witam

Ostatnimi czasy coraz częściej pojawiają się pytanie co się dzieje z obrotami w naszych autkach. Jako że niektórzy używkownicy zaczynają nie przejmować się przejrzystością tego forum (zaśmiecanie) postanowiłem założyć jeden główny temat dotyczący tego zagadnienia. Chciałbym aby osoby które mają jakieś doświadczenie praktyczne jak i teorytyczne wpisywały przyczyny powstawania problemów z obrotami. Najlepiej jak każdy nie będzie dodawał kolejnych odpowiedzi tylko edytował swoją wypowiedź dla lepszej przejrzystości...

Podstawowa sprawa..

1. Silnik krokowy- nie ma co się rozpisywać na temat działania tego urządzenia, wystarczy poszukać w necie- zasadnicza sprawa sprawdzić, przeczyścić lub w ostateczności wymienić na nowy..
2. zabrudzona przepustnica
3. sonda lambda (jeśli posiadasz)
4. EGR (jeśli posiadasz)
5. Sprawdzić ewentualnie błędy, ewentualnie reset kompa później

9. moduł sterujący
Jeśli czegoś brakuje dopisujcie i koniec z ciągłymi pytaniami o obroty :mrgreen:

Pozdro
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2007, 19:06 przez chiken, łącznie zmieniany 1 raz.
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

6. lewe powietrze
7. w monowtrysku zamienione wężyki odmy i MAP sensora(Multec)
8. świece i przewody WN zużyte

zebo

#3

Nieprzeczytany post autor: zebo »

Witam po raz pierwszy! Wlasnie wczoraj zaczely mi szalec obroty w vectrze 1.6 z 91 roku. 8 zaworowy silnik.. wymienilem silniczek krokowy ale to nie to. czasami jest wszystko ok i jedzie bez problemu a czasami wariuje. wlacza mi sie kontolka pomaranczowa od silnika. w pon jade do mechanika. mam nadzieje ze bedzie wszystko ok! mam jeszcze pytanko czy w tym roczniku montowany byl juz komputer? slyszalem sprzeczne opinie. prosze o odpowiedz! pozdrawiam!

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: chiken »

chyba był montowany ale nie jestemm w 100% pewny. pozostaje jak narazie sprawdzić kody błędów
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

Komputer ? jeżeli ejst to silnik c16nz to tak..... a jeżeli nie to niezbyt . /pozdrawiam

zebo

#6

Nieprzeczytany post autor: zebo »

tak to jest c16nz. bardzo dziwne objawy sa. czasami chodzi bez zarzutow, a czasami kontrolka zaczyna migac i obroty rowniez. w wiekszosci spadaja do 500, badz silnik gasnie . zdarzylo sie tez ze mial bardzo duze. w poniedzialek sie okaze. aaa i dzieje sie to i na benzynie i na gazie. dzieki za info.

[ Dodano: 2007-04-14, 16:50 ]
I jeszcze jedno. co to jest EGR?

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

To zawór recyrkulacji spalin, jak sie wiesza, to są cyrki z obrotami, ale raczej w stronę wysokich.

zebo

#8

Nieprzeczytany post autor: zebo »

wiem juz ze kod bledu to 42. teraz tylko musze znalesc co to jest

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Luknij tu
[External Link Removed for Guests]

zebo

#10

Nieprzeczytany post autor: zebo »

w moim przypadku jest to brak impulsow z aparatu zaplonowego. ale troche dziwne objawy ma. no niby ma za niskie obroty, ale tez i lapie wysokie. raczej przy braku impulsow powinien silnik gasnac a nie lapac obroty wysokie. jutro sie okaze co i jak. napewno sie podziele wiadomosciami. do ja 37 u ciebie jak wariowaly to wyszlo ze przewody. zmieniles i wrocilo do norm? bo moze u mnie to samo sie dzieje?

Zablokowany