Przyczyny problemów z obrotami
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przyczyny problemów z obrotami
Witam
Ostatnimi czasy coraz częściej pojawiają się pytanie co się dzieje z obrotami w naszych autkach. Jako że niektórzy używkownicy zaczynają nie przejmować się przejrzystością tego forum (zaśmiecanie) postanowiłem założyć jeden główny temat dotyczący tego zagadnienia. Chciałbym aby osoby które mają jakieś doświadczenie praktyczne jak i teorytyczne wpisywały przyczyny powstawania problemów z obrotami. Najlepiej jak każdy nie będzie dodawał kolejnych odpowiedzi tylko edytował swoją wypowiedź dla lepszej przejrzystości...
Podstawowa sprawa..
1. Silnik krokowy- nie ma co się rozpisywać na temat działania tego urządzenia, wystarczy poszukać w necie- zasadnicza sprawa sprawdzić, przeczyścić lub w ostateczności wymienić na nowy..
2. zabrudzona przepustnica
3. sonda lambda (jeśli posiadasz)
4. EGR (jeśli posiadasz)
5. Sprawdzić ewentualnie błędy, ewentualnie reset kompa później
9. moduł sterujący
Jeśli czegoś brakuje dopisujcie i koniec z ciągłymi pytaniami o obroty
Pozdro
Ostatnimi czasy coraz częściej pojawiają się pytanie co się dzieje z obrotami w naszych autkach. Jako że niektórzy używkownicy zaczynają nie przejmować się przejrzystością tego forum (zaśmiecanie) postanowiłem założyć jeden główny temat dotyczący tego zagadnienia. Chciałbym aby osoby które mają jakieś doświadczenie praktyczne jak i teorytyczne wpisywały przyczyny powstawania problemów z obrotami. Najlepiej jak każdy nie będzie dodawał kolejnych odpowiedzi tylko edytował swoją wypowiedź dla lepszej przejrzystości...
Podstawowa sprawa..
1. Silnik krokowy- nie ma co się rozpisywać na temat działania tego urządzenia, wystarczy poszukać w necie- zasadnicza sprawa sprawdzić, przeczyścić lub w ostateczności wymienić na nowy..
2. zabrudzona przepustnica
3. sonda lambda (jeśli posiadasz)
4. EGR (jeśli posiadasz)
5. Sprawdzić ewentualnie błędy, ewentualnie reset kompa później
9. moduł sterujący
Jeśli czegoś brakuje dopisujcie i koniec z ciągłymi pytaniami o obroty
Pozdro
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2007, 19:06 przez chiken, łącznie zmieniany 1 raz.
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
Witam po raz pierwszy! Wlasnie wczoraj zaczely mi szalec obroty w vectrze 1.6 z 91 roku. 8 zaworowy silnik.. wymienilem silniczek krokowy ale to nie to. czasami jest wszystko ok i jedzie bez problemu a czasami wariuje. wlacza mi sie kontolka pomaranczowa od silnika. w pon jade do mechanika. mam nadzieje ze bedzie wszystko ok! mam jeszcze pytanko czy w tym roczniku montowany byl juz komputer? slyszalem sprzeczne opinie. prosze o odpowiedz! pozdrawiam!
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tak to jest c16nz. bardzo dziwne objawy sa. czasami chodzi bez zarzutow, a czasami kontrolka zaczyna migac i obroty rowniez. w wiekszosci spadaja do 500, badz silnik gasnie . zdarzylo sie tez ze mial bardzo duze. w poniedzialek sie okaze. aaa i dzieje sie to i na benzynie i na gazie. dzieki za info.
[ Dodano: 2007-04-14, 16:50 ]
I jeszcze jedno. co to jest EGR?
[ Dodano: 2007-04-14, 16:50 ]
I jeszcze jedno. co to jest EGR?
w moim przypadku jest to brak impulsow z aparatu zaplonowego. ale troche dziwne objawy ma. no niby ma za niskie obroty, ale tez i lapie wysokie. raczej przy braku impulsow powinien silnik gasnac a nie lapac obroty wysokie. jutro sie okaze co i jak. napewno sie podziele wiadomosciami. do ja 37 u ciebie jak wariowaly to wyszlo ze przewody. zmieniles i wrocilo do norm? bo moze u mnie to samo sie dzieje?