Palące się kontrolki Check Engine, TC i garść pytań

Awatar użytkownika
BundyPL

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2008, 17:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Palące się kontrolki Check Engine, TC i garść pytań

#1

Nieprzeczytany post autor: BundyPL »

Witam serdecznie

Kupiłem nie dawno astrę i to mój pierwszy post. Astra to model G z 2001 roku. Silnik 1,8l 16V. Była kupiona bita (z przodu) i naprawiana. Po naprawie został zainstalowany gaz sekwencyjny (ELPIGAZ czy jakoś tak - podobno dobry).

Jeżdżę nią już dwa miesiąca i mam niestety garść pytać. Część błahych, inne poważniejsze.
Może zacznę od tych błahych:
1. w instrukcji (ściągniętej z netu) jest napisane, że jest jedna kontrolka od TC i ESP, a system ESP zawiera w sobie TC. Tylko jak to sprawdzić czy autko ma ESP?

2. Po przejechaniu 500km od założenia gazu zaczęła się zapalać kontrolka Check Engine. Tzn. zapala się zaraz po włączeniu zapłonu i nie gaśnie już do wyłączenia silnika. Z początku jeszcze zapalała się średnio co drugi raz, ale teraz świeci już zawsze. Podobno jak jest instalacja gazowa to ciężko tego uniknąć (tego świecenia) - prawda to? Czy lepiej jechać na serwis i sprawdzić? A jeśli tak to ile kroją u was w serwisie za podłączenie do kompa, bo u mnie w mieście serwis wydaje się być drogi - za zrobienie tak, żeby światła mijania gasły po wyjęciu kluczyka chcą 180zł a w takim Wrocławiu podobno 50zł. Bo wiecie, jak się okaże że 50zł więcej to mi się bardziej opłaca jechać do sąsiedniego miasta i sprawdzić u nich.

3. Zapalam auto i pali mi się kontrolka od układu chłodzenia silnika - ten prostokącik ze śnieżką. Nie gaśnie aż do wyłączenia samochodu. Ale jest na nią sposób: przekręcam kluczyk tak żeby się kontrolki zapaliły, następnie cofam i odpalam normalnie. Kontrolka nie świeci. Znajomy który naprawiał auto powiedział że to wina zaśniedziałego przewodu i naprawa nie jest warta zachodu skoro można odpalać "za drugim razem". Zgadzacie się?

Teraz sprawy poważniejsze:
4. Od jakiegoś czasu powiedzmy co trzeci raz zapala mi się kontrolka od kontroli trakcji. Raz zapala się zaraz, innym razem po ruszeniu. Przejadę kilka kilometrów, zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz i już się nie pali. No a w większości przypadków się w ogóle nie zapala.
Macie jakieś pomysły?

5. Średnio co piąte odpalanie zapala mi się kontrolka w kształcie samochodu z pionowym kluczem (takim do śrub). Zawsze zapala się z kontrolką TC. Obie nie gasną do restartu. Przeważnie po restarcie ta kontrolka gaśnie a TC zostaje.


Tak więc jak komuś się chciało przeczytać powyższe 5 punktów to zapewne się domyśla, że te kontrolki śnią mi się po nocach. Mam nadzieję, że ktoś miał podobne problemy i poratuje mnie radą. Będę wdzięczny także za przybliżone koszty ewentualnych napraw, żebym miał punkt odniesienia.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
BundyPL

Oktawian

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 13 lis 2007, 21:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Oktawian »

Ja na Twoim miejscu nie ryzykował bym tylko czym predziej podjechał bym na komputer . Za duzo tu elektronika swiruje ? @_@
A zapewne to duzo rozjasni sytuacje .
Pozdro

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

BundyPL, mi podobne błędy wyskakują ... w najbliższym czasie jadę do szpeca kompiuterowego i postaram się objaśnić ocb ...
==========82%===========

Awatar użytkownika
BundyPL

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2008, 17:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: BundyPL »

witam ponownie

problemy mam dalej ale część się już wyjaśniła.

ad1 - po podłączeniu do kompa od razu widać że jest ASR
ad2, ad 4 i ad5 - check engine, kontrolka od ASR i układu elektrycznego zapalały się z winy czujnika położenia wałków rozrządu - tam gdzie kable z niego wychodzą były one troszkę wyszarpnięte i się zwierały. Po wymianie tego czujnika problemy zniknęły.
ad3 - kontrolka chłodzenia silnika się pali ze względu na walnięty sterownik - jeszcze nie wymieniłem bo drogi więc nie jestem pewny tego na 100%


Co do dalszych problemów. Poszły mi wtryski w instalacji gazowej - skutkowało to spadkiem mocy i kontrolką check engine i ASR. Po wymianie ustąpiło.

Niestety teraz mam problemy z odpalaniem. Na zimnym silniku i tylko na benzynie odpalam ze 3 razy, później pracuje nierówno i dopiero po przejechaniu 500m problemy znikają. Wymieniłem filtry, świece, olej, silniczek krokowy, czujnik masy powietrza i nic. Na chwilę wsadziłem nową przepustnicę i kicha. Tak samo próbowałem z nową cewką i też kicha.

Jak się coś wyjaśni to na pewno napiszę - może się komuś przyda.

p.s. Ta kontrolka od ASR, co to mi wyskakuje z check engine, to tylko mi tak wyskakuje czy komuś też tak astra sygnalizuje problemy? Bo na chłopski rozum to ona powinna tylko sygnalizować problemy z ASR a nie tak jak u mnie że się zapala jak są problemy z nierówną pracą silnika.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

ople nie maja ASR tylko TC.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
BundyPL

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2008, 17:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: BundyPL »

To czemu po podpięciu pod komputer w servisie boscha dostaję kartkę z oddzielną sekcją z diagnozy ASR?

[ Dodano: 2009-06-03, 08:29 ]
No chociaż w samej instrukcji obsługi jest napisane że astra ma TC lub ESP, a na necie znalazłem że asr robi to co tc i wchodzi w skład esp więc może po prostu w boschu mięli jakiś uniwersalny program...

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Tak samo jak sie mowi ze astra ma climatronik co nie jest prawda bo tylko koncern vaga ma. Tą sama funkcje pelni i na tej samej zasadzie dziala choc moga byc male roznice. Taksamo tez ludziska mowia ze maja abs a ja sie spytam ktorej generacji bo ja bynajmniej sie zatrzymalem na 7 a potem zdaje sie weszly systemy rozbudowane jak ESP itd.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Usunięty użytkownik 3235

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

ASR i TC to jedno i to samo, jest to tylko nazwa handlowa. Kontrola trakcji np. u Fiata czy Mercedesa to ASR a w Oplu TC. Tak samo Climatronic to nazwa handlowa stosowana przez Volkswagena, a jest to po prostu klimatyzacja automatyczna, w Oplu jest to ECC.

Jeżeli masz ESP to powinna pojawiać się kontrolka symbolizująca samochód z takimi dwoma śladami, ewentualnie pod maską możesz poszukać modułu ABS, powinien być ABS 5.3/TC.

[ Dodano: 2009-06-03, 15:06 ]
Podaj jakie masz kody błędów.

Awatar użytkownika
BundyPL

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2008, 17:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: BundyPL »

Rozumiem że pytasz o te problemy z odpalaniem :) Niestety ja się jeszcze laptopa nie dorobiłem więc swojej fury nie podłączam do kompa a mechanik ostatnio nic nie mówił żeby jakieś błedy wyskoczyły. Ale to chyba nie będzie już potrzebne bo sprawa po mału się wyjaśnia. Po prostu ostatnio jak mechanik wymienił mi czujnik masy powietrza i dalej kiepsko palił to myślałem że to po prostu nie to. A że juz kiedyś jeździłem tydzień na benzynie (chyba po podmianie cewki) i cały czas były problemy to uznałem że instalacja gazowa nie ma na nic wpływu. I teraz po odebraniu od mechanika też przejechałem się na gazie - normalnie, jak zawsze. Następnego dnia były problemy. Coś mnie tknęło i załączyłem benzynę - nastepnego dnia zaczął palić idealnie. I tak kolejne 4 dni. Wczoraj znów załączyłem gaz na trasie i dzisiaj rano problemy wróciły. Od razu przełączyłem na benzynę i jak jutro odpali bez problemów to już będę wiedział że instalacja gazowa coś pieprzy :)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

zacznijmy od tego ze instalacja elpigaz to chyba juz gorzej nie moglo byc. Nasza rodzima coprawda i wieksoszosc wardztatow ja stosuje ale jak chciales miec problemy to dobrze trafiles bo beda z nia napewno. Bylo wybrac STAG albo BRC.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Zablokowany