Palące się kontrolki Check Engine, TC i garść pytań

Awatar użytkownika
BundyPL

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2008, 17:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: BundyPL »

A to mnie zaskoczyłeś - we Wrocławiu i na Pomorzu środkowym spotkałem się z kolei z opiniami że elpigaz jest najlepszy. O stagu nie słyszałem, ale za to na BRC na pomorzu narzekają - z tym że może bardziej na montaż niż na samą instalację. Jeśli idzie o elpigaz to się jedynie spotkałem z opinią w servisie boscha, który też zakłada gaz, że oni owszem stosują epigaz, ale nie do opli - bo mięli problemy. No ale to zawsze człowiek mądry po szkodzie. Kolega mnie namówił na montaż we Wrocławiu bo może taniej załatwić, ale teraz jak się coś jebie to mi się z Koszalina nie opłaca jechać tylko płacę normalnie za naprawę na miejscu. Guzik nie oszczędność.

mpm

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 10 cze 2009, 12:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa - okolice
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: mpm »

nie wiem czy dobrze powiem, ale dla mnie CHECK ENGINE to znaczy SPRAWDŹ UKŁAD WTRYSKOWY... Jeśli z wtryskiem wszystko ok (wtryskiwacze, pompa) powinna zgasnąć 1,2 sek po włączniu silnika... Swiecąca się kontrolka TC (cały czas) oznacza uszkodzenie kontroli trakcji (gryzłem się z tym problemem w Omedze_B przez 3 lata)...
propo palenia, sprawdź sam komputer!! 3 miesiące temu przedemolowałem pół omegi w celu znalezienia takiej samej usterki! poszła szyna w kompie odpowiedzialna za 1 i 6 gar (cylinder) bo cewka zrobiła jakieś spięcie... Wymieniali mi wszystko, od krokowego, przepustki, czujnika wału, aż po same uszczelki pod głowicami.... Po wymianie kompa znikły wszytkie bóle, oraz... pamiętaj... że uszkodzony komp w aucie może nie wskazywać Ci błędów na podpiętym kompie!!! U Mnie (uszkodzony komp) pokazywał ciąglę: przepustka, i obie sondy ... a prwady w tym było ZERO
AstraII Comfort 1.7TD - 2009 :-)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

nie wiem czy dobrze powiem, ale dla mnie CHECK ENGINE to znaczy SPRAWDŹ UKŁAD WTRYSKOWY...
Nie. Sprawdzanie silnika lub sprawdz silnik. Inaczej mowiac jak sie zapala i gasnie po chwili to oznacza ze sprawdzilo silnik i jest ok a jak sie zapalilo i swieci dalej kontrolka to znaczy ze cos z motorownia nie teges. Beldy beda sie zaczynac od P.... bo to bledy powertrain czyli silnika.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

mpm

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 10 cze 2009, 12:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa - okolice
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: mpm »

Może i racja, nie będę się kłócił... lecz, miałem kiedyś poloneza caro z 1997r... Miał już komputer itp. Na wyświetlaczu były diodki z napisem CHECK ENGINE... Mam do dziś książkę serwisową od niego, a Daewoo-FSO opis tej diody tłumaczy tak:
1. po włączeniu silnika, dioda gaśnie w czasie 1,2 sek od uruchomienia - układ wtryskowy sprawny

2. po włączeniu silnika, dioda mruga co 2,3 sek i nie gaśnie - zgłoś się do ASO w celu sprawdzenia układu wtryskowego - możliwe przyczyny awarii : początkowa faza uszkodzenia pompy wtryskowej lub nie działający sprawnie wtryskiwacz

3. dioda CHECK ENGINE świeci cały czas - kontynuujesz jazdę na własne ryzyko! Zgaś silnik i skontaktuj się z ASO. Uszkodzona pompa wtryskowa lub wtryskiwacz! Nie powinno się kontynuować jazdy!

Dlaczego akurat tak to opisali, nie wiem...
Książeczka wydana przez: FSO, Fabryka Samochodów Osobowych
ul.Jagiellońska 88, 00-992 Warszawa, partia: 379956; 1 luty 1995
AstraII Comfort 1.7TD - 2009 :-)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Polonez to polonez tam wiele nie bylo do zepsucia choc silniki byly od rovera w nich. W autach europejskich jest tak ze kontrolka "check" wystepuje w kilku postaciach( wygladowo) nie ma to znaczenia oczewiscie i oznacza ze mamy usteke silnika. Kontrolka ta jeszcze jest spieta razem z immo lecz jesli jest problem z nim to bedzie mrugać a ajk z silnikiem to bedzie sie swiecic caly czas. Oczewiscie dalsza jazda jest mozliwa i niby nie grozi jakims uszkodzeniem w wiekszosci przypadkow - bo jeszcze nie wiemy co sie zepsuło. uklad jest tak skonstruowany ze awaria niektorych czujnikow powoduje przejscie w tryb awaryjny ( kontrolka sie pali) a dzialanie tego czujnika przejmuje inny lub jego parametry sa brane z mapy zapisanej w ECU i usrednione. Auto nie pracuje na 100% awoich mozliwosci tylko jest ograniczone tym tybem awaryjnym- ograniczone obroty, dawki paliwa itp. Odwolujemy sie w temacie raczje do opla choc i tak sa w nim silniki wszelkiej masci.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

mpm

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 10 cze 2009, 12:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa - okolice
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: mpm »

dokładnie...
AstraII Comfort 1.7TD - 2009 :-)

Zablokowany