Dymi mi jak czołg !

Lukassuss

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 10 wrz 2007, 19:33
Imię: Łukasz
Auto: Astra G Kombi
Silnik: X20DTL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dymi mi jak czołg !

#1

Nieprzeczytany post autor: Lukassuss »

Witam szacownych kolegów.

Mam takie pytanie do użytkowników Asterix'ów z dieslami - bo już normalnie nie wiem co o tym myśleć...

Mam silnik Isuzu 1,7 TD i generalnie jak odpalam na zimnym, na ciepłym czy jadę spokojnie to praktycznie nie dymi wcale. No może jak odpalę zimnego i zanim się rozgrzeje to przy ruszaniu coś tam zadymi ale tak minimalnie.
Generalnie mam tak ok. 2000 - 2500 obr/min - natomiast jak trochę ją przeciągnę na obrotach tak do 3 tyś na którymś biegu to normalnie za mną zasłona dymna że nic nie widać !
Gadałem z mechanikami i ludzikami i generalnie twierdzą że "diesle tak mają", szczególnie te starsze (moja to 94 r.). No ale cholera - aż tak?
Oleju mi prawie nie bierze - wymieniam regularnie co jakies 10 tyś. km. i pomiędzy wymianami dolewam ledwo ledwo albo i nic, termostat ok, trzyma temp. tak 90 C, świece wszystkie wymienione rok temu, przy okazji sprawdzili wtryski i podobno "nie leją".
A jak chcę go docisnąć to aż kicha - Rudy 102 mniej kopcił !

mX17DTL

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 04 gru 2007, 19:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siemianowice śląskie
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: mX17DTL »

ostatnio widzialem C5 nowy - depnal to zostawil za soba dym - moze nieduzo ale zawsze a co do silkina z 9... roku nie ma bata zeby nie kopcil jak sie depnie
podobno stan techniczny turbo ma na to jakis wplyw ale osobiscie obstawialbym wtryski i paliwo - biodiesel z orlenu daje takie objawy - przetestowalem to paliwo na sobie

Lukassuss

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 10 wrz 2007, 19:33
Imię: Łukasz
Auto: Astra G Kombi
Silnik: X20DTL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Lukassuss »

Hmm, kilka osób też mi to podpowiadało ale wtryski mi sprawdzili i podobno było ok.
No ale chyba podjadę do jakiegoś pompiarza i sprawdzę pompę i wtryski..

Co do paliwa to zawsze wlewam Neste, parę razy mi się zdarzyło Shella - nigdy nie załałem nic Orlenu.

Trochę czarnego dymku to rzeczywiście chyba każdy diesel daje, no ale tak żeby nie było widac samochodu z tyłu to chyba ciut za dużo...

zbynio_s

Astro-maniak
Posty: 466
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:14
Imię: Zbigniew
Auto: Vectra B kombi + Peugeot 406 1,9 TD
Silnik: X25XE
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Dys k.Lublina

#4

Nieprzeczytany post autor: zbynio_s »

Ja jak miałem poprzednie autko w dieslu też mi tak dymiło i się okazało, że ktoś mu dawkowanie na pompie podkręcił, po odpowiedniej regulacji u pompiarza wszystko przeszło.
Oprócz paliwka ważna jest też regularna wymiana filtra paliwa, bo wbrew pozorom zawalony filtr też ma wpływ na zadymę za autem.

kyjo

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 mar 2008, 19:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: kyjo »

podstawą w dieslu to czyste filtry skoro pizsesz że wtryski sa ok to zostaje tylko zbyt dużej dawki paliwa względem powietrza jak pompa będzie ok to podkręc delikatnie ciśnienie na turbawce i nie bedzie zadnego dymu

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

zdrowe isuzu tak nie powinno dymić koledzy :/

Lukassuss na jaki kolor Ci dymi? biały, szary, czarny?

[ Dodano: 2008-04-01, 23:25 ]
o doczytałem że czarny. Na moje to albo wtryski leją albo turbo za mało pompuje albo ma za dużą dawkę na pompie wtryskowej

jak sprawdzali wtryski?

Góral 2007

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Góral 2007 »

mam pytanko jak sie podkreca cisnienie turbiny? i jeżeli koledze kopci na czarno to raczej dawka ja miałem pompe robiona wtryski i jak sie mu przylozy to czarna chmura idzie ja sobie dawke ujme na pompie ale musze jeszcze poczekac bo mam plomby gwarancyjne

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

były już o tym tematy ;)

z dekielka pompy wtryskowej wychodzi wężyk i idzie do kolektora - w ten wężyk podłączasz się z miernikiem doładowania (jest to konieczne żeby ustawić dobre ciśnienie)

potem jak już masz miernik i wiesz ile Ci dmucha to wchodzisz pod autko i patrzysz na turbinę ;) zaraz wzdłuż turbiny (tak chyba trochę na górze) zobaczysz że wychodzi z niej wężyk (kilka CM) i wchodzi w zawór west gate) w ten wężyk wpinasz się z MBC (wpisz w allegro mbc to znajdzie 50-100zł) potem jak już masz ten zaworek to odkręcasz go lekko, idziesz do autka i sprawdzasz jakie teraz pokazuje ciśnienie na mierniku. Ustawiasz takie ciśnienie jakie Ci będzie pasowało i jedziesz jeszcze raz na drogę testując czy ciśnienie faktycznie jest ok ;) jak tak to cieszysz się z większego ciśnienia

Góral 2007

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Góral 2007 »

Dobra dzieki sprobuje

Lukassuss

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 10 wrz 2007, 19:33
Imię: Łukasz
Auto: Astra G Kombi
Silnik: X20DTL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Lukassuss »

Joszi - pojechałem do takiego kolesia i wykręcili mi wtryski, wkręcili w takie komputerowe ustrojstwo wielkości sporego stołu i tam mierzą dawkę paliwa i itp. Ale to było jak ją kupiłem rok temu i może coś się pokićkało od tego czasu...

Ale polecono mi podobno świetny warsztat specjalizujący się w pompach wtryskowych itp. (podobno ludzie z pół Polski się tam zjeżdżają) w Nadarzynie pod Warszawą. Problem że u nich trzeba się zapisac na miesiąc albo więcej wczesniej tyle mają chętnych.

Tak BTW - zauważyłem ostatnio ciekawą rzecz - szwagier stwierdził że mam za lekką nogę do turbo diesla i powinienien go "przegonić" ciut. No więc tak zrobiłem i parę kursów dalem mu popalić do wysokich obrotów (oczywiście nie na zimnym silniku) i jakoś mam wrażenie że coraz mniej dymi przy wysokich obrotach teraz po takim "przepaleniu".

I jeszcze jedno - jak uważacie i jak jeżdzicie - tj. jak wg. was w takim silniku zmieniać biegi w stosunku do obrotów? Jak zmieniam tak przy 2 tyś. i raczej zawsze jadąc mam tak 2000 - 2200 obr/min. no może przy starcie dochodzi mi do max 2500. Powyżej 2500 robi się ciut głośny. Ostatnio słyszałem że jak na turbo diesla to za niskie obroty mam przy zmianach i że te silniki lubią wysokie obroty w granicach 3000...

A i oleju mi nie bierze - właśnie wymieniłem olej (po 9 tyś km), starego było ile trzeba i pomiędzy wymianami nie dolewałem nic.

Zablokowany