Podłączam CB

wszystko co się wiąże z CB
bolus59

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 13 lip 2013, 15:57
Imię: Wojtek
Auto: Opel Astra II Bertone
Silnik: 1.8 16v
Województwo: śląskie

Re: Podłączam CB

#11

Nieprzeczytany post autor: bolus59 »

no ok. bez bezpiecznika nie ruszy czy moze sie spalic radio?

Majes

Astro-maniak
Posty: 76
Rejestracja: 25 gru 2008, 16:49
Imię: Leszek
Auto: astra G
Silnik: X20XEV
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: WLKP

#12

Nieprzeczytany post autor: Majes »

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Tu masz dwie fotki jak to u mnie wygląda. Do zapalniczki idą 3 kable. Interesują Cię tylko te z podwójnej wtyczki.
Do czarnego dajesz czerwony od radia.
Do brązowego dajesz czarny od radia.

Na czerwonym załóż sobie bezpiecznik.
Jak widać na drugim zdjęciu mam jeszcze wtyczkę dołożoną a to dlatego że jakbym zmieniał radio to tylko odpinam wtyczkę i jest odłączone.

Awatar użytkownika
aRtiDG

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 06 gru 2013, 22:34
Imię: Artur
Auto: Astra F
Silnik: 1.6 8V
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Mysłowice / D.G.

#13

Nieprzeczytany post autor: aRtiDG »

Majes pisze: Jak widać na drugim zdjęciu mam jeszcze wtyczkę dołożoną a to dlatego że jakbym zmieniał radio to tylko odpinam wtyczkę i jest odłączone.

może również założyć złączkę LTF

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

CB powinno mieć na czerwonym bezpiecznik.
Tez mam podpięte pod zapalniczkę a samo radio zamiast popielniczki. Nie szumi i nie trzeba pamiętać o wyłączeniu.

--
Wysłano z Xperia S przy użyciu Tapatalka

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
waldekkasta

Astro-maniak
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:03
Imię: KASTA
Auto: OPEL ASTRA G KARAWAN
Silnik: 1,6 16V
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Gostyń / Poznań

#15

Nieprzeczytany post autor: waldekkasta »

Postautor: FalconTech » pisze wczoraj, o 21:41


"Tez mam podpięte pod zapalniczkę a samo radio zamiast popielniczki. Nie szumi i nie trzeba pamiętać o wyłączeniu."

Też miałem kiedyś pod zapalniczkę, tylko, że moje zabytkowe radyjko nie pamięta kanałów i odpalało zawsze na 9-tym. Zdarzało się, że gadałem sam do siebie (chyba, że jakieś służby słuchały). Teraz mam pod aku (z bezpiekiem na plusie) i problem jest czasem tego typu, że wracam np. ze sklepu a w autku ktoś gada--- zapominam wyłączyć radyjka,
:lol: :lol: :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 15:40 przez waldekkasta, łącznie zmieniany 5 razy.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
aRtiDG

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 06 gru 2013, 22:34
Imię: Artur
Auto: Astra F
Silnik: 1.6 8V
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Mysłowice / D.G.

#16

Nieprzeczytany post autor: aRtiDG »

waldekkasta pisze:Też miałem kiedyś pod zapalniczkę, tylko, że moje zabytkowe radyjko nie pamięta kanałów i odpalało zawsze na 9-tym. Zdarzało się, że gadałem sam do siebie (chyba, że jakieś służby słuchały). Teraz mam pod aku (z bezpiekiem na plusie) i problem jest czasem tego typu, że wracam np. ze sklepu a w autku ktoś gada--- zapominam wyłączyć radyjka,
:lol: :lol: :lol: :lol:
Dokładnie w wcześniejszym aucie miałem na zapalniczce podłączone i wtedy również często zdarzało mi się gadać na 9, teraz mam podłączone tak jak powinno być, jedyny minus to że czasem zostawię radio włączone ale ostatnio nie zaglądałem do auta a po 4 dniach się okazało że cały czas było włączone radio, po czym odpaliło bez żadnego problemu, Wniosek: radio bierze bardzo mało prądu więc spoko ;) :mrgreen:

bolus59

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 13 lip 2013, 15:57
Imię: Wojtek
Auto: Opel Astra II Bertone
Silnik: 1.8 16v
Województwo: śląskie

#17

Nieprzeczytany post autor: bolus59 »

dzieki panowie za kazda odpowiedz. nie obylo sie bez lekkich problemow. mianowicie w goracej wodzie kapany biorac to na chlopski rozum podlaczylem... czarny do czarnego czerwony do brazowego. naprawa kosztowala mnie 30 zl ale radyjko juz zamontowane i dziala. musze tylko jeszcze kosmetyke wkolko radia zrobic i wrzuce wyniki mojej pracy.
do uslyszenia na drodze.

Awatar użytkownika
waldekkasta

Astro-maniak
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:03
Imię: KASTA
Auto: OPEL ASTRA G KARAWAN
Silnik: 1,6 16V
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Gostyń / Poznań

#18

Nieprzeczytany post autor: waldekkasta »

bolus59 pisze:... i wrzuce wyniki mojej pracy.
do uslyszenia na drodze.
Czekamy na fotki :)
"szerokości" i "51 dla Ciebie"
[External Link Removed for Guests]

Pablo-87

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 25 sty 2011, 18:10
Imię: Paweł
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTI
Województwo: mazowieckie
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: Pablo-87 »

Ja również mam podpięte cb pod przewody od zapalniczki. Plusem jest to, że nie muszę pamiętać o wyłączaniu radia po skończonej jeździe. Ja jednak kupiłem dodatkowe gniazdo zapalniczki i umieściłem je w tunelu po stronie pasażera.

bolus59

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 13 lip 2013, 15:57
Imię: Wojtek
Auto: Opel Astra II Bertone
Silnik: 1.8 16v
Województwo: śląskie

#20

Nieprzeczytany post autor: bolus59 »

opcja warta polecenia kazdemu uzytkownikowi cb radia. kable nie walaja sie po wnetrzu cala instalcja nie zajmuje zbyt wiele czau.. najwiecej czasu meczylem sie z przeciagnieciem kabla od anteny przez cale auto. slychac dobrze nie szumi nie zajmuje duzo miejsca.

ODPOWIEDZ