Jaki wybór CB radia?
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 06 sie 2013, 18:44
- Imię: Bunczu
- Auto: Astra F Classic GL
- Silnik: 1.4 Ecotec 90km lpg
- Województwo: dolnośląskie
Re: Jaki wybór CB radia?
Od siebie dodam jedno: CB rado obowiązkowo musi posiadać: rf gain, squelch (lub auto squelch). Bez rf gaina oraz squelcha to nie radia, a szumatory. Niektóre zamiast potencjometrów mają przyciski dotykowe, zaletą tych jest to, że nie rozlecą się jak potencjometry.
Sam posiadam Yosana 120 Pro z Sirio 145ML. Powiem krótko: to CB, a nie zaszumiacz.
Sam posiadam Yosana 120 Pro z Sirio 145ML. Powiem krótko: to CB, a nie zaszumiacz.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 02 sty 2014, 16:26
- Imię: Tomek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 1 raz
Też posiadam to radio po tuningu w konektorze.U mnie z Ml-145 działa średnio.Muszę wysoko ustawić SQ żeby nie było zakłóceń,co skutkuje mniejszym zasięgiem.Zdecydowanie lepiej dziala z Omegą 27.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
A u mnie śmiga AnyTone Apollo I Road Blues + Sirio Turbo 800 i jest ok, nie mam problemów z miejscem na radio jak wiadomo Astra H "ma pełno schowków", AQ działa ładnie, jest poręczne i wyświetlacz ładnie się komponuje z podświetleniem auta.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 06 sie 2013, 18:44
- Imię: Bunczu
- Auto: Astra F Classic GL
- Silnik: 1.4 Ecotec 90km lpg
- Województwo: dolnośląskie
Miałeś strojną antenę pod radio? U mnie na Yosanie mam zasięg, w mieście, w zasadzie kilkunastokilometrowy. Zresztą, gdy je brałem parę lat temu to nawet w sklepie sprawdzałem i slyszałem okolice obrzeż miasta, na trasie wylotowej z Wrocławia w kierunku Oleśnicy, więc nawet w lini prostej to było ładnych naście km.FranekDolas pisze:Też posiadam to radio po tuningu w konektorze.U mnie z Ml-145 działa średnio.Muszę wysoko ustawić SQ żeby nie było zakłóceń,co skutkuje mniejszym zasięgiem.Zdecydowanie lepiej dziala z Omegą 27.
BTW - Konnektor co tam stroił, tak z ciekawości?
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Anteny nie stroi się pod radio tylko pod miejsce w którym jest zamontowanabunczu pisze:Miałeś strojną antenę pod radio?
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 06 sie 2013, 18:44
- Imię: Bunczu
- Auto: Astra F Classic GL
- Silnik: 1.4 Ecotec 90km lpg
- Województwo: dolnośląskie
Tak, to miałem na myśli. U mnie strojona była na środek dachu, bo w tym miejscu ma najlepszy odbiór.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 02 sty 2014, 16:26
- Imię: Tomek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 1 raz
Oczywiście że strojona,to podstawa.W konektorze poprawili mi :
-poprawa blokady szumów SQUELCH - bardziej miękka praca układu
- modyfikacja RF Gain (czułości odbiornika) - zwiększenie zakresu pracy - "rozciągnięcie" czułości odbiornika
- zwiększenie głębokości modulacji - z 70 do ponad 100% - dobra baza pod mikrofon ze wzmocnieniem
-poprawa blokady szumów SQUELCH - bardziej miękka praca układu
- modyfikacja RF Gain (czułości odbiornika) - zwiększenie zakresu pracy - "rozciągnięcie" czułości odbiornika
- zwiększenie głębokości modulacji - z 70 do ponad 100% - dobra baza pod mikrofon ze wzmocnieniem
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 13:33
- Imię: Michał
- Auto: GTC Cosmo RM07
- Silnik: 1.7 CDTI
- Województwo: łódzkie
Zmieniając auta zawsze zabieram ze sobą swojego Unidena 520XL. Ile go mam? Nawet nie wiem, 10 lat? W międzyczasie śmigał na AT1200, Georgia, IC100, a obecnie Pirat. Raz tylko musiałem kombinować z zasilaniem, bo radyjko nie dogadywało się z palnikami ksenonowymi i strasznie szumiało na odsłuchu. Przydaje się filtr ANL, który elegancko zbiera zakłócenia z motoru diesla. Squelch i RF ustawiam na 40-50% i radyjko nie przeszkadza szumami, a jednocześnie pozwala rozeznać się w sytuacji na drodze. Mandatów zero (odpukać).
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 02 sty 2014, 16:26
- Imię: Tomek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 1 raz
Wtryski nie pierdzą?Też jestem z łódzkiego,więc może podjechałbym i sprawdził jak to radio będzie działać w mojej Astrze.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Kolego na pewno pierdzą tym bardziej w tym radiu no chyba że jest tak stare jak kolega pisze i jeszcze jest to w miarę porządna konstrukcja a nie masowa chińszczyzna którą dziś kupisz pod tą samą nazwą - to już nie to samo radio. Co do pierdzenia to wystarczy zjechać RF i SQ i nic już nie usłyszysz ani pierdzenia ani wiadomości, radio z dobrym filtrem ASQ to podstawa + RF bo tak jak pisze przerobiłem już trochę radyjek onwy, presidenty, cobry, i teraz apollo + różne antenki i silniki ben+lpg, on i różne auta i mówię że każde z nich jest inne i to samo radio nie chodzi na wszystkim, trzeba niestety albo kupić i walczyć albo mieć możliwość podmianyFranekDolas pisze:Wtryski nie pierdzą?Też jestem z łódzkiego,więc może podjechałbym i sprawdził jak to radio będzie działać w mojej Astrze.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...