Zakup Astry H

Pytania, porady, niezbędne informacje dot. zakupu samochodu
Awatar użytkownika
michalkow

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 20 mar 2019, 18:52
Imię: Michał
Auto: Suzuki Vitara
Województwo: świętokrzyskie

Re: Zakup Astry H

#2991

Nieprzeczytany post autor: michalkow » 25 mar 2019, 21:13

topiq77 pisze:
22 mar 2019, 7:32
Jutro wrzucę swoje. Autem przede mną jeździła kobieta. Zużycia brak, jedynie kurzu z potem napchane. 214k km więc niewiele mniej. Nie lubię używać rolek, bo za wolno podgłaśniają radio. A ja czasem muszę albo szybko wyciszyć albo dać na full jak fajna nuta leci :D Sposób zużycia rolek raczej nie ma zależności od przebiegu. Obręcz kierownicy jak najbardziej. Podobnie jak wysiedziane fotele. W Corsie to była tragedia, albo mechanicy nie kładli osłony na fotel, bo to tak wyglądało. Nie szło tego niczym doczyścić. Mieszki dźwigni zmiany biegów i ręcznego też dobrze pokazują przebieg. Przy podobnym kilometrażu zarówno w Corsie jak i Astrze wyglądają podobnie. Widać, że jeszcze oryginał, bo w Corsie wymieniałem na nowe i całkiem inaczej wyglądają. Ogólnie mam wrażenie, że Astry mają nieco lepsze materiały, bo wnętrze mojej Astry przy kupnie wyglądało jak nowe a jedyne uszkodzenia to tam gdzie polski gazownik grzebał.
Co do naskórka, sprawa jest mocno indywidualna. ja w pracy często myję ręce z racji zawodu (nie nie lekarz), a mimo to i tak nawet na zwykłym zszywaczu z czasem pojawia się właśnie to co na rolkach. Kurz zmieszany z potem. Naskórek na kciukach również zdzieram, więc ciągle pozostaje miękki w miarę. Spacja na klawiaturze po 3-4 latach jest prawie przetarta na wylot ;) Kolega z produkcji kciuki ma jak kamień szlifierski, u niego te roleczki przetrwały by może rok użycia. Dlatego dla mnie zużycie rolek nie jest żadnym wykładnikiem przebiegu.
Bardzo dziękuję wszystkim za wartościowe odpowiedzi!
Dziś oglądałem auto i zaniepokoiła mnie jedna rzecz. Otóż odstęp pomiędzy lewą lampą a maską jest zauważalnie większy niż w przypadku prawej lampy. Pytanie, czy to w oczywisty sposób świadczy o "dzwonie", czy też może jest jedynie wynikiem błędnego wyregulowania lamp (sprzedający je wymieniał). W normalnym przypadku przyjąłbym z góry to pierwsze, ale ujęła mnie osoba sprzedającego, który od razu zgodził się na sprawdzenie auta w ASO, ale też przez firmy typu autotesto itp. (myślę właśnie o tym drugim rozwiązaniu). Wiadomo, to jeszcze o niczym nie świadczy, ale jednak ... Tak czy inaczej, jeszcze raz dziękuję:)

Awatar użytkownika
marwisn

Moderator Techniczny
Posty: 4470
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

#2992

Nieprzeczytany post autor: marwisn » 26 mar 2019, 1:54

Nierówne odstępy są nawet w nowych. Jakbym Ci pokazał jaki są szczeliny w AK odbieranej z salonu to byś nie uwierzył.

Ślady po dzwonie łatwo znaleźć. Sprawdź śruby błotników i maski, pas przedni, plastki z przodu.
AF - ZA - AH - AK

Obrazek

Awatar użytkownika
Saalami

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 13 kwie 2019, 16:55
Auto: Opel Vectra C
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie

#2993

Nieprzeczytany post autor: Saalami » 13 kwie 2019, 17:29

Witam,
Przymierzam się do zakupu Opla Vectry/Signuma 2.0 Turbo 175 KM (Silnik Saaba)
Bądź do Opla Astry H 2.0 Turbo 170/200 KM.
Oczywiście nie będę pytał jaki silnik jest lepszy (Vectra czy Astra), bo jest to wiadoma odpowiedź. Chciałbym zrobić sobie większą moc, wymienić turbo, wydech, chłodzenie, wtryski i zrobić mapę (czyli bądź co bądź silnik nie będzie miał lekko). Dlatego chciałbym zapytać jakie są słabsze strony tego silnika przy takim updacie lub jakie są jego bolączki, do ilu koni bezpiecznie można zrobić w tym silniku? Na co ogólnie zwracać uwagę przy zakupie auta, ogólne bolączki tego modelu. Co często należy wymieniać lub na co zwracać uwagę.
A i jaka jest różnica w wersji GTC? W danych pokazuje, że 2.0 Turbo 170 KM w wersji GTC ma sekundę do 100km/h mniej niż wersja Hatchback.

Awatar użytkownika
rafik92

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:43
Auto: Ford Fiesta
Województwo: łódzkie

#2994

Nieprzeczytany post autor: rafik92 » 13 kwie 2019, 19:55

Witam ;)

Trafiłem na stronę z licytacjami samochodów używanych ze Szwajcarii i rzucił mi się w oczy Opel Astra Enjoy z 2006 roku, przebieg niecałe 225 tys km, automat. Jeśli chodzi o uszkodzenia to raczej nie ma ich zbyt wiele - do wymiany będzie zderzak głównie, no może jakieś kosmetyczne poprawki dodatkowo. Cena dość kusząca, ale nie wiem jak to jest z taką formą zakupu, będzie trzeba chyba dopłacić jakieś cła itd. Wstawiam zdjęcia do oceny (pochodzą ze strony https://www.autoszwajcaria.pl i proszę o opinie odnośnie sprowadzania, ale też co do samochodu - nie tylko tego egzemplarza, ale i tego modelu - jak się jeździ, jak z komfortem, wszelkie uwagi mile widziane

Pozdrawiam
astra3.jpg
astra2.jpg
astra1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ