Gruzy z DE :)

Pytania, porady, niezbędne informacje dot. zakupu samochodu
analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5871
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

Re: Gruzy z DE :)

#351

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Też miałem F z x16szr. Bardzo przyjemny silnik. Zero awarii, w sumie zero zużycia oleju (w momencie zakupu przebieg ok 115kkm, w momencie sprzedaży ok 260kkm). Było LPG.

Foton

Astro-maniak
Posty: 1169
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#352

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Jakby ktoś był zdumiony dlaczego wrzuciłem AG z rocznika do 2000, bo przecież są młodsze i w DE klepali je aż do 2005 a potem u nas jako Classic a nawet nie potem, ale równolegle (Polska: 2003–2009) i nawet Z14XEP zawitał pod maskę AG i tylko właśnie w modelach z Gliwic

To odpowiedź będzie na końcu... ;)

Wrrrróć

X16SZR

To był najlepszy przykład jak zmodernizować silnik starej generacji ale zostawić wszystko to co było dobre.

No i mimo iż to wciąż archaiczny monowtrysk ( jeden wtryskiwacz przed przepustnicą) to...

To sobie dzisiaj bez problemu poradzi z nową zupą E10 bo ma czujnik stuku i bezobsługowy i bezawaryjny układ zapłonowy czyli DiS.

Jest też bardzo fajnie zestrojony, ma bardzo nisko max moment obrotowy 128 Nm / 2800 obr./min
Tylko niestety dostaje zadyszki na trasie :cry:

Dla porównania, wszystkie współczesne 16V trzeba dokręcić do 4000 obr.

Oleju nie bierze nic a nic, nic a nic i może śmigać na 10W40 i starczy bańka 4L (układ smarowania ma chyba 3,6 l ? )

Co do samej AG i odpowiedź dlaczego wrzuciłem te do max 2000 roku produkcji.

Der Astra G war der erste Opel, der mit einer vollverzinkten Karosserie (bis Modelljahr 2001, danach teilverzinkt) und 12 Jahren Durchrostungsgarantie angeboten wurde.

Astra G była pierwszym Oplem oferowanym z całkowicie ocynkowanym nadwoziem (do roku modelowego 2001, następnie częściowo ocynkowanym) i 12-letnią gwarancją na perforację rdzy.

Jeszcze taka ciekawostka.

Dlaczego nie zawsze tzw. Polifty są lepsze od pierwotnej wersji.
Już sobie nie przypomnę kto i gdzie o tym wspominał, jak znajdę to wrzucę bo to było bardzo ciekawe i były przykłady takich zabiegów

Ale modła była taka, że zdarzało się, że wersje poliftowe były obcinane/kastrowane żeby obniżyć koszt produkcji.

To niby była "modernizacja" ale jakby finalnie krok w tył, bo gorsze materiały, tańsze.

Liczy się stan a nie rocznik czy przebieg.

Na dzień dzisiejszy samochód musi mieć bezwzględnie układ ABS i EBD.

To się pojawiło jako seryjne wyposażenie gdzieś od ??

"ABS jest obowiązkowym wyposażeniem nowych samochodów od 1 lipca 2004 roku w UE i od 1 lipca 2006 roku w Polsce."

Clio II mojej matuli jest z 2000 r. i ma ABS i EBD i wciąż bębny na tyle...

Te AG z ogłoszeń też już to majo.
Widać po przewodach.
agabs.jpg
Aczkolwiek będąc człowiekiem minionej epoki, wciąż dostaje niezłej schizy jak ABS zadziała.

Na byle małym placku lodu jak któreś koło złapie poślizg i ABS zrobi trrrrrr

To czuję się dziwnie. :shock:

No i dziwny odruch odpuszczania hamulca bo kopie, jakby się coś zepsuło ?

A właśnie nie, trzeba dusić mocniej.

Młoda gawiedź tego nie wie, nie zna.

Kiedyś kiedyś
Jak zimy były prawilne i był mróz taki serio -20 i więcej.

To po ruszeniu pierwszą sprawą było obadanie przyczepności auta do podłoża.

Takie nauczenie się, po czym się właściwie jedzie ?

Kalkulacje poślizgu 8-)

Hamowanie pulsacyjne ?

Ale ABS nie jest na zimę

ABS jest na lato


Układ ABS pozwala na kontrolę kierunki jazdy przy awaryjnym hamowaniu.
ABS uratuje Ci życie żebyś się nie wpiexdolił na przeszkodę.


Filmik i akcja od 4:45

ABS ON vs ABS OFF | What's Really the Difference?
[External Link Removed for Guests]

Znowu się rozpisałem...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

PanTeutates

Astro-maniak
Posty: 646
Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
Auto: Astra k
Silnik: 14xft
Rocznik: 2017
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 52 razy
Pomocny: 25 razy

#353

Nieprzeczytany post autor: PanTeutates »

No, głównym zadaniem zachowanie sterowalności.
Kiedyś awaryjne hamowanie na zakręcie mogło stresować,teraz jest znacznie spokojniej.
W cudzie Aygo gen.1, ABS
Wali w stopę jak wściekły i jeszcze napiera od spodu - w żadnym aucie nie spotkałem się z takim brutalem.

Foton

Astro-maniak
Posty: 1169
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#354

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Z wielkim sentymentem to zarzucę bo właśnie moją pierwszą Astrą była F-ka 3D Cywil z X16SZR z importu 1995 rok, polift.

Dwa takie rodzyneczki czyli zwykłe cywilne AF 3D, nie GSI, młodzież może nie wie ale były takie, no i to nigdy z Gliwic nie wychodziło.

To baaaaardzo dobra baza na projekt/odbudowę, budowę repliki GSI czy cośkolwiek coś.

Było ich mało, będzie co raz mniej :cry: :oops:

[External Link Removed for Guests] <--- Bajka bo to 1997 rok i ma już ABS i motor 16V i ten automat to też ciekawostka. No i ma klimatyzację i elektryczne szyby i najlepszą tapicerkę czyli welur.

[External Link Removed for Guests] <--- 1995 rok i taki hmm golas bo X14NZ ale wspomaganie kierownicy ma na 100% bo w DE 1.4 8V zawsze szły ze wspomą, tylko Gliwiczanki były bez, no i to bądź co bądź polift, raczej ABS-u nie ma...

Co jest dziwne, to chyba, tak na oko, ta z 1997 i lepsza, nie ma zielonych szyb a ta z 1995 ma zielone szyby...
Aczkolwiek ciężko to stwierdzić, ta 1995 to widać, no zielone szyby ma.

ochkarol

Przyjaciel forum
Posty: 210
Rejestracja: 23 lip 2023, 11:50
Imię: Karol
Auto: Peugeot 308 SW T7
Rocznik: 2009
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 10 razy
Pomocny: 5 razy

#355

Nieprzeczytany post autor: ochkarol »

Jakie zaj...ste przebiegi :lol:

PanTeutates

Astro-maniak
Posty: 646
Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
Auto: Astra k
Silnik: 14xft
Rocznik: 2017
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 52 razy
Pomocny: 25 razy

#356

Nieprzeczytany post autor: PanTeutates »

A pasek przeciwsloneczny był na białych szybach?

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5083
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 305 razy

#357

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

ochkarol pisze:
26 mar 2024, 21:37
Jakie zaj...ste przebiegi :lol:
Trochę wierzyć mi się nie chce w te przebiegi niemieckich samochodów :o Pozdrawiam.

ochkarol

Przyjaciel forum
Posty: 210
Rejestracja: 23 lip 2023, 11:50
Imię: Karol
Auto: Peugeot 308 SW T7
Rocznik: 2009
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 10 razy
Pomocny: 5 razy

#358

Nieprzeczytany post autor: ochkarol »

Nie tylko niemieckich :roll:
Ale sam kupiłem auto nie wierząc w przebieg na zegarach. :mrgreen:

Foton

Astro-maniak
Posty: 1169
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#359

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Ta lepsiejsza F-ka 3D z postu wcześniej ( 1.6 16V, Automat, klima, elektryka, ABS i 1997 rok) już poszła :o

Druga nie prędko pójdzie bo straszny golas, tylko buda fajna, w miarę zdrowa.

W tym wieku na przebieg się już chyba nie patrzy a tylko na stan faktyczny.

Nie było chyba paska przeciwsłonecznego na zwykłych szybach, racja

Jadziem dalej bom coś znalazł

Hmmm

Już pisałem o tym że na niemieckiej wiki wisi info jakoby AG do roku modelowego 2000 były lepiej ocynkowane, to już sobie każdy sprawdzi.
[External Link Removed for Guests]

Więc.

Będą dwie AG Kombi z pierwszego wypustu tj. 1998 r. i obie dość bogate wersje, na starszych silnikach czyli X16XEL i druga cholera wie czy to 1.6 czy 1.8 ?

[External Link Removed for Guests].. <---- Bogatość jest, bo 4 elektryczne szyby, kierownica z guzikami, gałka w ala drewnie, klima jest i welur też i chyba nie wytarty, straszy natomiast rurka wydechowa bo czarna jak noc czyli żre olej :/ No jest to gruz ale w budzie kombi bardzo pakowna maszyna, podobnie było swego czasu z F-ką, kombiaki miały mega wzięcie. Tu jeszcze dość fajna sprawa bo o ile się nie mylę to wciąż na 1 sondzie działa bo to XEL i gaz na linkę i nawet przepływomierza nie ma, bo to przecież 1998 rok.
To mogą być plusy żeby takiego gruza przytulić bo jest w tej prostszej technolgii no i w LPG oczywiście.



[External Link Removed for Guests] <--- Tutaj nie wiadomo czy to 1.6 czy 1.8, nie wiadomo, trza by zadzwonić, buda zdrowa na oko po zdjęciach, też kombiak czyli pakowna maszyna. Też 4 ele szybki, Klima, welur

Hmm
Najważniejsza buda, czy zdrowa, ale to trzeba od spodu zobaczyć.
Ta pierwsza to ładna taka, ładny kolorek
Chyba obie majo tarcze z tyłu, ta pierwsza na pewno, ledwo widać ale chyba tak.
Jeszcze stare piasty na 4 śruby = tańsze heble, tańsze kółka
ABS to już wiadomo że jest.

Trochę koszmar z tymi sterownikami w XEL-u, ale idzie to ogarnąć ?

To są Gruzy ale za nie duże piniądzę, tam 3999 i 4400 zdaje się ?
Prawilne do LPG i buda kombi robi robotę.
Właściwie jak to przytulić to tylko i wyłącznie z myślą o LPG i duży baniak na duży zasięg.
Po prostu wyższy zbiornik i tak żeby z 500km na LPG mogła przejechać.

Raczej nic w tych piniądzach ciekawego nie ma, nie znajdzie i jeszcze w kombi.
Ale to są fury do ogarnięcia.

Propozycja tylko dla tych co znajo te auta.

To w sumie są rodzynki, patrząc na wyposażenie i stan na "oko" po zdjęciach.
Tanie proste, kompaktowe autka a buda w kombi robi robotę, robi.

Och się przejmuję.

Cały ten temat ma raczej charakter swego rodzaju "podróży do przeszłości"

Uff, trochę już:
[External Link Removed for Guests]

Foton

Astro-maniak
Posty: 1169
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#360

Nieprzeczytany post autor: Foton »

IMPORTERZY OSZALELY :shock: :o

Prawie 10.000 zł za AG z X16SZR i dwie sztuki będą.

Ja to nie jestem pewien czy jeszcze w ogóle kupi nowy set KME Bingo M czyly LPG II generacji do tego silnika...

Czy jeszcze gdzieś kupi nowy mikser do tego silnika... :?:

Bo po grzyba brać X16SZR jak się go w LPG nie zrobi ?
Nie jest oszczędny na samej benzynie, nie jest.

Chore ceny i nikt tego nie weźmie, realna cena to max 6000 zł za ten stan i że majo klimatyzację
Jedna jest w automacie do tego.

Mimo wszystko najbardziej godnym następcą X16SZR jest chyba Z14XEP ?
Z18XE prawie nie ma ale to też nie był podstawowy silnik jak X16SZR.

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Ale są ładne, no i ten motyw że do roku modelowego 2000 były lepiej ocynkowane, ale tylko właśnie te z importu ?

Właściwie od kiedy AG zjeżdżała z Gliwic ?

Z tego co znalazłem to tak wychodzi:

Opel Astra F Classic (1998–2002)

Opel Astra G Classic (2003–2009)

Warto wiedzieć, warto wspomnieć że AG Classic doczekała się i Z14XEP rodem z AH i ostatniego Diesla 1.7 CDTI na Common Rail

AG z Z14XEP schodziła chyba tylko z Gliwic ?

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Jeszcze taka dość ciekawa ciekawostka, bardzo według mnie ciekawa na temat Astry G

Tylko Astra G miała w palecie silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemności większej jak 2.0

Benzyniak to 2.2 Litra Z22SE o mocy 147 kunia przy 5800 obr. i o sile pchania 203 Niuta przy 4000 obr.

Diesel to 2.2 Litra Y22DTR o mocy 125 kunia przy 4000 obr. i o sile pchania 280 Niuta od 1500-2750

Tutaj sobie obada:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

No

To ciekawe

Że tylko AG, tylko AG miała silniki R4 o pojemności 2.2 i w benzynie i w dieslu.

Żadna inna Astra wcześniej i potem i aż po dziś dzień, nie miała silnika o większej pojemności jak 2.0

Dzisiaj nie do pomyślenia :o

ODPOWIEDZ