Zakup Astry G - pytania, porady, opinie.

Pytania, porady, niezbędne informacje dot. zakupu samochodu
Gość

Zakup Astry G - pytania, porady, opinie.

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam.

Jestesm nowy na tym forum, planuje zakup Astry G kombi z silnikiem diesla, z rocznika 2003-04. Pod uwage biore 1.7 DTI/DTL lub 1.7CDTI. Samochod bedzie glownie uzytkowany w duzym (zakorkowanym :? ) miescie. Chcialem sie dowiedziec ktory silnik jest lepszy i dlaczego, jak to jest z awaryjnoscia i oczywiscie ze spalaniem.

Pozdrawiam!

[ Dodano: 2007-02-26, 17:29 ]
Czy naprawde nikt na tym forum nie jezdzi Astra II w dieslu??
Ostatnio zmieniony 23 maja 2009, 19:16 przez Gość, łącznie zmieniany 2 razy.

Darek

Astro-maniak
Posty: 3702
Rejestracja: 21 gru 2006, 2:00
Imię: Darek
Auto: ASTRA GTC
Silnik: 2.0 Turbo
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Darek »

rudy musisz byc cierpliwy zapewne dostaniesz odpowiedz na twoje pytanie.

kbjanek

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 11 lut 2007, 11:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: kbjanek »

Rudy pisze:Witam.

Jestesm nowy na tym forum, planuje zakup Astry G kombi z silnikiem diesla, z rocznika 2003-04. Pod uwage biore 1.7 DTI/DTL lub 1.7CDTI. Samochod bedzie glownie uzytkowany w duzym (zakorkowanym :? ) miescie. Chcialem sie dowiedziec ktory silnik jest lepszy i dlaczego, jak to jest z awaryjnoscia i oczywiscie ze spalaniem.

Pozdrawiam!

[ Dodano: 2007-02-26, 17:29 ]
Czy naprawde nikt na tym forum nie jezdzi Astra II w dieslu??
ja jezdze astra w diselu, ale 2.0 td turbo 16v i w roczniku 99,
a ty sie pytasz o szczegolny rocznik i szczegolny silnik,
ale ogolnie moge ci powiedziec ze z moim silnikiem
jezdzi sie b przyjemnie i ekonomicznie,
nie wyobrazam sobie juz powrotu do benzyniakow,
jak cos wiecej chcesz widziec np o spalaniu to jest taki watekj na tym forum

Gość

#4

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Pominmy rocznik i karoserie ;) Chcialbym sie tylko dowiedziec o spalaniu, awaryjnosci i osiagach tych silnikow. Co do spalania to interesuje mnie glownie, spalanie w zatloczonym miescie, ale kazde inne informacje tez sie przydadza. A co do osiagow to zalezy mi na tym aby przyspieszalo szybciej niz Astra F 1.4 8v ;) A swoja droga ile Ci pali ten 2.0 w miescie?

kbjanek

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 11 lut 2007, 11:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: kbjanek »

w miescie lodzi pali mi dokladnie 7,3,
a jezdze raczej max 110 wieczorami,
zas w dzien kwitne w korkach jak jade na angielski (2x w tygodniu),
z berlina do lodzi wypalil mi gram ponizej 5 literow - myslalem ze kontrolka paliwa jest walnieta;))))
powiem tak jak juz silnik nabierze temeraturki to lubie sobie wcisnac gaz
i poza bejca kumpla (180 KM) nikt mnie nie wyprzedzil,
ciagne na 3 da 110-120 km/h i czuc moc,
mam bardzo sztywne zawieszenie, co daje duzy komfort i bezpieczenstwo przy szybszej jezdzie, auto mam od listopada wiec o awaryjnosci motoru nic ci nie powiem, mam przejechane 225 tys kilometrow, wszyscy mechanicy (o dziwo poza aso) mowi ze ma wycieki,
a on pracuje mi rowno, malo pali, szybo sie zbiera i jest bardzo kulturalny w pracy,
mysle ze albo trafilem na dobry i zadbany egzemplarz (jestem 2 wlascicielem),
albo wszystkie te diesele w astrach sa bardzo przyzwoite,
moj kumpel taka ma tylko ze mocniejsza bo 100 KM i tez sie nachwalic nie moze

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Taki sam mam silnik i to samo moge powiedziec. Nic sie nie dziej- nie psuje, dobrze sie jezdzi i kultura spalania jest.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

kszychu

Astro-maniak
Posty: 392
Rejestracja: 30 sty 2007, 10:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Międzyrzec Podl.
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: kszychu »

Jeśli chodzi o przyspieszenie tego silnika (1,7DTI) to od 0 do 100 nie sprawdzałem, bo i po co to komu. Dla mnie najważniejsze jest przyspieszenie od 80 do 120 (wyprzedzanie ciężarówek) a w tym przedziale ten silniczek zachowuje się lepiej niż przyzwoicie. Czuje się to przyspieszenie dość wyraźnie i wyprzedzanie staje się przez to bezpieczniejsze.
"Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, trzymają język za zębami." /Oscar Wilde/

Gość

#8

Nieprzeczytany post autor: Gość »

kszychu pisze:Jeśli chodzi o przyspieszenie tego silnika (1,7DTI) to od 0 do 100 nie sprawdzałem, bo i po co to komu. Dla mnie najważniejsze jest przyspieszenie od 80 do 120 (wyprzedzanie ciężarówek) a w tym przedziale ten silniczek zachowuje się lepiej niż przyzwoicie. Czuje się to przyspieszenie dość wyraźnie i wyprzedzanie staje się przez to bezpieczniejsze.
A jesli chodzi o spalanie i awarie to jak to wyglada? Wszyscy wszedzie mi mowia zebym bral CDTI ale nikt nie jest w stanie wyjasnic dlaczego :/

porowskii

#9

Nieprzeczytany post autor: porowskii »

Mam pytanko jak odróznic 2.0 litry astry z 2000 roku disla kupując używany czy ma 100 koni czy 82 ? :?

elo

#10

Nieprzeczytany post autor: elo »

porowskii pisze:Mam pytanko jak odróznic 2.0 litry astry z 2000 roku disla kupując używany czy ma 100 koni czy 82 ? :?
Ten który ma 101 koni ma intercooler. Charakterystycznym elementem jest kawał metalowej rury od sprężarki do tegoż intercoolera. Widać to na
[External Link Removed for Guests]

Oprócz tego jak widać na fotce trochę inna jest "pokrywa zaworów" - bardziej płaska w dti 100 konnym.
Jeżeli nikt nic nie zmieniał z tyłu auta jest napisane :
101 km - DTI 16V
82 km - DI 16V
... i jeszcze kilka innych :)

ODPOWIEDZ