Zakup Astry Twin Top

Pytania, porady, niezbędne informacje dot. zakupu samochodu
Awatar użytkownika
typniepokorny86

Astro-maniak
Posty: 74
Rejestracja: 24 lut 2013, 17:01
Imię: Tomasz
Auto: Astra TT
Silnik: Z20LER
Województwo: podkarpackie

Zakup Astry Twin Top

#1

Nieprzeczytany post autor: typniepokorny86 »

Witam,
dopadł mnie wczesny kryzys wieku średniego, w głowie się poprzewracało i człowieka naszło na cabrio. Na razie na pierwszym miejscu jest Astra TT. Auto budzące wiele emocji, ale i wiele niewiadomych. Dlatego moja pierwsza prośba do posiadaczy tego modelu aby wypowiedzieli się na jej temat, a w szczególności dachu, jego awaryjności, czy nie przecieka np podczas mycia myjką ciśnieniową, jak z hałasem, itp. Druga prośba to taka, czy ktoś z okolic Rzeszowa jest w posiadaniu tego modelu i byłby skłony, za przysłowiowy napitek chmielowy, zaprezentować mi wszystkie walory tegoż auta?

wiciass

Astro-maniak
Posty: 77
Rejestracja: 18 lis 2012, 9:05
Imię: Wiktor
Auto: ASTRA H TWIN TOP 2.0T OPC
Silnik: Z20LER
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: wiciass »

Jest kilka kwestii z którymi musisz się liczyć :) Kupując taki samochód musisz liczyć się z kilkoma rzeczami.
1. Poziom hałasu przy autostradowych prędkościach 160-200 km/h. Słychać wtedy że jedziesz cabrioletem i jest troche głośniej niż w normalnym samochodzie. Mi osobiście to nie przeszkadza i można porównać to szumiących opon ze średniej półki 8-). Jeżeli chodzi o przeciekanie dachu ja w swoim egzemplarzu nigdy nie miałem tego problemu. Ponadto są fachowcy którzy dokonują regulacji całej misternej konstrukcji które zapobiegną przeciekaniu i skrzypieniu zamkniętego dachu. Z myciem na myjkach ciśnieniowych nie ma najmniejszego problemu.
2. Nie napisałeś z jakim silnikiem chcesz kupić swoją TT. Osobiście odradzam silniki typu 1.6, 1.8. Wg. mnie do najciekawszych i dający frajdę z jazdy 2.0 Turbo 200 km lub oszczędniej 1.9 cdti 150 km - można go jeszcze dłubać :)
3. Kupując Cabrio wystrzegaj się wersji bez skóry. Wszechobecny pył i kurz na drogach i tak dostanie Ci się do wnetrza samochodu. Ze skórą problem z głowy, w przypadku nawet ptasiej kupy którą możesz zaliczyć, wytrzesz ją mokrą sciereczką a raz w miesiącu wosk:) Z welurem będze znacznie wiecej zabawy a i wygląd wg. mnie w cabrio nie powala...
4. Najlepiej gdybyś kupił samochód z możliwie jak najmenijszym realnym przebiegiem - cabriolety mają tendencję do "rozbijania się" konstrukcji całego samochodu i wraz z upływem kilometrów mogą być galaretowate ...
5. Musisz mieć swiadomość ze stojac w korku czy na światłach wszyscy będą na ciebie spoglądać z zazdrością/zawiścią... Mimo, że samochód jest już kilka dobrych lat na rynku wciąż zwraca na siebie uwagę. Tym bardziej, że jest ich wciąż tak mało... ;)

Awatar użytkownika
typniepokorny86

Astro-maniak
Posty: 74
Rejestracja: 24 lut 2013, 17:01
Imię: Tomasz
Auto: Astra TT
Silnik: Z20LER
Województwo: podkarpackie

#3

Nieprzeczytany post autor: typniepokorny86 »

Dzięki za zainteresowanie, silnik 2.0 turbo to sobie na pewno odpuszczę, 1.9 cdti... martwi mnie kwestia dwumasy, turbiny, 1.6 niby większość chwali, ale do takiego auta to chyba za mało, także zostaje 1,8. Zostaje też kwestia zagazowania, trochę szkoda wkładać gaz do takiego auta, ale lansowanie lansowaniem, a pieniądze drogie są. Auto na chwilę obecną by bardziej służyło do celów reprezentacyjnych.
Co do skóry to też uważam za pkt obowiązkowy, i jak dla mnie czarna deska rozdzielcza, te piaskowe czy szare jakoś mnie odrzucają.
Jeśli hałas jest porównywalny z szumem opon to jak dla mnie nie jest źle.

Awatar użytkownika
zaki1989

Astro-maniak
Posty: 717
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
Imię: Łukasz
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 150KM IDS+
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: zaki1989 »

jak chcesz gazować to czemu nie 2.0t? słaba benzyna w kabriolecie ze sztywnym dachem to pomyłka.. a jeszcze zagazować takie 1.8..

reprezentacyjnych..? astra twintop..? :| to raczej nie jest odpowiednie auto do takich celów..
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM :)

Awatar użytkownika
typniepokorny86

Astro-maniak
Posty: 74
Rejestracja: 24 lut 2013, 17:01
Imię: Tomasz
Auto: Astra TT
Silnik: Z20LER
Województwo: podkarpackie

#5

Nieprzeczytany post autor: typniepokorny86 »

Mówiąc cele reprezentacyjne nie miałem na myśli balów w ambasadzie:> ale jakieś dłuższe wyjazdy itp.
Generalnie chciałbym sobie odpuścić turbo, bo to chyba jednak kiedyś trzeba by się było liczyć z uzdrawianiem sprężarki. Ale te 140koni na to auto to rzeczywiście tak mało?

Awatar użytkownika
zaki1989

Astro-maniak
Posty: 717
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
Imię: Łukasz
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 150KM IDS+
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: zaki1989 »

ujdzie.. tyle że to nie jest takie 140KM jak w dieslu.. trzeba kręcić a wtedy pali.. sporo pali..

unikanie naprawiania turbiny.. każdy silnik ma jakies bolączki.. nie to to co innego.. skoro nie zamierzasz śmiagać nie wiadomo ile tym autem to uważam że nie ma co panikować na zapas... tym bardziej że skoro ma to nie być auto na co dzień to powinno być z wykopem :twisted:

A na "dalsze wyjazdy" to takie auto sie jeszcze mniej nadaje :lol: ani bagażnika, albo jak załadujesz to dachu już się nie opuści.. itp.. ;)
Ostatnio zmieniony 27 mar 2013, 14:01 przez zaki1989, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM :)

Awatar użytkownika
SpaceMan

Astro-maniak
Posty: 1845
Rejestracja: 13 maja 2012, 21:43
Imię: Patryk
Auto: Astra G Coupe Bertone
Silnik: Z20LET
Województwo: opolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: SpaceMan »

Czysta bulwarówka, reprezentacyjny to jest caravan 8-) albo 1.9 (150 Km ) albo 2.0T. Żadne wolnossaki :!: Dam Ci dobrą radę, przejedź się tym 1.8 a później zrób rundkę 1.9 albo 2.0T. Wtedy sobie przeanalizuj kwestię z jakim piecem brać TT.
[center][External Link Removed for Guests][/center]

wiciass

Astro-maniak
Posty: 77
Rejestracja: 18 lis 2012, 9:05
Imię: Wiktor
Auto: ASTRA H TWIN TOP 2.0T OPC
Silnik: Z20LER
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: wiciass »

Tak jak napisał kolega wyżej zaki1989 jeżeli masz zamiar wstawiać gaz to tylko 2.0T. Sądzę że silnik 1.8 będzie palił bardzo podobnie do 2.0T osiągniesz wynik od 9-12l w zależności od stylu jazdy. Trzeba też pamiętać że TT do najlżejszych nie należy... Złotym środkiem między ekonomią a osiągami jest 1.9cdti... Obędzie się bez instalacji gazu a i zbiera się prawie dobrze (wszystkie gtc 150km Cię objadą). Ja osobiście polecę Ci motor 2.0T przynosi najwięcej uśmiechu a i silnik należy do rozwojowych - ale nie wiem czy z gazem na pokładzie... to już muszą się wypowiedzieć eksperci w tym temacie :) Problem z 2.0T Twin Top jest taki, że bardzo ciężko znaleźć ten silnik w zadbanym egzemplarzu...

Awatar użytkownika
Bear_

Astro-maniak
Posty: 1561
Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
Imię: Arek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: SBL

#9

Nieprzeczytany post autor: Bear_ »

Te, te... co mas co reprezentacyjnych caravanów hęęęę?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja się podpisuję pod kolegami wyżej - albo 1.9 150 PS albo 2.0T nic innego... Co Ty się na zapas martwisz kiedy bedziesz musiał wymieniać dwumase czy turbine... Również jak wyżej każdy silnik prędzej czy później w jakimś stopniu się zużywa...

Moje 1.9 cdti ma prawie 200 tysi ale bylo dbane, i gdyby nie moje widzi mi się pewnie jezdzilo by dalej wymieniajac przy nim tylko oleje itp...

Po za tym przykro mi Panie kolego, ale silniki jak 1.8 140 ps z tego co mi sie wydaje tez juz maja dwumase, tak jak 2.0T, 1.9 cdti itp :D :D

Awatar użytkownika
zaki1989

Astro-maniak
Posty: 717
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
Imię: Łukasz
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 150KM IDS+
Województwo: mazowieckie

#10

Nieprzeczytany post autor: zaki1989 »

Brat miał podobne podejście.. chciał kabriolet, miał być ładny i mieć hard top a reszta go .... nie obchodziła..

I kupił megankę II 1.6.. auto ładne, nie powiem.. ale czar znika gdy wrzuci sie jedynkę..

auto waży, dużo waży.. rozpędza się i prowadzi jak czołg..
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM :)

ODPOWIEDZ