Zakup Astry Twin Top

Pytania, porady, niezbędne informacje dot. zakupu samochodu
Awatar użytkownika
OpelekGtc

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 30 kwie 2018, 16:56
Imię: Michał
Auto: Astra H
Województwo: podlaskie

Zakup Astry Twin Top

#331

Nieprzeczytany post autor: OpelekGtc »

Okej, tutaj link do ogłoszenia :)


[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Dickies

Astro-maniak
Posty: 796
Rejestracja: 08 paź 2015, 20:53
Auto: Inne
Silnik: 2.0/2.2
Województwo: zachodniopomorskie
Pomocny: 1 raz

#332

Nieprzeczytany post autor: Dickies »

Za to auto rozumiem 25 koła. Ładne doinwestowane Cabrio z fajnym motorem.

Mam wrażenie,że to auto kogoś z forum, nie pamiętam nicka ale miał chyba też audi a8,a może coś pokrecilem. Może być uczciwe auto bo ja to bym ten dywanik od kierowcy wyczyscil i popsikal z 40cm czarnym polmatowym sprayem żeby sprawiał lepsze wrażenie :D
Kiedyś Astra H 1.6 16v XER 2009' technical grey

Awatar użytkownika
OpelekGtc

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 30 kwie 2018, 16:56
Imię: Michał
Auto: Astra H
Województwo: podlaskie

#333

Nieprzeczytany post autor: OpelekGtc »

Pomoże ktoś?

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#334

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Kontrola auta przezd zakupem jak każdego.

Samemu można :
- sprwdzić miernikiem czy nie malowane lub co i w jaki sposób
- czy szyby są z rocznika
- co i kiedy było wymieniane (i czy są na to papiery)
- pojechać na stację kontroli pojazdów i poprosić o standardowy przegląd techniczny
- spradzić kompresję na cylindrach (jak masz oczywiście czym)

Silnik Z20LER nie jest w czołówce najbardziej bezawaryjnych jednostek jakie opel montował w Astrze. O wadach tego silnika jest mnóstwo tematów na forum. Wpisz odpowiednią frazę w wyszukiwarkę.

Podobnie skrzynia M32. O jej wadach napisano już chyba wszystko.

Będziesz miał szczęście i trafisz na dbany egzemplarz to pojezdzisz w miarę bezawaryjnie. Jak trafisz źle, to wsadzisz masę kasy w ten silnik, żeby go doprowadzić do porządku.

Na bezawaryjność na poziomie 1.6 czy 1.8 to raczej bym nie liczył ;).
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

zoniu32

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2018, 11:56
Auto: Astra H TT
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#335

Nieprzeczytany post autor: zoniu32 »

OpelekGtc pisze:QR_BBPOST Okej, tutaj link do ogłoszenia :)


[External Link Removed for Guests]
Sprawdź sobie przede wszystkim jak dach działa. Czy równo siedzi złożony i rozłożony. Otwórz i zamknij kilka razy - pierwsze co siada to zębatki "skrzydełek". Pierwsze objawy są takie, że nie ruszają sporadycznie. No chyba, że właściciel już zmienił zębatki na metalowe ;) Wiele nie trzeba, żeby to się schrzaniło - moja TT ma 30 000 przebiegu, była raczej mało używana, a już raz sie jedna lotka zblokowała.

Sprawdź sobie czy działa unoszenie dachu z bagażnika, bo bez tego to się bardzo niewiele da zapakować. Przejrzyj uszczelki dachu, czy nie są uszkodzone. Popatrz jak się szyby układają, czy dobrze do uszczelek dolegają.
I zobacz czy da się otworzyć dach bez zasuniętej rolety bagażnika. Oryginalnie jest tak, że nie ruszysz dachu dopóki nie zamkniesz roletki - i lepiej żeby tak zostało, bo jak się zapomnisz i złożysz dach przy pełnym bagażniku, to będzie nieciekawie :roll:

Awatar użytkownika
Szaki12

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 25 cze 2018, 21:09
Imię: Mateusz
Auto: Kia Cee'd
Województwo: pomorskie

#336

Nieprzeczytany post autor: Szaki12 »

Witam wszystkich na forum, to mój pierwszy post i być może nie jest tym ostatnim. Miałem w swoim życiu dwa Ople: Corsa C 1.2 oraz Astre G Caravan 2.0D, z obydwu zadowolony. Planuje więc zakup kolejnego.

Trochę się naczytałem nt. Astry TT m.in. tutaj na forum, co sprawdzić, jaki jest najlepszy silnik, lepsza skóra niż welur ( jak szczelny dach to bez różnicy) jakie są wady tego auta. Umówiłem się już na spotkanie w najbliższy piątek. Silnik 1.6 wbrew opinii tutaj uważam, że powinien mi wystarczyć bo nie robię dużych przebiegów, a i jestem raczej spokojnym kierowcą. Na pewno sprawdzę dach, na pewno pojadę na stacje diagnostyczną w okolicy. Pytanie więc o co się rozchodzi? Chciałbym poznać waszą opinie nt. tego egzemplarza, może na zdjęciach coś zauważycie ciekawego na co ja nie zwróciłem uwagi. Dziękuje za wszelkie opinie.

[External Link Removed for Guests]

Samochód na pierwszy rzut oka atrakcyjny cenowo, ale biorąc pod uwagę wiek, przebieg, mały silnik i wyposażenie uważam, że tyle jest wart.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2018, 22:55 przez Szaki12, łącznie zmieniany 1 raz.

zoniu32

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2018, 11:56
Auto: Astra H TT
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#337

Nieprzeczytany post autor: zoniu32 »

Szaki12 pisze:QR_BBPOST Witam wszystkich na forum, to mój pierwszy post i być może nie jest tym ostatnim. Miałem w swoim życiu dwa Ople: Corsa C 1.2 oraz Astre G Caravan 2.0D, z obydwu zadowolony. Planuje więc zakup kolejnego.

Trochę się naczytałem nt. Astry TT m.in. tutaj na forum, co sprawdzić, jaki jest najlepszy silnik, lepsza skóra niż welur ( jak szczelny dach to bez różnicy) jakie są wady tego auta. Umówiłem się już na spotkanie w najbliższy piątek. Silnik 1.6 wbrew opinii tutaj uważam, że powinien mi wystarczyć bo nie robię dużych przebiegów, a i jestem raczej spokojnym kierowcą. Na pewno sprawdzę dach, na pewno pojadę na stacje diagnostyczną w okolicy. Pytanie więc o co się rozchodzi? Chciałbym poznać waszą opinie nt. tego egzemplarza, może na zdjęciach coś zauważycie ciekawego na co ja nie zwróciłem uwagi. Dziękuje za wszelkie opinie.

[External Link Removed for Guests] ... xtor=SEC-8

Samochód na pierwszy rzut oka atrakcyjny cenowo, ale biorąc pod uwagę wiek, przebieg, mały silnik i wyposażenie uważam, że tyle jest wart.
Może i wygląda nie najgorzej, ale... strasznie drogo... Wyposażenie podstawowe jak na TT (chyba tylko tempomat dołożony), felgi 16", o drugim komplecie nic facet nie pisze, windshota nie widać. Na plus na pewno, że dach jest po przeglądzie, więc powinno wszystko działać - przyjrzyj się wszystkim wiązkom na wszelki wypadek, czy nie ma gdzieś poprzecieranych kabli.
Jak stargujesz minimum 3 tys. to autko zacznie nabierać sensu. Ale za te pieniądze to trochę słabo. Ja kupiłem 1,8 2006 w automacie, z pełną historią i z przebiegiem wg ASO 30 000 km za 20 tys. zł. To gdzie 1,6 w najuboższej opcji za 18... Ogólnie to teraz są drogie, 2-3 miesiące temu było sporo ładnych sztuk za ~15 tys. Teraz takie same są po 20.

Zerknij sobie na tę sztukę: [External Link Removed for Guests] wygląda ładnie, warto zadzwonić, tak myślę.
Ewentualnie może jeszcze: [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Szaki12

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 25 cze 2018, 21:09
Imię: Mateusz
Auto: Kia Cee'd
Województwo: pomorskie

#338

Nieprzeczytany post autor: Szaki12 »

Dzięki za odpowiedź!

Ogłoszenie pierwsze, które zaprezentowałeś pojawiło się później niż napisany przezemnie poprzedni post, ale ta Astra faktycznie ciekawsza. Jestem z Lęborka i też go wyhaczyłem. Ten z Gdańska nie specjalnie mi się podoba właśnie m.in. z tych względów co podałeś, ale wyboru dużego nie ma.
Jednak już zdecydowałem, że chcę mieć Astre TT więc przeglądam ogłoszenia od przynajmniej miesiąca. Jeśli chodzi o oględziny i sprawdzenie auta to będę bardzo skrupulatny, najbardziej boje się właśnie dachu, ale poczytałem forum i wiem na co zwrócić uwagę. Już się umówiłem z właścicielem na piątek więc zobaczymy czy mi się poszczęści. Samochód widziałem wcześniej na żywo bo przypadkiem zauważyłem go na jednym z parkingów z wielką kartką sprzedam przyklejoną do bocznej szyby. Także ogłoszenie nie zaskoczyło mnie specjalnie. Wygląda dobrze poza jednym przednim reflektorem, który jest już trochę zmatowiały od środka. Zapomniałem się spytać, ale chyba ten egzemplarz z Lęborka też nie ma windshota. Miał za to w marcu pełny serwis dachu ponieważ jakiś kabelek zrobił zwarcie i podobno jechał z tym aż do Poznania bo nigdzie bliżej nie mógł znaleźć pomocy. :shock: Jednak to jedyny przypadek w przeciągu 8 lat jak ma ten samochód, przynajmniej tak twierdzi.
Ten drugi z ogłoszenia to trochę za daleko dla mnie. Zresztą nie mam z kim tam pojechać, a na transport publiczny do jakieś wioski nie mam co liczyć.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2018, 22:09 przez Szaki12, łącznie zmieniany 2 razy.

zoniu32

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2018, 11:56
Auto: Astra H TT
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#339

Nieprzeczytany post autor: zoniu32 »

Spoko :) jak kupisz sztukę bez windshota, to polecam dokupić mimo wszystko. Jak nie jeździłeś wcześniej na codzien cabrio tak jak ja, to jednak sobie docenisz obecność takiego patentu. Można grzać 150 km/h i nie wieje jakoś specjalnie wewnątrz ( o ile nie masz 190cm wzrostu). Bez windshota zawsze trochę wieje od tyłu w kark i można się zaziębić - narzeczona już to zdążyła przerobić ;) A tak, to nawet z zamkniętym dachem daje fajny efekt, bo opuścisz wszystkie szyby i nie ma przeciągu wewnątrz auta jak go podniesiesz :) aha, jak auto miało fabryczny zestaw naprawczy zamiast dojazdowki, to można go schować pod podłogą bagażnika.

MaTT98

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 08 cze 2018, 21:35
Imię: Mateusz
Auto: Astra G Bertone Cabrio
Silnik: Z18XE
Województwo: zachodniopomorskie

#340

Nieprzeczytany post autor: MaTT98 »

Prawda windshot warto zakupić, o wiele lepszy komfort jazdy bez dachu przy większych prędkościach

ODPOWIEDZ