Kupno astry H
-
- Posty: 840
- Rejestracja: 21 lut 2011, 15:37
- Imię: Marek
- Auto: Megane IV
- Silnik: 1.2T 130KM xD
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lbn
- Kontakt:
Kupno astry H
Hej,
Kiedys postanowilem ze będę zmienial autka mniej więcej co 4 lata. Jako ponad 3letni posiadacz astry F zaczynam się wiec rozglądać za autkiem. Budżet jaki mogę na to przeznaczyć wynosi 20k. Rozważam oczywiscie astre h no i mazde 3/6 sedan lub hatchback.
Moje pytania do was:
1. czy jeszcze jakies auta brać pod rozwagę? Moze cos ktos zasugeruje w ramach rozszerzenia horyzontów?
2. Czego powinienem oczekiwać od astry h w zalozonym budżecie? (rocznik, wyposażenie,żeby nie byla podejrzanie tania czy za droga.). Jaki silnik możecie polecić żeby przyjemnie sie jeździło? Najlepiej podajcie tez oznaczenie.
3. Ekonomia jazdy tez ma jakies znaczenie wiec jesli benzyna to jaki nadaje sie pod gaz lub ile realnie pala Np wersje 125, 140 koni, czy w tym budżecie jest sens szukac cos z uturbionym silnikiem?? A moze diesel? Do tej pory wogole nie interesowałem sie astra h wiec nie specjalnie cos o niej wiem, takze kazda informacja będzie cenna.
4. Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie? Moze byc link do odpowiedniego tematu bo z tapatalk ciezko cos konkretnego znalezc.
5. Jak jestesmy przy silnikach to lepsze byloby 1.6T czy zwykle 1.8? Chodzi mi,miedzy innymi o koszty utrzymania jak i dostępność przy zakupie oraz ewentualne nie zjechani. Bo jednak chyba przy benzynie mozna byc spokojniejszym o koszty utrzymania, chyba ze ktos mnie poprawi.
Z góry dziekuje wszystkim za pomoc.
Kiedys postanowilem ze będę zmienial autka mniej więcej co 4 lata. Jako ponad 3letni posiadacz astry F zaczynam się wiec rozglądać za autkiem. Budżet jaki mogę na to przeznaczyć wynosi 20k. Rozważam oczywiscie astre h no i mazde 3/6 sedan lub hatchback.
Moje pytania do was:
1. czy jeszcze jakies auta brać pod rozwagę? Moze cos ktos zasugeruje w ramach rozszerzenia horyzontów?
2. Czego powinienem oczekiwać od astry h w zalozonym budżecie? (rocznik, wyposażenie,żeby nie byla podejrzanie tania czy za droga.). Jaki silnik możecie polecić żeby przyjemnie sie jeździło? Najlepiej podajcie tez oznaczenie.
3. Ekonomia jazdy tez ma jakies znaczenie wiec jesli benzyna to jaki nadaje sie pod gaz lub ile realnie pala Np wersje 125, 140 koni, czy w tym budżecie jest sens szukac cos z uturbionym silnikiem?? A moze diesel? Do tej pory wogole nie interesowałem sie astra h wiec nie specjalnie cos o niej wiem, takze kazda informacja będzie cenna.
4. Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie? Moze byc link do odpowiedniego tematu bo z tapatalk ciezko cos konkretnego znalezc.
5. Jak jestesmy przy silnikach to lepsze byloby 1.6T czy zwykle 1.8? Chodzi mi,miedzy innymi o koszty utrzymania jak i dostępność przy zakupie oraz ewentualne nie zjechani. Bo jednak chyba przy benzynie mozna byc spokojniejszym o koszty utrzymania, chyba ze ktos mnie poprawi.
Z góry dziekuje wszystkim za pomoc.
autostory: Fiat CC (2006 - 2010) -> Aster F (2010 - 2014) -> [External Link Removed for Guests] -> Megane IV
zapraszam
zapraszam
- xxvvcc
- Posty: 840
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Jaki wybierzesz samochód zależy w dużej mierze od Twoich preferencji.
Jeśli ekonomia i praktyka to samochód z 4/5 drzwiami hatchback lub kombi.
Bardziej sportowy GTC lub z wiatrem we włosach Twin Top.
Teraz benzyna czy olej napędowy.
*benzyna - Z reguły mniej kłopotliwa ( szczególnie zimą ), troszkę więcej pali.
Najbardziej popularne z benzynowych to 1.6 XEP (106 km) 1.6 XER (115 km) i najbardziej optymalne.
*olej napędowy - Jeśli już to wersja bez PDF. Z tym badziewiem co zaoszczędzisz na paliwie to wydasz na naprawy.
No chyba że często wyjeżdżasz w trasę aby sadza w tym ustrojstwie się wypaliła.
Alternatywą jest wycięcie PDF-u, ale czy warto z tym się bujać już sam sobie odpowiedz na to pytanie.
*lifting - Przeprowadzono od przełomu 2005/2006 a polegał na wymianie podobno 2000 części ( wyczytałem gdzieś kiedyś), wymiany listwy przedniej z logiem na chromowaną oraz dodania i modernizacji silników.
Mam nadzieję że trochę pomogłem
Jeśli ekonomia i praktyka to samochód z 4/5 drzwiami hatchback lub kombi.
Bardziej sportowy GTC lub z wiatrem we włosach Twin Top.
Teraz benzyna czy olej napędowy.
*benzyna - Z reguły mniej kłopotliwa ( szczególnie zimą ), troszkę więcej pali.
Najbardziej popularne z benzynowych to 1.6 XEP (106 km) 1.6 XER (115 km) i najbardziej optymalne.
*olej napędowy - Jeśli już to wersja bez PDF. Z tym badziewiem co zaoszczędzisz na paliwie to wydasz na naprawy.
No chyba że często wyjeżdżasz w trasę aby sadza w tym ustrojstwie się wypaliła.
Alternatywą jest wycięcie PDF-u, ale czy warto z tym się bujać już sam sobie odpowiedz na to pytanie.
*lifting - Przeprowadzono od przełomu 2005/2006 a polegał na wymianie podobno 2000 części ( wyczytałem gdzieś kiedyś), wymiany listwy przedniej z logiem na chromowaną oraz dodania i modernizacji silników.
Mam nadzieję że trochę pomogłem
-
- Posty: 840
- Rejestracja: 21 lut 2011, 15:37
- Imię: Marek
- Auto: Megane IV
- Silnik: 1.2T 130KM xD
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lbn
- Kontakt:
Co do 1.6xer lub xep, jak sie toto odpycha? W miare przyjaźnie czy raczej spokojne przemieszczanie sie? Bo fajnie byloby odczuć troche poprawy po przesiadce. A astra h cięzsza niż f przeciez jest.
I na założony budżet 20k jakie powinny byc rozsądne roczniki astry?
I na założony budżet 20k jakie powinny byc rozsądne roczniki astry?
autostory: Fiat CC (2006 - 2010) -> Aster F (2010 - 2014) -> [External Link Removed for Guests] -> Megane IV
zapraszam
zapraszam
- xxvvcc
- Posty: 840
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Silniki wyścigowe to raczej nie są ale wystarczą do sprawnego przemieszczania się.
Jak wspominałem wcześniej z przed liftingu 1.6 XEP(106 km) a po modernizacji przybyło mu 9 km.
Są prawie takie same, różnią się tylko szczegółami.
Cena zależy od wyposażenia, przebiegu oraz stanu.
W Polsce Astry były raczej ubogo wyposażone.
Jeśli chodzi o rocznik to 2005, 2006 raczej byś się zmieścił.
Jak wspominałem wcześniej z przed liftingu 1.6 XEP(106 km) a po modernizacji przybyło mu 9 km.
Są prawie takie same, różnią się tylko szczegółami.
Cena zależy od wyposażenia, przebiegu oraz stanu.
W Polsce Astry były raczej ubogo wyposażone.
Jeśli chodzi o rocznik to 2005, 2006 raczej byś się zmieścił.
! | Edytuj posty. // Wiadomość z:Dido2@ |
- xxvvcc
- Posty: 840
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Cena zależy od wyposażenia, przebiegu oraz stanu.
W Polsce Astry były raczej ubogo wyposażone.
Jeśli chodzi o rocznik to 2005, 2006 raczej byś się zmieścił.
W Polsce Astry były raczej ubogo wyposażone.
Jeśli chodzi o rocznik to 2005, 2006 raczej byś się zmieścił.
- radek_n1
- Posty: 760
- Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
- Imię: Radek
- Auto: Astra h kombi
- Silnik: 1.6 105KM + LPG
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Czyżew
Ja posiadam z16xep i demonem prędkości to nie jest.
Produkcja silników
XEP - 03-04 do 10-06.
XE1 - 11-06 do 10-07.
XER - 11-06 do 09-09.
Silnik z16xer ma zmienne fazy rozrządu, nie posiada egr, twinporta oraz ma 116 KM.
W 2007 r. silnik Z16XEP został zastąpiony przez Z16XE1. Sam silnik pozostał niezmieniony. Zastosowano tylko nowy kolektor dolotowy. Ale jaki kolektor tego nigdzie nie znalazłem niestety.
Produkcja silników
XEP - 03-04 do 10-06.
XE1 - 11-06 do 10-07.
XER - 11-06 do 09-09.
Silnik z16xer ma zmienne fazy rozrządu, nie posiada egr, twinporta oraz ma 116 KM.
W 2007 r. silnik Z16XEP został zastąpiony przez Z16XE1. Sam silnik pozostał niezmieniony. Zastosowano tylko nowy kolektor dolotowy. Ale jaki kolektor tego nigdzie nie znalazłem niestety.
- gandi
- Posty: 159
- Rejestracja: 02 mar 2008, 10:31
- Auto: Astra H TT | Astra G HB
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Krk
nie wiem jak silnik 1.6 ten 115 km się sprawuje w gtc kombi czy 5 drzwiach HB ale w twintopie miałem okazje jeździć to jest to motor nadający się do sprawnego poruszania się po mieście czy trasie ale kopa to on nie ma
można próbować jeszcze szukać wersji 120 km 1.9 cdti bez dpfu - poznasz to po tabliczce znamionowej jak otworzysz drzwi pasażera wartość 0,5 ma dpfa więcej nie ma (jeśli coś przekręciłem niech mnie ktoś poprawi)
jak do gazu to 1.6 się podobno średnio nadaje tak samo 1.8 ten 140 km jak znajdziesz jakiś samochód godny uwagi najlepiej zadzwoń do gaziarza i zapytaj czy trzeba stosować lubryfikacje gniazd zaworowych
ostatnio na allegro stała za 23 k 2.0 turbo na polskich blachach z gazem czarna na 18 ronala wiec da się coś wybrać w tym budżecie
można próbować jeszcze szukać wersji 120 km 1.9 cdti bez dpfu - poznasz to po tabliczce znamionowej jak otworzysz drzwi pasażera wartość 0,5 ma dpfa więcej nie ma (jeśli coś przekręciłem niech mnie ktoś poprawi)
jak do gazu to 1.6 się podobno średnio nadaje tak samo 1.8 ten 140 km jak znajdziesz jakiś samochód godny uwagi najlepiej zadzwoń do gaziarza i zapytaj czy trzeba stosować lubryfikacje gniazd zaworowych
ostatnio na allegro stała za 23 k 2.0 turbo na polskich blachach z gazem czarna na 18 ronala wiec da się coś wybrać w tym budżecie
- gokarol
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2008, 15:07
- Auto: astra H
- Silnik: 2,0 Turbo
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Za 20k wbrew pozoru nie jest łatwo znaleźć w dobrym stanie auta, jest to ciągle najniższy pułap cenowy H a te poniżej 20k to już muszą mieć jakiś babol w sobie. Ale odpowiadając na pytanie - za 20k wiadomo, że celujesz w rocznik 04-06. Ale niezależnie od budżetu powinno się patrzeć na stan auta, jego wyeksploatowanie i przebieg który w H im większy tym większe koszta rodzi, szczególnie w dieslu. Diesla na starcie odradzam bo w tym przedziale cenowym są auta dojechane powyżej 200 tys km, nie ma siły. Przy 200k dwumas na pewno się odzywa (ok 3 tys zł tajle), turbo się lubi kończyć plus parę innych rzeczy w osprzęcie silnika które mogą się odzywać.
W benzynie 1,8 jest najlepszy kompromisem między 1,6 a 2,0. Tyle, że 1,8 generalnie mało na rynku wtórnym jest. 1,6 to wg mnie typowe auto miejskie, nie na trasy. Szczególnie w kombi gdzie masa auta jest znaczna ten silnik sie męczy. Ja osobiście jeżdże 2,0 turbo w gazie i na mieście pali to ok 12l, trasa 10-12. W tym 1,6 podejrzewam zejdziesz max 2-3l bo te 9 musi na mieście to łykać a odpycha się to miernie w porównaniu.
Na co zwracać uwagę w H? Na ogólny stan auta wizualnie, bo to już też coś mówi. Czy lampy z przodu jeszcze jakoś wyglądają, czy już są tak wyświechtane że tylko do wymiany się nadają, czy nie gniją za mocno krawędzi błotników przednich, klapa tylna pod listwą chromowaną. Parę bolączek H mają.
W benzynie 1,8 jest najlepszy kompromisem między 1,6 a 2,0. Tyle, że 1,8 generalnie mało na rynku wtórnym jest. 1,6 to wg mnie typowe auto miejskie, nie na trasy. Szczególnie w kombi gdzie masa auta jest znaczna ten silnik sie męczy. Ja osobiście jeżdże 2,0 turbo w gazie i na mieście pali to ok 12l, trasa 10-12. W tym 1,6 podejrzewam zejdziesz max 2-3l bo te 9 musi na mieście to łykać a odpycha się to miernie w porównaniu.
Na co zwracać uwagę w H? Na ogólny stan auta wizualnie, bo to już też coś mówi. Czy lampy z przodu jeszcze jakoś wyglądają, czy już są tak wyświechtane że tylko do wymiany się nadają, czy nie gniją za mocno krawędzi błotników przednich, klapa tylna pod listwą chromowaną. Parę bolączek H mają.
Wódz Astra Tuning Team
-
- Posty: 840
- Rejestracja: 21 lut 2011, 15:37
- Imię: Marek
- Auto: Megane IV
- Silnik: 1.2T 130KM xD
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lbn
- Kontakt:
Czy 2.0 turbo z gazem nie robi problemów? Ogolem silnik plus turbo i gaz od opla jak się sprawuje? Jak astry szukales to ciezko niezajezdzona bylo znaleźć? Bo ze względu na silnik to wiadomo ze inaczej są zwykle traktowane takie autka. Na diesla za bardzo sie nie nastawiam bo male przebiegi będę robił. Ze 12k rocznie to tak srednio sie zwróci, interesują mnie tylko ze względu na wysoki moment obrotowy. Na co odpowiedzia byloby uturbione autko. Na pewno musi byc lepiej niż w aktualnym autku. Ale praktyczność zapewne weźmie gore.
Sent from my RM-937_eu_euro2_211 using Tapatalk
Sent from my RM-937_eu_euro2_211 using Tapatalk
autostory: Fiat CC (2006 - 2010) -> Aster F (2010 - 2014) -> [External Link Removed for Guests] -> Megane IV
zapraszam
zapraszam
- gandi
- Posty: 159
- Rejestracja: 02 mar 2008, 10:31
- Auto: Astra H TT | Astra G HB
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Krk
jak masz takie małe przebiegi roczne to bym się nie zastanawiał tylko szukał 2.0 w turbie