Pomoc przy zakupie BERTONE
- Tobi
- Posty: 1457
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:34
- Imię: Tobi
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Pomoc przy zakupie BERTONE
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem astry G 1,6 8v od 4 lat i przymierzam się do zakupu Bertone i teraz moje pytanie na co zwrócić uwagę przy zakupie. Bo przy obecnym samochodzie praktycznie silnik jest bezkolizyjny i nawet jak coś padnie to są groszowe sprawy. Przy Bertone już jest 16 v i nie którzy twierdzą że jest już mniej wytrzymalszy od 8v. Kolejne pytanie jaka jednostka napędowa bo czytając wypowiedzi to chyba taki najsensowniejszy silnik to 1,8 125 km bo na 2,2 147 km ( podobno są bardzo paliwożerne). Dużo nie jeżdżę bo do pracy w obydwie strony mam 6 km więc instalacja gazowa czy diesel nie wchodzi w rachubę tylko i wyłącznie benzyna. Bo ogłoszeń jest sporo ale trafić w dobrą sztukę to graniczy z cudem. Proszę o podpowiedzi jakieś linki mile widziane. Cena tak do 12 tysi
- Tobi
- Posty: 1457
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:34
- Imię: Tobi
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Znalazłem coś takiego [External Link Removed for Guests] i czy warto ???
- Kamillo0
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 17:59
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: mazowieckie
Też bym się podpiął bo mam na oku ciekawą 1,8 115 KM ale tak myślę czy jest sens czy nie lepiej 125 ? Choć różne są opinie.
Tą co podałeś linka to tyle widzę, że maska krzywo spasowana wiec coś było, felgi brzydkie ale to już kwestia gustu i tył jakoś wysoko stoi albo to złudzenie. Nie wiem czy Ty lubisz skórę ale ja odrzucam wszystkie ze skórą, w lato parzy w tyłek a w zimę zimno. Resztę to byś musiał na miejscu ocenić.
Tą co podałeś linka to tyle widzę, że maska krzywo spasowana wiec coś było, felgi brzydkie ale to już kwestia gustu i tył jakoś wysoko stoi albo to złudzenie. Nie wiem czy Ty lubisz skórę ale ja odrzucam wszystkie ze skórą, w lato parzy w tyłek a w zimę zimno. Resztę to byś musiał na miejscu ocenić.
- Tobi
- Posty: 1457
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:34
- Imię: Tobi
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Znajomy przymierza się do zakupu i ma coś takiego na oku
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
i na dniach mam z nim jechać obejrzeć bo się bardzo napalił i teraz moje pytanie na co zwracać szczególną uwagę ? Widzę że jest turbo ( i teraz jak to jest w praktyce czyli koszta eksploatacji ). Czy np. nie lepiej szukać z motorem 1,8 125 km?
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
i na dniach mam z nim jechać obejrzeć bo się bardzo napalił i teraz moje pytanie na co zwracać szczególną uwagę ? Widzę że jest turbo ( i teraz jak to jest w praktyce czyli koszta eksploatacji ). Czy np. nie lepiej szukać z motorem 1,8 125 km?
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 24 mar 2008, 15:41
- Imię: Krzysiek
- Auto: AG,ZA,ZB
- Silnik: Z20LET+,Z20LEH+
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: CGD/SB/KR
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
nie polecam żadnejtobiS pisze:Znajomy przymierza się do zakupu i ma coś takiego na oku
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
na wszystkotobiS pisze:i na dniach mam z nim jechać obejrzeć bo się bardzo napalił i teraz moje pytanie na co zwracać szczególną uwagę ?
w tej kwocie radziłbym szukać 1.8.sam mam qp 1.8 na sprzedażtobiS pisze:. Czy np. nie lepiej szukać z motorem 1,8 125 km?
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- arti83
- Posty: 845
- Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
- Imię: Stiven
- Auto: ASTRA F Kombi
- Silnik: X16SZR
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Ryba może rozwiniesz myśl o tym niepolecam
Czemu nie polecasz? Tobie się nie wiszą?
Czemu nie polecasz? Tobie się nie wiszą?
- Tobi
- Posty: 1457
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:34
- Imię: Tobi
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Jak na administratora ACC to dałeś bardzo wyczerpującą odpowiedzryba1 pisze:nie polecam żadnej
długo coś ja sprzedajesz ...ryba1 pisze:w tej kwocie radziłbym szukać 1.8.sam mam qp 1.8 na sprzedaż
ale dobra nie będę tu robił ot i nie na takie odpowiedzi mi chodziło. Trochę poszperałem poczytałem i wynika na to że silniki te są spoko średnio do 180 - 200 tys. przebiegu a potem czeka gruntowny remont który do tanich nie należy. Do tego regeneracja turbiny itd. Tyle znalazłem i zostawiam trochę tych "goglowych" wypowiedzi dla osób które zastanawiają się też nad tym modelem. Ile w tym jest prawdy to nie wiem i zostawię to osobą co mają mieli styczność z tym silnikiem.
Czyli pozostaje 1,8 125 i też są opinie najróżniejsze...
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 24 mar 2008, 15:41
- Imię: Krzysiek
- Auto: AG,ZA,ZB
- Silnik: Z20LET+,Z20LEH+
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: CGD/SB/KR
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
już sobie sam odpowiedziałeś.po za tym 100 tyś przebiegu u handlarza.marwy sezon był ale powoli zaczynaja sie odzywać.do do LET-a to średnio 200 tyś i remont.niestety takie są realia.co do 1.8 zrobiłem nimi ponad 100 tyś km i raczej z nimi nie mam wiekszego problemu.po warunkiem że kupisz dobry egzemplarztobiS pisze:Jak na administratora ACC to dałeś bardzo wyczerpującą odpowiedzryba1 pisze:nie polecam żadnej
długo coś ja sprzedajesz ...ryba1 pisze:w tej kwocie radziłbym szukać 1.8.sam mam qp 1.8 na sprzedaż
ale dobra nie będę tu robił ot i nie na takie odpowiedzi mi chodziło. Trochę poszperałem poczytałem i wynika na to że silniki te są spoko średnio do 180 - 200 tys. przebiegu a potem czeka gruntowny remont który do tanich nie należy. Do tego regeneracja turbiny itd. Tyle znalazłem i zostawiam trochę tych "goglowych" wypowiedzi dla osób które zastanawiają się też nad tym modelem. Ile w tym jest prawdy to nie wiem i zostawię to osobą co mają mieli styczność z tym silnikiem.
Czyli pozostaje 1,8 125 i też są opinie najróżniejsze...
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- JackSparrow
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 0:32
- Imię: Jake
- Auto: Volvo V40
- Silnik: 2.0 T
- Województwo: małopolskie
Witam, podepnę się żeby nie zakładać podobnego tematu. Z góry dodam, że jeśli chodzi o ople i silniki w nich (awaryjność, bolączki itd) jestem zielony.
Jestem zainteresowany kupnem Opla Astry Bertone 1.8 16v 116 km, proszę powiedzcie mi jakie bolączki trapią 1.8 16v 116 km i czy jest to awaryjna jednostka? i jak z kosztami utrzymania (np. wymiana rozrządu, spalanie)? Oraz czy dobrze znosi LPG?
Jestem zainteresowany kupnem Opla Astry Bertone 1.8 16v 116 km, proszę powiedzcie mi jakie bolączki trapią 1.8 16v 116 km i czy jest to awaryjna jednostka? i jak z kosztami utrzymania (np. wymiana rozrządu, spalanie)? Oraz czy dobrze znosi LPG?
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 07 cze 2008, 9:16
- Imię: Michał
- Auto: Astra G
- Silnik: X18xe1/LPG
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
JackSparrow pisze:Witam, podepnę się żeby nie zakładać podobnego tematu. Z góry dodam, że jeśli chodzi o ople i silniki w nich (awaryjność, bolączki itd) jestem zielony.
Jestem zainteresowany kupnem Opla Astry Bertone 1.8 16v 116 km, proszę powiedzcie mi jakie bolączki trapią 1.8 16v 116 km i czy jest to awaryjna jednostka? i jak z kosztami utrzymania (np. wymiana rozrządu, spalanie)? Oraz czy dobrze znosi LPG?
Mam ten silnik ale inna buda bo HB 3D, generalnie jestem zadowolony, niby tylko 116km ale radochę daje, mam LPG od około 15000 km i jest ok zero problemów w zasadzie, jedynie jaki problem miałem to cewka zapłonowa (DIS) jeśli nie masz na podmianę to ciężko sprawdzić bo wszyscy mechanicy (wymieniacze) są w stanie stwierdzić błąd cewki jak masz błąd w komputerze a taki nie zawsze występuje, ale ok cewka dobrej firmy kosztuje od 400, ja płaciłem 450 za valeo. Rozrząd około około 400 zł, mój silnik lubi sobie pochlać oleju, ale temat olewam póki co bo tragedii niema, podobno w tych silnikach czasami problem sprawia EGR ale u mnie na razie z tym spokój jest, ale wtedy masz czyszczenie/zaślepienie/wymiana. Regularna wymiana oleju i świec i powinno być ok. No i wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów ale to nic strasznego. Więcej problemów nie pamiętam.
Co do spalania... cóż... tragedii niema w trasie potrafi zaskoczyć w miarę niskie spalanie wiadomo zależy od nogi... w mieście to już różnie mi komputer pokazuje średnie 9l i tak by gdzieś było ale ja spokojnie raczej nie jeżdżę.