Zakup Astry J - kilka pytań

Pytania, porady, niezbędne informacje dot. zakupu samochodu
Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2997
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

Re: Zakup Astry J - kilka pytań

#2891

Nieprzeczytany post autor: Adler »

nowyendriu pisze:
11 lis 2019, 12:07
Sorki za raczej offtop- właśnie oglądałem astry j kombi benzyny, na 28 ofert ok 25 to auta z zagranicy.. Co jest z tym autem, że Niemcy itp go nie chcą, a Polacy nie sprzedają? :)
Sprzedają. Szukaj poflotowych/poleasingowych. Sporo sztuk z LPG.

Awatar użytkownika
GDA70

Astro-maniak
Posty: 381
Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3CiTy
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 15 razy

#2892

Nieprzeczytany post autor: GDA70 »

Adler pisze:
11 lis 2019, 20:40
Sprzedają. Szukaj poflotowych/poleasingowych. Sporo sztuk z LPG.
135 sztuk
od wyboru do koloru

[External Link Removed for Guests]
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2997
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#2893

Nieprzeczytany post autor: Adler »

GDA70 pisze:
11 lis 2019, 20:50
135 sztuk
od wyboru do koloru

[External Link Removed for Guests]
Nie do końca. Tylko 54 sztuki z PB, które poszukuje 'nowyendriu'. W większości Astry K za ponad 40 tyś zł.

nowyendriu

Astro-maniak
Posty: 251
Rejestracja: 20 lis 2016, 12:24
Imię: Andrzej
Auto: Astra g, astra J
Silnik: z14xep, a14net
Województwo: opolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 6 razy

#2894

Nieprzeczytany post autor: nowyendriu »

O tej strony niei znałem. Dzięki :)
Szukam Pb, bo chciałbym sam założyć gaz. Jakoś wychodzę z założenia, że jak auto ma już założony gaz to raczej trochę w życiu pojezdzilo :p
Zaraz oblukam stronę.

Romanoo

Astro-maniak
Posty: 63
Rejestracja: 19 wrz 2019, 19:03
Imię: Roman
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy

#2895

Nieprzeczytany post autor: Romanoo »

Dla typowego niemca, gdy ten policzy koszta obsługi LPG w € i podatek, to wychodzi na to samo rocznie, co jeżdżenie na PB. Serwis nie kosztuje 200zł, tylko 200€, za 200€, to prawie 2 miesiące jeżdżenia, a co 100kkm, dodatkowo 1000-2000€ na wtrysk, reduktor, itd. Jeśli te "złotówy niemieckie" policzą ile ich to wyjdzie, dochodzą do wniosku, że jest to nie opłacalne, przy pojemnościach do ok. 2L. Prędzej znajdziesz zagazowane V6/V8 niż R4.

Tym bardziej, że już nie można jeździć zakładać LPG do Polski, ani go tam serwisować, bo w DE nie uznawają Polskich homologacji na Europę, ani nie przechodzą TÜV - "bo nie, prawo zabrania". (zgłębiałem miesiąc temu temat, bo chciałem założyć u siebie w Astrze, no nie da rady od końca roku 2017, zmienili przepisy i uj, nie uznawają tej je*anej homologacji)

Z tego względu mało pojawia się aut z LPG z za granicy zachodniej.

Pewnie pójdzie fala hejtu za tekst powyżej, ale co chciałem powiedzieć.

Oni raczej nie odczuwają aż takiej potrzeby montowania gazu, z racji tego, że przeciętny Niemiec zarabia te 2500€ dajmy na to, a litr PB albo ON kosztują 1.3€ i 1.4€..

Patrząc na to ! jednostkowo ! my lejemy miesięcznie 2x300(zł) do baku, a zarabiamy np. 2500(zł), a oni 2x70(€), też zarabiając 2500(€). Kto musi oszczędzać i montować gaz?My, Polacy :D Dlatego mało który w DE decyduje się na LPG, skoro zostanie mu prawie 460€ (1€x4.2zł - zostaje prawie tyle ile zarabia przeciętny Pan Cebula)

A jak już kupi Niemiec auto z LPG to trzymie pod kocem i nie sprzedaje :lol:

ojjj coś czuję będą hejty :D

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2997
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#2896

Nieprzeczytany post autor: Adler »

nowyendriu pisze:
11 lis 2019, 22:39
O tej strony niei znałem. Dzięki :)
Szukam Pb, bo chciałbym sam założyć gaz. Jakoś wychodzę z założenia, że jak auto ma już założony gaz to raczej trochę w życiu pojezdzilo :p
Zaraz oblukam stronę.
Takich stron jest więcej...Master1, AAA Auto, Autopunkt, itp.
Romanoo pisze:
11 lis 2019, 23:01
ojjj coś czuję będą hejty
Nie będzie hejtu, bo napisałeś rzecz oczywistą.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#2897

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Oni raczej nie odczuwają aż takiej potrzeby montowania gazu
Mieszkałem trochę w DE i gdybym się przeniósł tam całkowicie to nie myślał bym nawet o silniku słabszym niż 200PS w benzynie i koszt paliwa byłby dla mnie mniej obciążający niż w PL z18xe w LPG. A na nowe auto(około 20tys euro) zbierał bym pracując w tej samej branży co tu w około 7-9 miesięcy.

Auta powyżej 5 Lat oraz powyżej 150tys km są dla Niemca autem wyeksploatowanym przynoszącym duze koszty eksploatacji.

Romanoo

Astro-maniak
Posty: 63
Rejestracja: 19 wrz 2019, 19:03
Imię: Roman
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy

#2898

Nieprzeczytany post autor: Romanoo »

nismo pisze:
12 lis 2019, 21:21
Oni raczej nie odczuwają aż takiej potrzeby montowania gazu
Mieszkałem trochę w DE i gdybym się przeniósł tam całkowicie to nie myślał bym nawet o silniku słabszym niż 200PS w benzynie i koszt paliwa byłby dla mnie mniej obciążający niż w PL z18xe w LPG. A na nowe auto(około 20tys euro) zbierał bym pracując w tej samej branży co tu w około 7-9 miesięcy.

Auta powyżej 5 Lat oraz powyżej 150tys km są dla Niemca autem wyeksploatowanym przynoszącym duze koszty eksploatacji.

To fakt. Ja kupiłem AJ za 4 miesiące pracy. A założenie gazu zwróciłoby mi się w pierwszym roku i zostałoby ok 1000€ jeszcze z tego co bym obecnie na samej PB jeździł. Robie oczywiście ponad 30kkm rocznie, co daje ~4500€ na PB. Ale co 2 lata wymiana wtryskiwaczy?
W Polsce sprawa ma się nie co inaczej, bo części kosztują 4x mniej.

Jedno co wiem, nie kupiłbym auta LPG w DE i z DE. Trzebaby wyszystko wymienić "zuschlag".

Poza tym, auto unfallfrei, oraz bez żadnego kleinunfall.
Robiłem w autohandlu, widziałem i również składałem..

Jedno auto do oka robione, drugie na gotowo. Oby dwa wyglądają tak samo. Jeden czteroślad.. drugi dwuślad.

Moje po zakupie jechałem od razu mierzyć.

Usunięty użytkownik 830064

#2899

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 830064 »

Właściwie to każde jest fabrycznie czterośladem, bo rozstaw osi przód/tył jest zazwyczaj rożny.

Romanoo

Astro-maniak
Posty: 63
Rejestracja: 19 wrz 2019, 19:03
Imię: Roman
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy

#2900

Nieprzeczytany post autor: Romanoo »

weuek pisze:
12 lis 2019, 22:52
Właściwie to każde jest fabrycznie czterośladem, bo rozstaw osi przód/tył jest zazwyczaj rożny.
Doskonale rozumiem Twój przekaz, a Ty z pewnością mój. Po zakupie u innego handlarza miałem trochę swoje w głowie, więc zdecydowałem się auto pomierzyć. Ponad 350€ w Dekra zostawiłem, ale śpię spokojnie.

Ilość sprzedanych aut robionych do oka dała mi tochę do myślenia przy zakupie mojego. To jest tragedia... ile takich aut stoi w Polsce do sprzedania... nawet te z 1st Hand. Nawet Polscy handlarze nie mają pojęcia, że takie auta kupują. Z reguły jak przyjechał jakiś miły Pan Cebula kupić ze 2-3 auta, odrazu mówiłem, żeby jechał gdzie indziej. Jak przyjechał jakiś Pan Burak (jakiś cham oczywiście na pieniądze), sprzedał później krzywe auto dalej Szaremu człowiekowi w PL.

ODPOWIEDZ