Co zamiast fokusa mk2?
Co zamiast fokusa mk2?
Baaardzo powoli rozglądam się za następcą fokusa mk2 i chcę sobie dać mnóstwo czasu na znalezienie czegoś, co spełnia takie zachcianki:
1. Silnik przynajmniej 200 Nm i nisko, najlepiej już około 2000 rpm
2. Szósty bieg
3. Brak filtra cząstek stałych
4. Buda węższa niż obecna (1840 mm), ale bagażnik przynajmniej 400 l
5. Wielowahacz z tyłu
6. Cena do 30 000 zł (tak za rok od teraz).
Nie mam uprzedzeń/preferencji co do marki, ale chciałbym uniknąć absurdalnie niepraktycznych rozwiązań typu tarcza hamulcowa zintegrowana z piastą i czujnikiem ABS albo wymiana filtra kabinowego na leżąco z odkręcaniem 3 nakrętek w pół godziny.
Może koledzy mają jakieś sugestie?
1. Silnik przynajmniej 200 Nm i nisko, najlepiej już około 2000 rpm
2. Szósty bieg
3. Brak filtra cząstek stałych
4. Buda węższa niż obecna (1840 mm), ale bagażnik przynajmniej 400 l
5. Wielowahacz z tyłu
6. Cena do 30 000 zł (tak za rok od teraz).
Nie mam uprzedzeń/preferencji co do marki, ale chciałbym uniknąć absurdalnie niepraktycznych rozwiązań typu tarcza hamulcowa zintegrowana z piastą i czujnikiem ABS albo wymiana filtra kabinowego na leżąco z odkręcaniem 3 nakrętek w pół godziny.
Może koledzy mają jakieś sugestie?
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Konkretnego modelu Ci nie podpowiem ale musisz być świadomy, że każdy pojazd posiada jakieś smaczki
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
niestety coraz trudniej będzie o to bo coraz więcej takich rozwiązań jest w każdym aucie żeby zarabiać na serwisie. Tak jak powiedział Misza każde auto ma jakieś smaczki. Może zwróć uwage na subaru legacy ?weuek pisze:QR_BBPOST ale chciałbym uniknąć absurdalnie niepraktycznych rozwiązań
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
sam sie zastanawiam nad takim pojazdem dlatego też zapodaje bo to dosyć ciekawe kombi. Niestety przy niektórych nowszych silnika do regulacji zaworów trzeba cały motor wyjmować, ale są też starsze konstrukcje mało problematyczne i lpg ładnie znoszą. Wszystko zależy od Twoich preferencji.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Szukasz diesla czy benzynę?
Co do subaru to kiedyś chciałem kupić forestera w dieslu, ale jak zajrzałem na allegro to albo były z uszkodzonym silnikiem lub wymienionym na nowy. Jakoś mnie to zniechęciło.
A tak całkiem serio to może fiat w dieslu ale wtedy rocznik do 2011 bo późniejsze już miały dpf. Jeżdżę fiatem dublo z rocznika 2011 od nowości. Zrobiłem nim 270tyś i za dużo na serwisie to on nie był. (egr, pompka wpaliwa, wtryski bo zmieliło pompkę paliwa - to są rzeczy które wymieniłem w silniku, w zawieszeniu jedną tuleję wahacza i dwa razy łożyska mcpersona) Fiaty to całkiem spoko auta- tylko wnętrze się zużywa 2 razy szybciej.
Co do subaru to kiedyś chciałem kupić forestera w dieslu, ale jak zajrzałem na allegro to albo były z uszkodzonym silnikiem lub wymienionym na nowy. Jakoś mnie to zniechęciło.
A tak całkiem serio to może fiat w dieslu ale wtedy rocznik do 2011 bo późniejsze już miały dpf. Jeżdżę fiatem dublo z rocznika 2011 od nowości. Zrobiłem nim 270tyś i za dużo na serwisie to on nie był. (egr, pompka wpaliwa, wtryski bo zmieliło pompkę paliwa - to są rzeczy które wymieniłem w silniku, w zawieszeniu jedną tuleję wahacza i dwa razy łożyska mcpersona) Fiaty to całkiem spoko auta- tylko wnętrze się zużywa 2 razy szybciej.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 21:01 przez JOszi, łącznie zmieniany 1 raz.
Paliwo dowolne. Do fiata uprzedzeń nie mam, tylko żaden nie spełnia wymagań, nawet z obecnie produkowanych.
Za to wszystkie spełnia octavia mk2 1.4 tsi (z końca produkcji) - jeno z ceny muszą spaść.
Za to wszystkie spełnia octavia mk2 1.4 tsi (z końca produkcji) - jeno z ceny muszą spaść.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 23:46 przez Usunięty użytkownik 830064, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A4 B5 2.8V6 kombi z DE i na gaz.
Super silnik, reszta jak kto lubi, vag, trochę ma "fabrycznych" problemów.
Ale dym i ogień, ma buta jak trzeba.
Passat trochę ciężki dla oka.
Jeszcze jakiś Lexus był mały w kombi i też potwór
Super silnik, reszta jak kto lubi, vag, trochę ma "fabrycznych" problemów.
Ale dym i ogień, ma buta jak trzeba.
Passat trochę ciężki dla oka.
Jeszcze jakiś Lexus był mały w kombi i też potwór
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Digyl LExus IS 200 SportCroos, w Polsce była sprzedawana tylko wersja 200 czyli 2.0 z zachodu można ściągnąć IS 300 z wręcz legendarnym motorem 2JZ Toyty, który tafiał też pod maskę do Toyoty Supry. Subaru w dieslu też raczej nie polecam z tego co sie dowiedziałem to najmniej awaryjne to 2.5 beznynka w automacie.Digyl pisze:QR_BBPOST Jeszcze jakiś Lexus był mały w kombi i też potwór
Ostatnio zmieniony 17 paź 2017, 10:06 przez marek87mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Audi A4 B5 2.8 V6 silnik AAH ale to tylko do 99 roku chyba było, potem już 5 zaworów na gar.
Silnik baaardzo dobry,wolnossący, prosty i można z DE ładną sztukę wyrwać w kombi i z quattro na manualu.
Tutaj wieku niema co się bać, liczy się tylko dobra sztuka,a z tym quattro to robi robotę no i manual.
quattro się nie psuje
Passat jest brzydki, teraz już tak się opatrzył b5fl, ma taki wielki i opasły pysk błeee, A4 jest po prostu ładne.
Jakościowo też audi, jednak jest różnica, kto jechał ten wie.Choć to niby ta sama platforma.
Passat B6 i B7 nigdy nie powinien powstać, to taka kupa że szok!
Co do Subaru no to jedyny problem to to że nie ma w tym kraju za specjalnie mechaników którzy by to ogarneli.
VAG się tu broni że serwis jest teraz naprawdę tani i jest to znany temat, zwłaszcza elektronika/diagnostyka.
Polska jak długa i szeroka ma najlepszych w europie "fachowców" od aut grupy VAG he he
Prawda że 1.8T można tak zrobić że zjada te 2.8V6 ale to inna kultura pracy, V6 to V6, gulgot.
A8 D2 to typowa limo, duuużaaa i trochę ospała, za duży samochód jak dla mnie, ciężko się tym poruszać no i droższe w utrzymaniu jak A4. Zawieszenie też ma zbyt drogie do utrzymania.
A6 w porównaniu do A4 są za drogie i ciężej znaleść ładną A6, po 99 roku to już cyber-kosmos, już za dużo elektroniki i wynalazków w silnikach jest, a potem to już tylko FSI, TFSI czyli tragedia, to już nie są normalne auta, omijać szerokim łukiem, bo skarbonka bez dna. A6 C5 ma też ten minus że z wyglądu ani to stare ani to nowe, taka przejściówka stylizacji audi.
A4 B5 wygląda bardziej schludnie, takie po prostu auto.
To wszystko zależy czy ma się jakieś pojęcie o tym czym samochód może zaskoczyć i co może się zjebać.
Trzeba też mieć taki nos do aut, te starsze są prostsze i tańsze w eksploatacji o ile zadbany egzemplarz.
Skoda Octavia 1.4 TSI... no nie yyy, takie zwykłe wozidełko, ale ten silnik to tragedia.
Już Koreańczyka bym wolał, KIA albo Hyundai, po 2005 robią naprawdę dobre auta.
Toyota jest jakoś droga, niezawodność, ale te auta są takie hmm nudne, po prostu nudne.
A diesel... o matko...na to nie mam pomysłu...
Fiat ma dobre te jtd i jak to dalej zwał, dobre motory
Sprawa pierwsza to jaki budżet
Druga jaki segment
Trzecia ile to ma tłuc, do codziennej jazdy?
Czwarta, diesel czy LPG, bo auta na rynku wtórnym z dieslem są bardziej zmęczone i te magiczne przebiegi
poniżej 200 000 km.
No na samej benzynie śmigać to trochę kasa w błoto, teraz instalację są naprawdę dobre
Nasze polskie KME i seria nevo to już no problem w użytkowaniu.
Przy LPG można sobie pozwolić na auto mocniejsze.
Nie tak łatwo kupić brykę teraz za bardziej poważne pieniądze (powyżej tych 10 000zł)
Rozmywa się to za co płacimy, albo rocznik, albo wersja.
Fura za 20 000 zł może być dużo gorsza jako auto ogólnie od jakiegoś starszego modelu za 10 000zł.
Chodzi o serwis, koszt utrzymania, ew. poważniejsze naprawy.
Hmmm, a gdzie OPEL się podział w tym całym gadaniu?
Vectra C?
Signum?
Jeszcze babcie omegę można wrzucić, do 2002 chyba była
Astra Astra, no 2.0 Turbo i na gaz, ponoć dobrze śmiga.
Mój mózg się zatrzymał chyba tak na roku 2000, potem to już ciemność widzę.
Pomijając mój absurdalnie długi wywód, to jak teraz sprawdzałem to w zasadzie tych aut nie ma!
Na mobile.de ich nie ma, na allegro jest więcej i to raptem parę sztuk, a już kombi quattro 2.8 v6 w manualu to rodzyn taki że hej.
Dziwne... i same te 5V 193KM WTF?
na allegro, jedna sztuka ze Szwajcari /reszta automaty albo już z PL i z LPG
[External Link Removed for Guests]
EDIT:
Matko bosko!
Astra G w beżowej skórze! full opcja!
Nie wygląda jak focus mk2 ale kurde w środku miodzio!
Na LPG przerobić i super wozidełko, dużo szybsza od tego klekota.
Rodzyn na maxa, u nas takich nie było.
tylko ten automat
Chyba przodem walona, czemu nie ma xenon-ów w takiej wersji?
[External Link Removed for Guests]
Silnik baaardzo dobry,wolnossący, prosty i można z DE ładną sztukę wyrwać w kombi i z quattro na manualu.
Tutaj wieku niema co się bać, liczy się tylko dobra sztuka,a z tym quattro to robi robotę no i manual.
quattro się nie psuje
Passat jest brzydki, teraz już tak się opatrzył b5fl, ma taki wielki i opasły pysk błeee, A4 jest po prostu ładne.
Jakościowo też audi, jednak jest różnica, kto jechał ten wie.Choć to niby ta sama platforma.
Passat B6 i B7 nigdy nie powinien powstać, to taka kupa że szok!
Co do Subaru no to jedyny problem to to że nie ma w tym kraju za specjalnie mechaników którzy by to ogarneli.
VAG się tu broni że serwis jest teraz naprawdę tani i jest to znany temat, zwłaszcza elektronika/diagnostyka.
Polska jak długa i szeroka ma najlepszych w europie "fachowców" od aut grupy VAG he he
Prawda że 1.8T można tak zrobić że zjada te 2.8V6 ale to inna kultura pracy, V6 to V6, gulgot.
A8 D2 to typowa limo, duuużaaa i trochę ospała, za duży samochód jak dla mnie, ciężko się tym poruszać no i droższe w utrzymaniu jak A4. Zawieszenie też ma zbyt drogie do utrzymania.
A6 w porównaniu do A4 są za drogie i ciężej znaleść ładną A6, po 99 roku to już cyber-kosmos, już za dużo elektroniki i wynalazków w silnikach jest, a potem to już tylko FSI, TFSI czyli tragedia, to już nie są normalne auta, omijać szerokim łukiem, bo skarbonka bez dna. A6 C5 ma też ten minus że z wyglądu ani to stare ani to nowe, taka przejściówka stylizacji audi.
A4 B5 wygląda bardziej schludnie, takie po prostu auto.
To wszystko zależy czy ma się jakieś pojęcie o tym czym samochód może zaskoczyć i co może się zjebać.
Trzeba też mieć taki nos do aut, te starsze są prostsze i tańsze w eksploatacji o ile zadbany egzemplarz.
Skoda Octavia 1.4 TSI... no nie yyy, takie zwykłe wozidełko, ale ten silnik to tragedia.
Już Koreańczyka bym wolał, KIA albo Hyundai, po 2005 robią naprawdę dobre auta.
Toyota jest jakoś droga, niezawodność, ale te auta są takie hmm nudne, po prostu nudne.
A diesel... o matko...na to nie mam pomysłu...
Fiat ma dobre te jtd i jak to dalej zwał, dobre motory
Sprawa pierwsza to jaki budżet
Druga jaki segment
Trzecia ile to ma tłuc, do codziennej jazdy?
Czwarta, diesel czy LPG, bo auta na rynku wtórnym z dieslem są bardziej zmęczone i te magiczne przebiegi
poniżej 200 000 km.
No na samej benzynie śmigać to trochę kasa w błoto, teraz instalację są naprawdę dobre
Nasze polskie KME i seria nevo to już no problem w użytkowaniu.
Przy LPG można sobie pozwolić na auto mocniejsze.
Nie tak łatwo kupić brykę teraz za bardziej poważne pieniądze (powyżej tych 10 000zł)
Rozmywa się to za co płacimy, albo rocznik, albo wersja.
Fura za 20 000 zł może być dużo gorsza jako auto ogólnie od jakiegoś starszego modelu za 10 000zł.
Chodzi o serwis, koszt utrzymania, ew. poważniejsze naprawy.
Hmmm, a gdzie OPEL się podział w tym całym gadaniu?
Vectra C?
Signum?
Jeszcze babcie omegę można wrzucić, do 2002 chyba była
Astra Astra, no 2.0 Turbo i na gaz, ponoć dobrze śmiga.
Mój mózg się zatrzymał chyba tak na roku 2000, potem to już ciemność widzę.
Pomijając mój absurdalnie długi wywód, to jak teraz sprawdzałem to w zasadzie tych aut nie ma!
Na mobile.de ich nie ma, na allegro jest więcej i to raptem parę sztuk, a już kombi quattro 2.8 v6 w manualu to rodzyn taki że hej.
Dziwne... i same te 5V 193KM WTF?
na allegro, jedna sztuka ze Szwajcari /reszta automaty albo już z PL i z LPG
[External Link Removed for Guests]
EDIT:
Matko bosko!
Astra G w beżowej skórze! full opcja!
Nie wygląda jak focus mk2 ale kurde w środku miodzio!
Na LPG przerobić i super wozidełko, dużo szybsza od tego klekota.
Rodzyn na maxa, u nas takich nie było.
tylko ten automat
Chyba przodem walona, czemu nie ma xenon-ów w takiej wersji?
[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 17 paź 2017, 17:51 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 4 razy.