Zakup Signuma, oceńcie sami

Pytania, porady, niezbędne informacje dot. zakupu samochodu
Awatar użytkownika
Lenovo12

Astro-maniak
Posty: 288
Rejestracja: 07 sie 2014, 23:02
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.6T
Województwo: śląskie

Zakup Signuma, oceńcie sami

#1

Nieprzeczytany post autor: Lenovo12 »

Witam
Mój brat nosi się z zakupem Signuma z 2005r. 230tys 2.0T benzyna. Auto doinwestowane m.in
-bi-ksenon z doświetlaniem zakrętów
-szyba przednia solar
-polskorzana tapicerka w idealnym stanie
-navigacja
-klimatronik
-lusterko fotochrom
-czujniki parkowania przód i tył
-lodówka
-podgrzewane siedzenia
-tc
-czujnik cisnienia kol
-elektryczne szyby i lusterka
-tempomat
-poduszki powietrzne
-roletki w tylnych drzwiach
-przyciemnone tylne szyby
-isofix

gwintowane zawieszenie , wydech z nierdzewki na 3 tłumikach, centralny IC , wtryski z saaba aero , turbina 14T.
W aucie jest założona instalacja gazowa i wszystko wystrojone TurboLpg .Moc 270km i 400nm.

Oglądałem to wczesniej i jest naprawdę ładny, fajnie chodzi. Brat ma 20lat i przesiada się z suzuki swifta, który teoretycznie jest ojca:) 2 lata zbierał i dozbieral 20tys, muszę mu dołożyć 4 tyś.

Warto czy nie? Auto jest zagazowane i myślę że to dobrze, do pracy jeździ 15km w jedną stronę.

Co myślicie? Czy mu odradzic ? Chce to jeszcze sprawdzić w Aso. Jeżeli warto to na co zwrócić uwagę przy zakupie ?

Patrzylismy na astry h gtc ale ciężko znaleźć coś fajnego ... a jemu się podoba takie większe auto.

Co myślicie?

marek87mat

Astro-maniak
Posty: 739
Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
Imię: Marek
Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: marek87mat »

jeśli ten swift to nie był co najmniej Swift GTi to może mieć kłopoty z ogarnięciem takiej mocy... A poza tym niech policzy czy na pewno go stać na utrzymanie takiego auta bo samo kupno opon czy wymiana tarcz i klocków i inne sprawy eksploatacyjne to sporo większy koszt niż w np w rzeczonym swifcie.Ja osobiście nie wydawałbym całej kasy uzbieranej i pożyczyonej jeszcze na auto bo prawie zawsze po zakupie trzeba jeszcze coś zrobić pod siebie w używanym aucie. Niestety zakup mocno porobionego auta to zawsze większe ryzyko nieprzewidzianych wydatków, nikt chyba nie robi signum pod 300 koni i 400 nm żeby jazdę spacerową tym uprawiać. Jeśli go stać na utrzymanie to niech wydaje kasę i cieszy się autem :)
Ostatnio zmieniony 24 paź 2017, 14:42 przez marek87mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.

Awatar użytkownika
Lenovo12

Astro-maniak
Posty: 288
Rejestracja: 07 sie 2014, 23:02
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.6T
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Lenovo12 »

Patrzyłem na koszta to nie są mega wygórowane, np w porównaniu z astra j, która miałem
Opony ? 16 będą i nowa guma

EDIT:
Re: Zakup Signuma, oceńcie sami
Nie wydaje calej kasy ma na Start 3 tyś

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Dla mnie doinwestowane to takie co jest mechanicznie ok i nie trzeba na dzien dobry w nie ładować kilku tysi, a nie wypakowane cudami na kiju.

Co to są 3000. Same opony to 30% tej kwoty...

Niech brat się dobrze zastanowi. Kupić nie problem. Utrzymać to potem w stanie odpowiednim to już inny temat. Duży serwis, ubezpieczenie + to co wyjdzie (a wyjdzie na 100%).

Rok temu mój młodszy brat szukał auta i podsyłał mi auta jak to Signum. Dałem mu do zrozumienia, że poza autem fajnie też czasami z laską do kina wyskoczyć czy na wakacje pojechać. A jak nawali turbo czy skrzynia to zamiast tego będzie ładował hajs w auto (a jako młody na dorobku na pieniądzach nie leży).

I w końcu kupił AG w nadwoziu Bertone z motorem 1.8. I mega zadowolony jest (po przesiadce z AF w kombi).

Trzeba być sumieniem i hamulcem dla młodych. My już wiemy, że auto to nie tylko lans na dzielni, ale też problemy i wydatki. Niech się uczą na naszych błędach ;).
Ostatnio zmieniony 24 paź 2017, 15:10 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

hak64

Astro-maniak
Posty: 775
Rejestracja: 19 gru 2015, 15:39
Imię: Henryk
Auto: inny
Silnik: 3,0
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 32 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: hak64 »

Lenovo12 pisze:QR_BBPOST gwintowane zawieszenie , wydech z nierdzewki na 3 tłumikach, centralny IC , wtryski z saaba aero , turbina 14T.
W aucie jest założona instalacja gazowa i wszystko wystrojone TurboLpg .Moc 270km i 400nm.
Fajnie że auto jest doinwestowane, ale jaką masz gwarancję, że nie było piłowane i jego dni nie są policzone?
marek87mat pisze:QR_BBPOST Niestety zakup mocno porobionego auta to zawsze większe ryzyko nieprzewidzianych wydatków, nikt chyba nie robi signum pod 300 koni i 400 nm żeby jazdę spacerową tym uprawiać.
Podzielam Twoje zdanie.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
Lenovo12

Astro-maniak
Posty: 288
Rejestracja: 07 sie 2014, 23:02
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.6T
Województwo: śląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Lenovo12 »

Też tak myślę. Czekam na raport z ototesto, mam nadzieję że wyjdzie coś nie tak :) dziś będzie to napisze

EDIT:
Re: RE: Zakup Signuma, oceńcie sami
marwisn pisze:Dla mnie doinwestowane to takie co jest mechanicznie ok i nie trzeba na dzien dobry w nie ładować kilku tysi, a nie wypakowane cudami na kiju.

Co to są 3000. Same opony to 30% tej kwoty...

Niech brat się dobrze zastanowi. Kupić nie problem. Utrzymać to potem w stanie odpowiednim to już inny temat. Duży serwis, ubezpieczenie + to co wyjdzie (a wyjdzie na 100%).

Rok temu mój młodszy brat szukał auta i podsyłał mi auta jak to Signum. Dałem mu do zrozumienia, że poza autem fajnie też czasami z laską do kina wyskoczyć czy na wakacje pojechać. A jak nawali turbo czy skrzynia to zamiast tego będzie ładował hajs w auto (a jako młody na dorobku na pieniądzach nie leży).

I w końcu kupił AG w nadwoziu Bertone z motorem 1.8. I mega zadowolony jest (po przesiadce z AF w kombi).

Trzeba być sumieniem i hamulcem dla młodych. My już wiemy, że auto to nie tylko lans na dzielni, ale też problemy i wydatki. Niech się uczą na naszych błędach ;).
Masz rację ale też nie pisz, że części do takiego Signuma są mega drogie, to stara vectra.
Opony to wydatek standardowy, raz się ma szczęście i są na dłużej a raz przy kupnie trzeba nowe kupować.
Mi się ten Signum podobał osobiście, cały przeszedł poprawki lakiernicze, dół zaknserowany, wnętrze bardzo zadbane, fotele poprawione pod względem zmiany oszycia, kierownica i mięszek biegów w stanie bdb. Kiedyś bym to kupił, teraz to mam osobiście gdzieś czy auto ma 300koni czy 60, czy do setki ma 8 sek czy 20 sek :)
Autem tym jeździł niby na zloty, auto zagazowane w lpgTurbo w Tczewie, więc trochę kasy wydał na To wszystko. Też podchodzę do tego auta z dystansem, bo nie kupi się uzywan3go w stanie nowego :)
Zobaczymy co powie fachowiec z ototesto, jak wygląda kwestia mechaniczna, silnik, zawieszenie, turbina itd... Jak coś wyjdzie to od razu mu odradzę ten zakup :)

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Pewnie, że to Vectra. Tylko w zajefajnej budzie :D.

To auto to może być okazja (jeśli to faktycznie auto zrobione pod złoty i nie katowane) jak i mina (2.0T, skrzynia,itd.).

Osobiście w okazje nie wierzę ;).
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Lenovo12

Astro-maniak
Posty: 288
Rejestracja: 07 sie 2014, 23:02
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.6T
Województwo: śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Lenovo12 »

Skrzynia chodziła lepiej niż w astra j

EDIT:
Re: Zakup Signuma, oceńcie sami
Zobaczymy sam jestem ciekawy

EDIT:
Re: Zakup Signuma, oceńcie sami
Nie pisałem bo raport? Który do mnie przyszedł był zaskoczeniem...
Auto 0 szpachli, podwozie w stanie bdb zero korozji, zero wycieków, wszystkie rzeczy działaja. Fachowiec z ototesto napisał, że auto doinwestowane i warte swojej ceny, przyczepia się w raporcie, że obniżone jest zawieszenie i trzeba jeździć po dziurach z rozwagą. Na chwilę obecną w aucie należy wymienić filtr z włókna szklanego w instalacji lpg że względu, iż co roku jest wymiebiany w okolicach grudnia. Cały raport skopjuje i udostępnia w temacie ale to dopiero jak będę na komputerze a nie tel..
Dodatkowo w rozmowie po oględzinach, gość prowadzocy to, twierdzi, że auto posłuży jeszcze długo jeżeli będzie co roku wymiana podstawowych elementów eksploatacji plus regulacja lpg.
Teoretycznie taki Signum z tego roku kosztuje ok 17tys, tu chce gość teraz 26, wczesniej miał 28tys zł. Ż tym że opony letnie z Alu 18 można nie brać i wtedy powiedział, że 23 tyś zł.

Usunięty użytkownik 861235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Signum signum a potem insignia, nieudany atak Opla na Merca E,BMW 5 i AUDI A6...

Omega FL ostatni wypust 3.x V6 jednak jest dużo przyjemniejsza, choćby fakt tylnego napędu, tylko to już stare auta.

Chyba Chevy Malibu bym wolał jak już koniecznie coś z GM, ale to kundel i krótko produkowany.

Jednak zła opinia się ciągnie za Vectrą C, to też baaaardzo dziwne że Opel zrezygnował z modelu Vectra a Astrę wciąż trzyma.
Vectra B mogła tą robotę zrobić, bo była za długo produkowana w jednej budzie a lift jej nie pomógł, od 95 do 2002 kurde.
Mogli nową Vectrę już w 1999 roku wypuścić jak to zrobili rok wcześniej z Astrą G.
Totalnie Opel dał dupy z autami z segmentu D. Tak się to niestety po wsi niesie, Ford już lepiej z Mondeo zrobił.

Ja bym nie kupił ani Vectry C ani Signum ani Insignii, jakoś coś w nich jest nie tak, za bardzo są kompaktowe, nie ma przepaści między Astrą H czy J a powinna być.

Skoda Superb I i tylko trzy silniki do wyboru na LPG, w sumie tylko te były :)
Mułowate ale bezproblemowe 2.0
Szybsze 1.8T
Jeszcze szybsze 2.8V6

Tylko na boga nie auto z polski bo to będzie zajeżdżony trup od jakiegoś księcia dzielnicy co nic nie robił a superb-em się woził.

Tylko to VAG, VAG ma (jak to się mówi w węższych kręgach) "w pizdu fabrycznych wad"
W jednym roku potrafi być zupełnie inny osprzęt silnika przy tym samym kodzie silnika.
Inna skrzynia, tych skrzyń to mają od cholery.
Przerabiałem to w Pasku B5 w Polo było tak samo. Mechanior tez mi mówił że do VAG-a to trzeba mieć łeb jak sklep.
Ciągle coś zmieniali, ale Superb fajna fura, ma to wszystko co dobre w passacie B5 a nie taki opatrzony jak b5, no i dłużej produkowany, chyba do 2008.

Noo jeszcze jeszcze się pomądrze, przemądrzały osioł

Niech kupi Skodę Octavię I, one były do 2010 roku, to bardzo dobre wozy, bardzo dobre
Mają większe wzięcie jak Golf 4, w Kombi i ma super furę, i na LPG
Można znaleźć jeszcze ładną sztukę, trochę wieje latami 90-tymi ale są i wersje 4x4, Landryn i Kamil itp.
1.8T super motor, od lat jest, każdy mechanior zna i no problem z serwisem i na LPG dobrze chodzi.
Mały zapas kasy będzie miał na jak to wiadomo bo samochód używany i co trzeba więcej?

Tak Skoda Octavia I jak jeździł plastikowym Swiftem to poczuje się jak w niebie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 26 paź 2017, 20:40 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Lenovo12

Astro-maniak
Posty: 288
Rejestracja: 07 sie 2014, 23:02
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.6T
Województwo: śląskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Lenovo12 »

Superbow jest dużo, co chwilę je widać, octavia też. Signum bardzo mało, może awaryjny i temu ?:)
Jak coś by wyszło z Signumem to bym odradzil zakupu ale wyszło inaczej. Jak chce niech kupuje :)ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ