Zakup Astry K - kilka pytań

Pytania, porady, niezbędne informacje dot. zakupu samochodu
Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

Re: Zakup Astry K - kilka pytań

#231

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Używany Opel Astra V (generacja K) – cena, koszty i najlepsze wersje: [External Link Removed for Guests] Pozdrawiam.

PanTeutates

Astro-maniak
Posty: 671
Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
Auto: Astra k
Silnik: 14xft
Rocznik: 2017
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 53 razy
Pomocny: 25 razy

#232

Nieprzeczytany post autor: PanTeutates »

Trochę głupot tam jest ,np.pojemność bagażnika hb- 370l.a taka jest tylko gdy jest zestaw naprawczy.
Z dojazdowką jest 310l.
To spora różnica.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#233

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Jakieś błędy zawsze będą - jak mogłoby być inaczej :D Pozdrawiam.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#234

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Z tego co wiem, po 2016r nastąpiła zmiana w silnikach 1.4 150KM.
Poprawione tłoki, a może nie tyle tłoki co kanały olejowe.
W tych z początku produkcji tłoki pękały. Były przypadki.
ASO wymieniało tłok, tłoki, na gwarancji.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3688
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#235

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Tłoki pękały ale przez Problem z LSPI

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#236

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Właśnie nie tylko.
Powodem było też zbyt słabe ich chłodzenie olejem i pęknięcia w miejscu przerwy pierścienia.
Z tym pękaniem tłoków, widzę że bywało różnie.
Potrafiły pękać zarówno przy kilkudziesięciu kilometrach od wyjechania z fabryki, a bywały egzemplarze które pokonały 100 i więcej kkm i problemu nie było. Mimo stosowania tego samego oleju (GM).

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3688
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#237

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Nie słyszałem o innym powodzie pękania tłoków jak LSPI. A w jaki sposób poprawiali te kanały olejowe?

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#238

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Nie mam pojęcia.
Sam silnik bardzo fajnie napędza to auto.
Miałem okazję w pracy pojeździć K w kombi z tym silnikiem.
Przyjemne auto.

PanTeutates

Astro-maniak
Posty: 671
Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
Auto: Astra k
Silnik: 14xft
Rocznik: 2017
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 53 razy
Pomocny: 25 razy

#239

Nieprzeczytany post autor: PanTeutates »

Podobno dołożyli chłodzenie denka tłoków i zmienili ,to pewnik,mapę wtrysku.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#240

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Na forum astry K chyba jest obszerny temat dotyczący problemu tłoków.
Trzeba byłoby czytać bo ludzie chodzili do ASO z nr vin, podobno po nim można było dojść czy tłoki są już poprawione czy nie ale i tu zdania były podzielone, że jeden dowiedział się, drugi nie bo niby GM nie miał takich informacji. Potem historie, że GM czekał na to czy dany model przejeździ gwarancję bez problemu, wtedy i GM go uniknie. Inni mieli z początku produkcji i niby z tą wadą, przebiegi ponad 100kkm i tłoki nieruszane.
Różnie tam pisali. Zresztą, nie tylko na tym jednym forum.

ODPOWIEDZ