Jakby ktoś był zdumiony dlaczego wrzuciłem AG z rocznika do 2000, bo przecież są młodsze i w DE klepali je aż do 2005 a potem u nas jako Classic a nawet nie potem, ale równolegle (Polska: 2003–2009) i nawet Z14XEP zawitał pod maskę AG i tylko właśnie w modelach z Gliwic
To odpowiedź będzie na końcu...
Wrrrróć
X16SZR
To był najlepszy przykład jak zmodernizować silnik starej generacji ale zostawić wszystko to co było dobre.
No i mimo iż to wciąż archaiczny monowtrysk ( jeden wtryskiwacz przed przepustnicą) to...
To sobie dzisiaj bez problemu poradzi z nową zupą E10 bo ma czujnik stuku i bezobsługowy i bezawaryjny układ zapłonowy czyli DiS.
Jest też bardzo fajnie zestrojony, ma bardzo nisko max moment obrotowy 128 Nm / 2800 obr./min
Tylko niestety dostaje zadyszki na trasie
Dla porównania, wszystkie współczesne 16V trzeba dokręcić do 4000 obr.
Oleju nie bierze nic a nic, nic a nic i może śmigać na 10W40 i starczy bańka 4L (układ smarowania ma chyba 3,6 l ? )
Co do samej AG i odpowiedź dlaczego wrzuciłem te do max 2000 roku produkcji.
Der Astra G war der erste Opel, der mit einer vollverzinkten Karosserie (bis Modelljahr 2001, danach teilverzinkt) und 12 Jahren Durchrostungsgarantie angeboten wurde.
Astra G była pierwszym Oplem oferowanym z całkowicie ocynkowanym nadwoziem (do roku modelowego 2001, następnie częściowo ocynkowanym) i 12-letnią gwarancją na perforację rdzy.
Jeszcze taka ciekawostka.
Dlaczego nie zawsze tzw. Polifty są lepsze od pierwotnej wersji.
Już sobie nie przypomnę kto i gdzie o tym wspominał, jak znajdę to wrzucę bo to było bardzo ciekawe i były przykłady takich zabiegów
Ale modła była taka, że zdarzało się, że wersje poliftowe były obcinane/kastrowane żeby obniżyć koszt produkcji.
To niby była "modernizacja" ale jakby finalnie krok w tył, bo gorsze materiały, tańsze.
Liczy się stan a nie rocznik czy przebieg.
Na dzień dzisiejszy samochód musi mieć bezwzględnie układ ABS i EBD.
To się pojawiło jako seryjne wyposażenie gdzieś od ??
"ABS jest obowiązkowym wyposażeniem nowych samochodów od 1 lipca 2004 roku w UE i od 1 lipca 2006 roku w Polsce."
Clio II mojej matuli jest z 2000 r. i ma ABS i EBD i wciąż bębny na tyle...
Te AG z ogłoszeń też już to majo.
Widać po przewodach.
agabs.jpg
Aczkolwiek będąc człowiekiem minionej epoki, wciąż dostaje niezłej schizy jak ABS zadziała.
Na byle małym placku lodu jak któreś koło złapie poślizg i ABS zrobi trrrrrr
To czuję się dziwnie.
No i dziwny odruch odpuszczania hamulca bo kopie, jakby się coś zepsuło ?
A właśnie nie, trzeba dusić mocniej.
Młoda gawiedź tego nie wie, nie zna.
Kiedyś kiedyś
Jak zimy były prawilne i był mróz taki serio -20 i więcej.
To po ruszeniu pierwszą sprawą było obadanie przyczepności auta do podłoża.
Takie nauczenie się, po czym się właściwie jedzie ?
Kalkulacje poślizgu
Hamowanie pulsacyjne ?
Ale ABS nie jest na zimę
ABS jest na lato
Układ ABS pozwala na kontrolę kierunki jazdy przy awaryjnym hamowaniu.
ABS uratuje Ci życie żebyś się nie wpiexdolił na przeszkodę.
Filmik i akcja od
4:45
ABS ON vs ABS OFF | What's Really the Difference?
[External Link Removed for Guests]
Znowu się rozpisałem...