Dobry moment na zakup CDTI?

Pytania, porady, niezbędne informacje dot. zakupu samochodu
Usunięty użytkownik 864746

Re: Dobry moment na zakup CDTI?

#11

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

Tak, tylko te ulice (które policzysz na palcach u obu rąk) trzeba będzie omijać i nie postawisz na nich auta. Ale małe prawdopodobieństwo, że przez np. Lipzigerstraße będziesz przejeżdzał. Nawet jeśli to znasz objazd, albo popatrzysz na mape/navi i problem z głowy.

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2997
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Przy Leipziger Straße zbyt wielu miejsc do parkowania nie ma. ;)
Jeśli są, to są wolne tylko po godzinach szczytu. W najbliższej okolicy znam lepsze miejsca do zaparkowania.
Słyszałem, że w innych miastach europejskich też są już takie ograniczenia, np. Londyn, Bruksela tylko powyżej Euro5. W Paryżu podobno chcą całkiem zakazać wjazdu Diesli do centrum do 2020r.

Usunięty użytkownik 864746

#13

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

Czyli po 2020r jeśli wejdzie to w Paryżu diesel znow stanieje i wysypią się CDI,CDTI,TDI itd w Polsce :lol:
Ale to już inny temat :P
To co będzie mi przeszkadzać wtedy? Astra śmierdziel w Dielsu hahah sorki, ale mi to śmierdzi i nie zrobiłbym tego swojej Asi, żadnego Diesla.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Slabek3101 pisze:
20 cze 2019, 23:01
Czyli po 2020r jeśli wejdzie to w Paryżu diesel znow stanieje i wysypią się CDI,CDTI,TDI itd w Polsce :lol:
Ale to już inny temat :P
Wysypią albo nie, już teraz handlarze nie chcą sprowadzac diesli brać bo coraz mniej chętnych na nie.

Usunięty użytkownik 864746

#15

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

"Panie nówka sztuka 2012/2015r tylko 50tkm- pod kocem trzymana"...
zajechana pompa, wtrysk, turbo,dpf i dwu mas.. :D ale to okazja, okazja do wsadzenia drugiego tyle w przeciagu roku może 2 lat.. już nie wspomne o komforcie..

Fakt faktem, wszystko się może zdupczyć zarówno w dieslu jak i w benzynie, loteria na montażu i później nie wiadomo jaki Janusz tym jeździł i jak dbał..

Coraz mniejsze stajnie, coraz więcej koni... po mału to schodzi na psy przez ekonomie i ekologie - polegając chyba na hodowli bydła... szybko,krótko i dużo za duże pieniądze.. a 300tkm mało co już dożywa bez większych kap..
Nigdy nie rozumiałem parcia na silnik diesla u ludzi którzy dojeżdzali tylko do pracy do max 20km w jedną srtronę...
zagrzał się chociaż silnik? - "mam 90'C na wjeździe na plac z roboty, pali 5.5l/100km w mieście" - rzekł typowy Janko.

Czy ma to jaki kolwiek sens? na przestrzeni lat żadnego, ale do tego 1 na 10000 się przyzna ile czasu spędził u swojego szwagra na kanale, u znajomego albo innego mechanika.
Przykre jest to, że to widać ... z placu do placu "SPRZEDAM DIESLA" "Dobra cena"

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2997
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Adler »

mk5 pisze:
20 cze 2019, 23:09
już teraz handlarze nie chcą sprowadzac diesli brać bo coraz mniej chętnych na nie.
I to jest okazja, dobry moment na zakup auta. Niska cena, niewielu chętnych.
Kto by pomyślał 2-3 lata temu, że Astra IV CDTI będzie o wiele tańsza od odpowiednika w wersji benzynowej, np. 1,4T. :?

Dodano po 4 minutach 5 sekundach:
Slabek3101 pisze:
20 cze 2019, 23:36
Nigdy nie rozumiałem parcia na silnik diesla u ludzi którzy dojeżdzali tylko do pracy do max 20km w jedną srtronę...
zagrzał się chociaż silnik? - "mam 90'C na wjeździe na plac z roboty, pali 5.5l/100km w mieście" - rzekł typowy Janko.
Czy ma to jaki kolwiek sens?
Nie samą pracą, czyt. dojazdem do niej żyje człowiek. Długie wyjazdy weekendowe, urlopy wakacyjne, wyjazdy okolicznościowe, itp. powodują, że to ma sens. ;)

Przed zakupem warto rzecz jasna porządnie sprawdzić auto. Zarówno to 1.6 CDTI, jak i to 1,4T.

Usunięty użytkownik 864746

#17

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

Tylko jest różnica i trzeba zdecydować czy rozmawiamy o "okazjach" do 25tys zł, 25-40tys zł czy o egzemplarzach za ponad 40tys zł. Bo tu troszke różnicy jest odnośnie przebiegu/stanu i wyposażenia.
Jak wiadomo stan portfela to indywidualna sprawa, ale... ale chodzi mi o to, że jeśli ktoś kupuje gruza tylko do roboty? a później narzeka? jedzie w trase, nie przygotowany? czemu? w 80% przypadkach tak jest, bo poco robić/wymieniać/naprawiać/dbać o oprawidłowy stan techniczny i mechaniczny puki jeździ.

Osobiście kupiłem AJ 1.4t 103kW HB, bez wcześniejszego sprawdzenia w Aso/warsztacie/SKP (tylko jazda próbna). Mogłem, nie musiałem, powinienem, nie zrobiłem.
Miałem jedynie papier z ASO i gwarancje na 22 miesiące na nowy silnik i turbo ( przebieg 509km bodajże - więc nowe). Po 2tyg udałem się do swojego mechanika i poleciała litania.. ale to rzeczy które robi się zawsze po zakupie auta.
Więc jak kto dba, tak ma :D

Auto kupione za taką kase (używane rzecz jasna), że nie powinienem ani złotówki wsadzić, ale sumienie podpowiedziało mi, że powinienem cały serwis zrobić.
Co cce przez to powiedzieć. Kupując nie ważne jakie auto, a dieslem czy benzyną, powinno się wszystko pokolei na bierząco robić (wg wyliczeń ekspertów 2000zł/rok). Wtedy mamy spokuj i ów wakacje i dłuższe trasy nie przyniosą nam nieprzewidzianych kosztów.


Się rozpisuje, sorrki, brak roboty a noc długa :lol:

Niedbalstwo o stan mechaniczny jednostki napędowej powoduje dodatkowo zwiększenie emisji spalin co przekłada się na poruszany temat. Lanie lipnego paliwa na tańszych stacjach, "eco driving", brak wymian komponentów jednostki np. świec, filtru paliwa czy innych, opłakany stan pdf'u lub wycinanie katalizatorów przekłada się na bezpośrednio na zmiany w zapisach ustaw dot. użytkowania aut w dużych miastach. Do tego dochodzą stare konstrukcje jednostek napędowych...

Ciekawy był też temat olejów silnikowych o generacji Dexos1 i Dexos2 - jak to się ma w odniesieniu do żywotności i funkcjonpwania silnika i ograniczania emisji spalin.. ale na ten temat można długo polemizować, choćby ze względu na częśc osób twierdzących, że to kolejna manipulacja ze storny producentów i nakłonienie szarych ludzi do kupna droższych olejów - twierdząc, że ów olej ma coś wspólnego z lepszą kondycją jednostek napędowych, zmniejszeniem tarcia, lepszym filmem olejowym oraz kulturą pracy i mniej biodegadacyjnym oddziaływaniem.

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2997
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Auto zakupione. :)
Dziękuję wszystkim za opinie w tym i innym wątku.

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2997
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast.
W obecnej dyskusji o wpływie diesli na jakość powietrza wskazuje się nie tyle na emisję dwutlenku węgla, która ze względu na niższe zużycie paliwa aut z tymi silnikami jest stosunkowo niska, ale wypuszczanie do atmosfery innych szkodliwych substancji, głównie dwutlenku azotu (NO2).

Badania dotyczące stężenia tego groźnego dla zdrowia gazu w największych niemieckich miastach przyniosło zaskakujące efekty. Okazało się, że w miastach, gdzie jeździ najwięcej aut ze starymi dieslami, występowanie NO2 jest niskie. W tych, gdzie jeżdżą nowe auta spełniające najnowsze normy środowiskowe – dużo wyższe.
źródło: autokult.pl

Jeszcze kilka takich rewelacji i będzie jak kiedyś... 8-)

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Tia, sponsorem badan pewnie była Grupa VAG :lol:

ODPOWIEDZ