Zakup samochodu z Master1

Pytania, porady, niezbędne informacje dot. zakupu samochodu
mb79

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 05 paź 2012, 18:36
Imię: Maciej
Auto: Opel Astra G, 08', 1.4 16V Z14XEP
Silnik: 1.4
Województwo: lubelskie

Re: Zakup samochodu z Master1

#11

Nieprzeczytany post autor: mb79 »

marwisn pisze:
24 lip 2019, 21:39
Dziękuję za odpowiedź i link do informacji o M32
Duża firma motoryzacyjna latami produkuje wadliwą i podatną na awarię skrzynie biegów i nic z tym nie robi.
Tak jak z elementami gumowymi na kierownicy w Astra 2 i innymi przykładami.
Ktoś napisał, klient ma kupić samochód, serwisować i używać kilka lat i kupić nowy, żemną reszta to marudzenie.
Opel Astra G, 2008 r, 5D, 1,4 16V Twinport X14XEP, 272000 km

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2997
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Adler »

mb79 pisze:
25 lip 2019, 9:34
Ktoś napisał, klient ma kupić samochód, serwisować i używać kilka lat i kupić nowy, żemną reszta to marudzenie.
Takie teraz auta robią. Nie tylko Opel.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

wadliwa to pojęcie względne :)
w końcu wyszła w milionach egzemplarze. W cale rzadkością nie jest, że ludzie mają tę skrzynię i ponad 200 tys. km i nie wiedzą, co to skrzynia.

Stosowana od modelu Astra H, Vectra C, Zafira B, Insignia A czy Corsa D i nowszych do astry K, mokka X czy Insignia B


Teraz pewnie będzie zastąpiona skrzynią z grupy PSA wraz z ich silnikami.

Sam znam sporą ilość astr H, gdzie właściciele nie wiedzą co to problemy ze skrzynią :)

Usunięty użytkownik 861235

#14

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Sorry trochę za te tam na początku, po sztormie napisałem to szaleństwo ale już wiem dokładnie o co mi chodzi, już wiem.

Nawet jak pompa wody jest pędzona z osprzętu to zmieniamy Ją tak jak interwał rozrządu, to jest zbyt ważny element osprzętu silnika żeby go olać.


A olewają ten temat pewnie przy 1.4 T i autach z pompą pędzoną z osprzętu, bo jak idzie do zmiany rozrządu to się skupiają tylko na rozrządzie.

Pompa wody jednak śmiga całe życie auta i bez względu na rozwiązanie należy ją zmieniać żeby mieć pewność że się nie rozkraczy.

Tak.

To już tak zupełnie poważnie uważam za rozsądne.
Nie ważne, (na logikę) czy kręci się z rozrządu czy z osprzętu, 60 000 km i do wymiany.

Jak tego nie zrobi to może być przykra sprawa podczas jazdy, zgubi płyn i dramat.

Jak z rozrządu to strach że zerwie pasek, ale jak z osprzętu i stara to też przecież dramat jak puści i wypluje płyn :(

Hmm.
Ma to sens według mnie.
Przy 1.4T jak kupi to i pompę wody trzeba zmienić obowiązkowo żeby mieć pewność, łożyska to łożyska, a uszczelniacze to uszczelniacze.
No i przy każdym jak ma pompę z osprzętu to trzeba zmienić przy rozrządzie. Jest pewność że układ chłodzenia się nie podda.

Dobra, już uciekam.

Dodano po 6 minutach 57 sekundach:
Bo był wątek że pompa się wyxrała, a dlaczego ?
Dlatego że była fabryczna i miała już spory nalot....
A to chwila moment jak puści i układ jest przecież na ciśnieniu to raz dwa wypluje płyn i dramat przegrzanego silnika.

Teraz już serio uciekam.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Dzisiaj byłem na zakupach i wystawiał się lokalny dealer Opla. Astra J sedan za 55.000. Nówka sztuka. Całkiem dobra cena.

Alternatywa dla dwu, trzy latka po flocie.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Tymi sedanami to strasznie psują rynek używanych J. Kolega też kupił za mniej niż 60 tys. 1.4T z gazem średnio wyposażoną. Ale nie całkowita bida :) cena super jak za takie auto.

Awatar użytkownika
olek88

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 01 sie 2019, 17:38
Imię: Piotr
Auto: Astra G
Silnik: X20DTL
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Wola

#17

Nieprzeczytany post autor: olek88 »

Kupować samochód w internecie?

Usunięty użytkownik 861235

#18

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Gofer nowy czyli 7FL (z niby rabatem 11 000 zł) z najgorszym silnikiem 3 gary 1.0 85 kunia to 64 170 zł (jest klima, jest elektryka)

Już taki normalniejszy i też z tym hmm rabatem 11 000 zł czyli 1.5 130 Km to 81 970 zł

Highline z mocniejszym 1.5 TSI coś tam i 150 kunia to 133 960 zł

Najdroższy to R-ka 2.0 TSi 300 kunia i też z rabatem 11 000 zł to 215 020 zł

Czyli naj naj Golf kosztuje jeszcze więcej jak 3 szt. najbiedniejszego Golfa, to ciągle jednak ten sam Golf tylko po fabrycznym modzie.
To jest dziwne bo trzeba dopłacić 150 850 zł do R-ki :shock:

Trzeba być naprawdę poVAGowanym jeśli tak logicznie na to spojrzy i Gofer każdej generacji to jakby ciągle te same buty a Astra z każdą generacją to zupełnie inne auto.

Ale to tylko subiektywna refleksja... Ktoś lubi Gofera to kupi.

[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 02 sie 2019, 12:34 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2997
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: Adler »

olek88 pisze:
01 sie 2019, 17:48
Kupować samochód w internecie?
A jak inaczej? Na giełdzie? Pod blokiem? W komisie?
Przeglądasz oferty w sieci (np. 5 różnych źródeł - niech będzie i tytułowe "Master1"), umawiasz się, sprawdzasz całość, jazda próbna, ustalacie szczegóły, finalizujesz i cieszysz się dobrym autem...do momentu pierwszej wizyty u mechanika lub wykrycia "schowanej" usterki. :D

ODPOWIEDZ