1.6 Turbo 200 PS

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 2401
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN
Silnik: Z18XE,125 KM,229k km
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Piła
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 5 razy

Re: 1.6 Turbo 200 PS

#111

Nieprzeczytany post autor: Automat » 15 kwie 2019, 22:39

tomekjmopl pisze:
12 kwie 2019, 11:28
Nie wiem czy to istotne, ale skrzynię zamówił automatyczną ...
Nie wiem czy to istotne,że Tato Kupił :) ,ale , że ze skrzynią automatyczną,to już na pewno jest istotne.
Możesz dla mojej nieposkromionej ciekawości napisać,jaka jest tam skrzynia(nazwa,typ) ?
Już od razu Ci dziękuje za ową informację.Auto z hakiem czy bez ?

Awatar użytkownika
tomekjmopl

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2018, 12:21
Imię: Tomasz
Auto: Mokka 4x4
Silnik: A 1.4 NET
Województwo: małopolskie

#112

Nieprzeczytany post autor: tomekjmopl » 16 kwie 2019, 12:40

Z hakiem zamówił, skrzynia to ta zwykła hydrokinetyczna, 6 biegowa, Tata nad szybkość zmiany biegów stawia niezawodność :) Tyle wiem. A co do tego jak ta skrzynia zmienia biegi, to czuć jednak te zmiany, nie jest to szybkość skrzyni dwusprzęgłowej, ale dramatu też nie ma. Inaczej napiszę - ten silnik przy tej mocy i momencie niweluje niejako te momenty zwłoki przy zmianie biegów. Tzn. zwłoka jest natychmiast zniwelowana po mocniejszym depnięciu gazu ...

Awatar użytkownika
Vexator

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 04 kwie 2018, 15:32
Imię: Marcin
Auto: Astra K ST
Silnik: B16DHT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#113

Nieprzeczytany post autor: Vexator » 16 kwie 2019, 13:10

większym problemem jest opóźnienie pomiędzy wciśnięciem gazu a reakcją silnika (jak by komp miał nadzieję, że się jednak rozmyślę i puszczę gaz)
nie znam się, więc się wypowiem

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 162
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 5 razy

#114

Nieprzeczytany post autor: prozor » 09 lip 2019, 12:02

"Zaleta" elektronicznych przepustnic, niestety. Wszystkich, choć szybkość reakcji przepustnicy zależy od tego, jak producent to zaprogramował. Stąd przycisk "sport" zmienia również (a może przede wszystkim, choć nie tylko) szybkość reakcji przepustnicy.
Elektroniczna przepustnica, czyli w uproszczeniu otwieranie przepustnicy sterowane silnikiem zamiast linką, ma sporo zalet między innymi umożliwia użycie tempomatu, sterowanie obrotami biegu jałowego i wiele innych, dobry opis:
http://www.serwis-elektroniki.com.pl/wp ... 4_03_2.pdf
ale posiada widoczną dla użytkowników wadę znacznej bezwładności otwarcia przepustnicy w reakcji na naciśnięcie pedału gazu w odróżnieniu od natychmiastowej reakcji przy sterowaniu linką.
Co ciekawe nie jest to spowodowane tym, że silnik sterujący jest zbyt powolny przy otwieraniu przepustnicy, ale tym, że producenci samochodów z pełną premedytacją tak to programują, żeby otwieranie przepustnicy następowało płynnie, choć niezbyt szybko. W efekcie zmniejsza się spalanie, emisja i jeszcze inne pierdoły ekologiczne. No i przede wszystkim chodzi o wyeliminowanie wahań momentu obrotowego silnika. Czyli w teorii fajnie. W praktyce jednak z punktu widzenia użytkownika większość samochodów z elektroniczną przepustnicą ma opóźnienie pomiędzy wciśnięciem pedału gazu, a reakcją silnika na to zdarzenie. Przepustnica otwiera się dość wolno, na dodatek jeszcze ze zwłoką. Pierwotnie i w teorii chodziło o optymalizację wskaźników ruchowych samochodu, ale często producenci ograniczają dynamikę ruchu przepustnicy zbyt mocno, w Oplach przycisk "Sport" znacznie przyspiesza dynamikę ruchu przepustnicy, ale za to trzeba dopłacić... To czemu w standardzie jest tak mułowato? Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o... ekologię.
Dokładnie jest to wytłumaczone tu:
http://ilot.edu.pl/KONES/2002/01/str181.pdf
Sterowanie przepustnicą w silniku ZI w aspekcie ekologicznym.

Stąd przy tuningu silnika benzynowego podstawą jest poprawa czułości reakcji przepustnicy (zmniejszenie bądź likwidacja bezwładności i zwiększenie szybkości reakcji), ewentualnie popularność wpinanych urządzeń typu idrive/edrive/windbooster/itd. czyli elektronicznego ustrojstwa wpinanego na złącze pedału gazu.
Co ciekawe oprócz trybów "sport", mają również tryb "eco" jeszcze bardziej przymulające reakcję silnika.

Wystarczy wrzucić sobie w wyszukiwarkę, jak również popatrzeć na YT jak to działa. Niby fajnie, gorzej, że cenowo trzeba liczyć się z dość dużym wydatkiem, na dodatek produkty chińskie można co prawda kupić za cenę >3 stów, ale istnieje obawa, że kontroler zepsuje się i da sygnał wciśnięcia pedału gazu "do dechy" w sytuacji, gdy absolutnie tego być nie powinno. Jakaś obawa niestety jest.

melon

Astro-maniak
Posty: 1819
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Pomocny: 9 razy

#115

Nieprzeczytany post autor: melon » 09 lip 2019, 12:14

Przepustnica swoją drogą, a turbodziura swoją. Nawet jak Ci przepustnica zareaguje od razu, to i tak turbodziura opóźni reakcję.

ODPOWIEDZ