Olej do silnika 1.4T 150 KM

soszo

Astro-maniak
Posty: 817
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 2 razy

Re: Olej do silnika 1.4T 150 KM

#11

Nieprzeczytany post autor: soszo » 01 lut 2020, 9:22

waldzior pisze:
30 sty 2020, 19:22
Panowie 5W30 nadaje się do silnika nie dogrzanego , optymalny to 5W40 , w ASO nie mówią tego bo i poco , jak auto jest ganiane po autostradzie to 5W30 wygląda jak woda , zalałem to na próbę do Corsy C 1.2 i Dexos 5W30 pozostawił żółty osad na klawiaturze , od tamtej pory nie chcę go za darmo , musiałem płukać silnik.
waldzior Podrzuć jakiś link do oleju 5W40 dexos1 gen2, bo ja nie umiem takiego znaleźć ;)

Toyotami, czy hondami wg takiego rozumowania nie należy wyjeżdżać na autostradę bo na oleju 0W20 to się na bank zatrze.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

melon

Astro-maniak
Posty: 2020
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 22 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: melon » 01 lut 2020, 10:38

Olej dexos1 g 2 to max w30. Ta specyfikacja mówi między innymi, że ten olej ma być "lekkobieżny" a tego w40 nie spełni.

Awatar użytkownika
salewiak

Klubowicz AKP
Posty: 487
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 18 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: salewiak » 01 lut 2020, 13:09

Motul. Producent zaleca dla:
Astra K 1.4 Turbo (110 kW) -> 8100 Eco-Lite 5w30 (Dexos 1, Gen 2)

A ci nadal gadają... ;)

waldzior

Astro-maniak
Posty: 400
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
Imię: Waldemar
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 DTH
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: waldzior » 10 lut 2020, 20:34

Panowie mam astrę K 1.4 150 KM i delikatnie mówiąc mam gdzieś zalecenia producenta co do ich Dexosa . zalałem auto oliwą 5W50 , Salewiak producenci aut zalecają wymianę oliwy co 30tys km , tylko po to żeby silnik i jego osprzęt się wykrzaczył , z doświadczenia nie stosuję się do zaleceń producenta i dobrze na tym wychodzę , czasami pomagam znajomemu , który prowadzi mechanikę pojazdową i widzę co robi 5w30 + long life.

melon

Astro-maniak
Posty: 2020
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 22 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: melon » 10 lut 2020, 21:04

Możesz lać olej xWyy, byle by w Twoim przypadku był "odporny" na LSPI.

Awatar użytkownika
salewiak

Klubowicz AKP
Posty: 487
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 18 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: salewiak » 10 lut 2020, 21:31

waldzior pisze:
10 lut 2020, 20:34
z doświadczenia nie stosuję się do zaleceń producenta i dobrze na tym wychodzę ,
Rób tak dalej. Powodzenia.

Awatar użytkownika
Digyl

Astro-maniak
Posty: 1802
Rejestracja: 18 sie 2017, 17:39
Imię: Marcin
Auto: VOLKSWAGEN PASSAT B5 1.9 TDi
Silnik: AFN 110 KM
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 19 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: Digyl » 10 lut 2020, 22:08

Warto wrzucić co to jest to LSPI żeby było wiadomo.

https://liqui-moly.pl/spalanie-stukowe-lspi/

Ja wrzucam to, jak ktoś ma coś jeszcze niech wrzuca.
Może i powinien być jakiś temat, na ten temat.

Oliwa wypływa.
Oczywiście mowa tylko o nowoczesnych silnikach z dużą mocą i momentem z małej pojemności i jeszcze z Turbo.

Krok 4

"Należy skrócić okresy pomiędzy wymianami oleju do 10.000 -15.000 kilometrów. Dzięki temu prostemu zabiegowi utrzymanie czystości silnika będzie znacznie prostsze."

hmmm...
Jak jest dobrze to jest dobrze
Jak jest źle to jest źle
Jak jest rdza, najgorzej
Jak wybrałeś złą drogę, zawsze można zawrócić...
Digyl.

ODPOWIEDZ