Silnik 1.0 turbo 105km

lukaszys

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 06 lip 2014, 21:58
Imię: Łukasz
Auto: Astra H GTC
Silnik: z20lel
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Pomocny: 1 raz

Silnik 1.0 turbo 105km

#81

Nieprzeczytany post autor: lukaszys »

Aluminium ma lepsze wlasciwosci cieplne. Jakbyscie doczytali z czego skladaja sie aluminiowe bloki to bysxie troche widzieli na ten temat. Otoz caly blok nie jest aluminiowy. Ponad to aluminium szybciej absorbuje i oddaje cieplo co ma same korzysci. Silnik szybciej sie rozgrzewa i latwiej go schlodzic. Wiec zeliwny latwiej przegrzac. A o pojemnosci cieplnej powiem tylko tyle.. Hahahahahaha

bodex61

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 03 sty 2016, 8:39
Imię: Bogdan
Auto: Astra K
Silnik: B14XFL
Województwo: mazowieckie

#82

Nieprzeczytany post autor: bodex61 »

Kupując w roku 2005 Astrę G z silnikiem 1.4 twinport 90 koni byłem wyśmiewany przez kolegę który wybrał silnik 1.6 moje gówienko miało się rozpaść po 80-100 tys km Obaj przejechaliśmy ponad 200 000 bez awarii. Zapisywaliśmy wydatki na paliwo, ja wydałem 18000pln mniej. On teraz kupił Jotkę na wyprzedaży też, 1.6 tylko 115 konny i znowu mnie wyśmiewa,że zdecydowałem się na nowość w postaci 1.4 turbo 125km.Czas pokaże kto dokonał lepszego wyboru,,,,ja miałem 18000 pln więcej do dyspozycji. Piszę to byście oceniali auta po jakimś czasie eksploatacji a nie z fusów wróżyli.

miśor

Astro-maniak
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
Imię: Jar
Auto: H GTC, J GTC
Silnik: 14 XEP, A20DTH
Województwo: śląskie

#83

Nieprzeczytany post autor: miśor »

I tak się nie rozstrzygnie. Każdy inaczej eksploatuje, inaczej jeździ itp. Mnie np. to całe tzw."dbanie" śmieszy i może pojeżdżę krócej, ale mam to w nosu. A może niech się martwi ten co go kupi? Najwięcej zależy według mnie od przyjętej strategii. Ktoś wybiera prostą, sprawdzoną jednostkę, nie depta i nie przeszkadza mu brak dynamiki. Byle się nie psuł! Inni, jak ja, nie będą jeździli mułami i dopłacą co najmniej do trzycylindrówki i będą kopycić z uśmiechem na ryju bez względu na ewentualne awarie, a te ćwierć baniaka i tak zrobią lekko. Uwaga! Powyższe jest aktualne pod warunkiem, że nie będzie totalnej wtopy typu tsi...

abc77

Astro-maniak
Posty: 398
Rejestracja: 29 paź 2015, 21:56
Imię: Dawid
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: A14NET LPG
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 3 razy

#84

Nieprzeczytany post autor: abc77 »

Swiete slowa. Ja kupilem 1.4T LPG, bo akurat byla promocja na instalacje. Silnik jest udany. Ale nie mam zamiaru teraz 'oszczedzac' dwumasy, itp. Dbam o auta, wszystko robie na czas, olej gora co 15.000, itp. Ale auto ma jezdzic. I jak mi sie ma skrzynia rozpier... albo dwumasa, to sobie to wymienie. Ale lubie miec przyjemnosc z jazdy, a nie z toczenia.

alex21

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 14 gru 2015, 13:53
Imię: Dominik
Auto: Astra H
Silnik: 1.4
Województwo: opolskie

#85

Nieprzeczytany post autor: alex21 »

lukaszys pisze:QR_BBPOST Aluminium ma lepsze wlasciwosci cieplne. Jakbyscie doczytali z czego skladaja sie aluminiowe bloki to bysxie troche widzieli na ten temat. Otoz caly blok nie jest aluminiowy. Ponad to aluminium szybciej absorbuje i oddaje cieplo co ma same korzysci. Silnik szybciej sie rozgrzewa i latwiej go schlodzic. Wiec zeliwny latwiej przegrzac. A o pojemnosci cieplnej powiem tylko tyle.. Hahahahahaha
hehe tyle w teorii masz tutaj przykład bliźniaczych papierowych konstrukcji turbo zaprojektowanych przez księgowych(min topiące i pękające tłoki z aluminium):
[External Link Removed for Guests]

Ps.uważam ,że kolega abc77 dokonał optymalnego wyboru (Astra J Cosmo A14 NET LPG ) pod względem trwałości,ekonomii i funkcjonalności.
Poza tym obiektywnie nowa Astra K ST na tle poprzedniczki to niestety straszne brzydactwo :D

bergmen

Astro-maniak
Posty: 709
Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
Imię: Radek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B16SHT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#86

Nieprzeczytany post autor: bergmen »

alex21 - na ile te silniki są bliźniacze z SIDI? (poza tym że i jedne i drugie mają tłoki, bezpośredni wtrysk, często łańcuszek rozrządu, wykonane z jakiegoś pewnie podobnego stopu aluminium i napędzane benzyną?

chyba żal Ci d...ę ściska że jeździsz starym truchłem a tu już kolejna generacja Twojego samochodu (i to każda kolejna o wiele bardziej poprawiona)

lukaszys

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 06 lip 2014, 21:58
Imię: Łukasz
Auto: Astra H GTC
Silnik: z20lel
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Pomocny: 1 raz

#87

Nieprzeczytany post autor: lukaszys »

alex21 pisze:QR_BBPOST hehe tyle w teorii masz tutaj przykład bliźniaczych papierowych konstrukcji turbo zaprojektowanych przez księgowych(min topiące i pękające tłoki z aluminium):
[External Link Removed for Guests] ... zac-1.html

Ps.uważam ,że kolega abc77 dokonał optymalnego wyboru (Astra J Cosmo A14 NET LPG ) pod względem trwałości,ekonomii i funkcjonalności.
Poza tym obiektywnie nowa Astra K ST na tle poprzedniczki to niestety straszne brzydactwo :D
Akurat Astra K jest bardzo ładna zwłaszcza w kombi. A tak dla Twojej wiadomości silniki "aluminiowe" już od bardzo dawna jeżdżą. W jaguarach, bmw, hondach, francuzach itd. i to się nie psuje tak jak Ci się wydaje kolego. Nadal twierdzę że nasłuchałeś się przysłowiowego Mirka handlarza i opowiadasz brednie.
Najpierw pisałeś że wyżyłowane silniki są "papierowe" teraz już nie wszystkie bo jednak 140 KM z pojemności 1.4, to nie to samo co 105 KM z 1.0, to wszystko wygląda tak jakbyś sam miał v8 pod maską :lol: :lol:

alex21

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 14 gru 2015, 13:53
Imię: Dominik
Auto: Astra H
Silnik: 1.4
Województwo: opolskie

#88

Nieprzeczytany post autor: alex21 »

Te silniki są bliźniacze pod tym względem, że wymuszone restrykcyjnymi normami EU i wytycznymi księgowych , z żywotnością to one nie maja nic wspólnego.:
[External Link Removed for Guests]


Stary silnik 1,4 turbo nie będzie już dostępny w Astrze K jak i winnych nowych modelach podobnie jak nowy czynnik klimatyzacji po porostu nie spełnią nowych chorych norm europejskich spalin.

Zal mi dupy nie ściska, bo ta nowa generacja całkowicie mi nie leży
Astra K ST naprawdę na tle obecnej konkurencji i poprzedniego modelu jest brzydkim i nie symetrycznym samochodem i wygląda jak karawan.
Zamierzam kupić nowego Megane (naprawdę ładny samochód) z solidnym silnikiem 1.2 turbo (starego typu z wtryskiem pośrednim) :
[External Link Removed for Guests]
lub fiata tipo kombi z silnikiem 1.4 turbo starego typu z fabryczną instalacją LPG.:

[External Link Removed for Guests]

mam jeszcze za mało kasy i czekam na premierę tego Kombi z fabrycznym LPG

uważam,że Opel tym samochodem z bagażnikiem z Corsy na tle obecnej konkurencji strzelił sobie w kolano,nawet floty go nie chcą kupować,ale to moje subiektywne zdanie :lol:


bergmen pisze:QR_BBPOST alex21 - na ile te silniki są bliźniacze z SIDI? (poza tym że i jedne i drugie mają tłoki, bezpośredni wtrysk, często łańcuszek rozrządu, wykonane z jakiegoś pewnie podobnego stopu aluminium i napędzane benzyną?

chyba żal Ci d...ę ściska że jeździsz starym truchłem a tu już kolejna generacja Twojego samochodu (i to każda kolejna o wiele bardziej poprawiona)

bodex61

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 03 sty 2016, 8:39
Imię: Bogdan
Auto: Astra K
Silnik: B14XFL
Województwo: mazowieckie

#89

Nieprzeczytany post autor: bodex61 »

Koleg a Alex21 ma bardzo wysublimowany gust i poczucie estetyki. Auto zostaje samochodem roku,zwycięża też w plebiscycie internautów na najładniejszy samochód a jego :D obiektywnym :D zdaniem to pokraczny karawan. :lol:

alex21

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 14 gru 2015, 13:53
Imię: Dominik
Auto: Astra H
Silnik: 1.4
Województwo: opolskie

#90

Nieprzeczytany post autor: alex21 »

Na tle Astry J niestety to prawda,każdy esteta Ci to powie ,księgowy chyba za dużo krągłości wyciął ,do tego standardowe felgi 15 i listwa chromowa poprowadzona przez pijanego stylistę,tapicerka w środku jak w nowej corsie

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

lub punt odniesiebia :lol:
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ