Silnik 1.4 150KM

Segor

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
Auto: Astra K
Województwo: śląskie

Silnik 1.4 150KM

#171

Nieprzeczytany post autor: Segor »

Ponieważ na tym forum jest bardzo mała aktywność pozwolę sobie zwrócić uwagę na pewne zauważone problemy dotyczące silnika 1.4 150KM/125KM. Myślę, że jest to istotna informacja dla planujących zakup.
Całość informacji (+sporo ględzenia :)) można znaleźć na forum wskazanym powyżej przez kolegę @kuba8815.

W skrócie: z uzyskanych nieoficjalnie informacji wynika, że była pewna felerna partia tłoków montowanych w silnikach z 2016 roku. Dodatkowo w końcówce roku 2016 dodano czujnik spalania stukowego, który ma pomóc w eliminowaniu zjawiska LSPI. Ergo: silniki z przed 2017 roku mają zwiększone ryzyko na awarię tłoków - są przypadki pękających pierścieni i porysowanych cylindrów. Na tę chwilę Opel wymienia tłoki/silnik w zależności od poziomu uszkodzenia. Chodzą też pogłoski o poprawnieniu smarowania.
Wygląda na to, że silnik z końca 2016 i późniejsze są już wolne od wad, a przynajmniej bezpieczniejsze. Nikt na forum nie zgłosił jeszcze przypadku pękniętego tłoka z RM17, chociaż trzeba tu zauważyć, że podobno zmiany w silniku nie są synchronizowane ze zmianą roku modelowego i zapasami produkcyjnymi, zatem może się zdarzyć "stary" silnik w "nowszym" aucie...
O samym zjawisku LSPI, które może się przyczynić do awarii także można poczytać na tym forum. Dla leniwych kolejny skrót: nie ciśnij gazu na niskich obrotach to nie będziesz miał problemów :P

Awatar użytkownika
boniu

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 10 cze 2020, 10:50
Auto: Brak
Województwo: zachodniopomorskie

#172

Nieprzeczytany post autor: boniu »

Znalazłem bardzo fajną Astre z benzynkę 1.4 150KM AT6 lecz ma datę produkcji 2016-08-23.
Przebieg ma niski i myślę czy nie brać bo chyba jest już poprawiona.

@Schwarzwalder
Pomyliłem się chodziło mi o benzynke 1.4
Ostatnio zmieniony 12 cze 2020, 10:38 przez boniu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Schwarzwalder

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 11 cze 2020, 23:20
Auto: Astra K
Województwo: Zagranica - UE

#173

Nieprzeczytany post autor: Schwarzwalder »

A to diesel też miał problemy?

Awatar użytkownika
zawiedziony

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2021, 14:11
Auto: Astra K
Rocznik: 2016
Województwo: śląskie

#174

Nieprzeczytany post autor: zawiedziony »

Witam Wszystkich.

Piszę do Was by prosić o radę.

Posiadam Astrę K 2016. Niestety auto aktualnie stoi w salonie gdyż silnik uległ awarii.
Okazało się że jeden z tłoków pękł.
Auto jest na przedłużonej gwarancji do kwietnia - Opel Flex.
Niestety Opel odmawia naprawy na ich koszt z powodu nie przeprowadzenia przeglądu w ASO.
Olej i świece w 4 roku wymieniłem w First Stop. Pytałem w salonie czy robiąc tak utracę gwarancję - odpowiedzieli mi że nie.

Przebieg 55tyś.
Astra K
1.4 150km

Miał ktoś podobny przypadek?

Sagan07

Astro-maniak
Posty: 342
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:46
Imię: Kuba
Auto: Opel Astra IV Sedan 1.4 Turbo
Silnik: B14NET
Rocznik: 2017
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 12 razy

#175

Nieprzeczytany post autor: Sagan07 »

A olej i świece były oryginalne? Przegląd został wykonany zgodnie z technologią producenta?

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2996
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#176

Nieprzeczytany post autor: Adler »

"Na gębę" to nic nie załatwiaj.
Jestem zszokowany, że w tym roczniku, przy takim przebiegu dochodzi do takiej awarii. Co oni tam wlali w tym serwisie?

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3670
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#177

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Świece i Olej mogłeś sobie sam wymienić, ale mimo wszystko samochód powinien wylądować u nich na obowiązkowy przegląd. Nie możesz omijać okresowych przeglądów jednocześnie nie tracąc gwarancji
zszokowany, że w tym roczniku, przy takim przebiegu dochodzi do takiej awarii.
Poczytaj o LSPI

Sagan07

Astro-maniak
Posty: 342
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:46
Imię: Kuba
Auto: Opel Astra IV Sedan 1.4 Turbo
Silnik: B14NET
Rocznik: 2017
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 12 razy

#178

Nieprzeczytany post autor: Sagan07 »

To akurat częsta przypadłość tych silników. Później Opel zmienił olej, który miał zmniejszać ryzyko LSPI i teoretycznie w nowszych Astrach K problem pękających tłoków nie występuje (podejrzewam, że problem wyeliminowano nie tylko dzięki zmianie oleju). Dla mnie trochę szokujące jest to, że Opel naprawia silnik a nie wymienia go na nowy.

Awatar użytkownika
zawiedziony

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2021, 14:11
Auto: Astra K
Rocznik: 2016
Województwo: śląskie

#179

Nieprzeczytany post autor: zawiedziony »

Wszystkie przeglądy były w ASO.
Poniżej treść z ich maila.

"..uprzejmie informujemy, ze w 4 roku eksploatacji wykonal Pan wymiane oleju i filtrow poza ASO, po czym zostalo wykonane tylko podstawowe OT bez wymiany jakichkolwiek materialow.
Przy wymianie oleju zostal uzyty olej na niezgodny ze specyfikacja producenta – wymieniony olej to Dexos2, a winien byc zastosowany Dexos1."

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3670
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#180

Nieprzeczytany post autor: nismo »

wymieniony olej to Dexos2, a winien byc zastosowany Dexos1
A tak było rzeczywiście?

ODPOWIEDZ