Silnik 1.4 150KM
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Silnik 1.4 150KM
Czyli mówisz o "szybkiego puszczania sprzęgła po zmianie biegu" które wymienił marwisn?
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
- Imię: Jar
- Auto: H GTC, J GTC
- Silnik: 14 XEP, A20DTH
- Województwo: śląskie
Nie. Szybko można bez szkody. Wystarczy zgrać obroty. Ja mówię przede wszystkim o ruszaniu, albo właśnie kiedy brak synchronizacji obrotów. Wtedy poślizg chroni. Chroni dwumasę bezsprzecznie, ale zużywa tarczę
Zresztą przy tej jakiejś kuriozalnej jeździe ciągle na sprzęgle też redukuje udar. No chyba że wtedy obciąży - cieplnie
Zresztą przy tej jakiejś kuriozalnej jeździe ciągle na sprzęgle też redukuje udar. No chyba że wtedy obciąży - cieplnie
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, 17:34 przez miśor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT
- Województwo: śląskie
Mam pytanie odnośnie chłodzenia turbo. Czy w tym silniku(nie umiałem nigdzie znaleźć info) jest chłodzenie turbo po wyłączeniu silnika?
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Nie ma. Z tego co wiem, to żaden silnik AK nie ma takiego systemu. W instrukcji użytkowania przestrzegają:
Po jeździe z wysokimi prędkościami obrotowymi lub z dużym obciążeniem silnika należy przed wyłączeniem silnika przez pewien czas jechać bez jego nadmiernego obciążania lub przez ok. 30 sekund pozostawić go na biegu jałowym. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia turbosprężarki.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Na początku strasznie mnie to drażniło. Teraz weszło w krew. Tak dojeżdżam, żeby wychodzić turbo.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT
- Województwo: śląskie
Ja jestem przyzwyczajony do tego żeby chłodzić turbinę tylko myślałem, że ten silnik ma już chłodzenie turbo po wyłączeniu silnika.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Eeee... Za drogi bajer. Lampki w schowku nie ma, a Ty byś chciał chłodzenie turbiny Tego nie sprzedasz w reklamie, bo 90% osób nie wie po co to jest
- komisarzryba
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 16:59
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT 6T35
- Województwo: łódzkie
jeśli nie jeździsz w gorach, z przyczepa lub jak rajdowiec i nie zjezdzasz wlasnie na mopa na autostradzie, nie ma takiej potrzeby.Mati pisze:QR_BBPOST Mam pytanie odnośnie chłodzenia turbo.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 17:17 przez komisarzryba, łącznie zmieniany 1 raz.
béton brut
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 lut 2017, 0:21
- Imię: Piotr
- Auto: Astra K
- Województwo: mazowieckie
Panowie tzw chlodzenie turbo to kit, mit i marketingowy bełkot, tyle wam powiem. Oprocz swiezynki opla mam rowniez clio rs 4 w wersji trophy ktore niby posiada tzw plaszcz ktory korzysta z tego samego systemu chlodzenia co silnik. Po prostu trzeba sobie uzmyslowic co naprawde wychladza turbine i jest to OLEJ. zZdne plaszcze z chlodziwa nie pomagaja bo turbina w momencie kiedy wylaczacie silnik po prostu przestaje byc od razu chlodzona olejema co najwazniejsze od razu nie ma SMAROWANIA i to powoduje najwieksze szkody , bo pompa oleju nie podaje cisnienia, a turbinka dalej sie kreci z szybkoscia +150 tysiecy obrotow na minute. Ten tzw plaszcz ciut pomaga stronie ...tzw chlodnej, ale goraca staje sie baardzo goraca. Po prostu trzeba sobie wbic do glowy ze jak latasz to chlodzisz. bez sensu jest wystudzanie turbiny jak pojezdziles pol godzinyczy godzine po miescie, ale juz po 10-15 minutach autostrady majac stala +3,5 krpm ma jak najbardziej sens, szczegolnie jak samochod byl dociazony.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2017, 17:09 przez piotrekt1976, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 lip 2016, 21:10
- Imię: Robert
- Auto: Opel Astra K Sports Tourer
- Województwo: małopolskie
Trochę z innej beczki. Chciałem zapytać czy ktoś miał taki przypadek jaki przydarzył mi się dzisiaj. Po dwóch dniach spędzonych w garażu, zero jazdy moja Astra 1,4 150 km NIE ODPALIŁA !!!!!!!!!!! Po kilku minutowej reanimacji prostownikiem czerwona bestia ożyła, czekam na termin w ASO