Silnik 1.4 150KM

Segor

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
Auto: Astra K
Województwo: śląskie

Silnik 1.4 150KM

#151

Nieprzeczytany post autor: Segor »

Czyli mówisz o "szybkiego puszczania sprzęgła po zmianie biegu" które wymienił marwisn? :)

miśor

Astro-maniak
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
Imię: Jar
Auto: H GTC, J GTC
Silnik: 14 XEP, A20DTH
Województwo: śląskie

#152

Nieprzeczytany post autor: miśor »

Nie. Szybko można bez szkody. Wystarczy zgrać obroty. Ja mówię przede wszystkim o ruszaniu, albo właśnie kiedy brak synchronizacji obrotów. Wtedy poślizg chroni. Chroni dwumasę bezsprzecznie, ale zużywa tarczę :)
Zresztą przy tej jakiejś kuriozalnej jeździe ciągle na sprzęgle też redukuje udar. No chyba że wtedy obciąży - cieplnie :)
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, 17:34 przez miśor, łącznie zmieniany 1 raz.

Mati

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Imię: Mateusz
Auto: Astra K
Silnik: B14XFT
Województwo: śląskie

#153

Nieprzeczytany post autor: Mati »

Mam pytanie odnośnie chłodzenia turbo. Czy w tym silniku(nie umiałem nigdzie znaleźć info) jest chłodzenie turbo po wyłączeniu silnika?
[External Link Removed for Guests]

Segor

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
Auto: Astra K
Województwo: śląskie

#154

Nieprzeczytany post autor: Segor »

Nie ma. Z tego co wiem, to żaden silnik AK nie ma takiego systemu. W instrukcji użytkowania przestrzegają:
Po jeździe z wysokimi prędkościami obrotowymi lub z dużym obciążeniem silnika należy przed wyłączeniem silnika przez pewien czas jechać bez jego nadmiernego obciążania lub przez ok. 30 sekund pozostawić go na biegu jałowym. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia turbosprężarki.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#155

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Na początku strasznie mnie to drażniło. Teraz weszło w krew. Tak dojeżdżam, żeby wychodzić turbo.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Mati

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Imię: Mateusz
Auto: Astra K
Silnik: B14XFT
Województwo: śląskie

#156

Nieprzeczytany post autor: Mati »

Ja jestem przyzwyczajony do tego żeby chłodzić turbinę tylko myślałem, że ten silnik ma już chłodzenie turbo po wyłączeniu silnika.
[External Link Removed for Guests]

Segor

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
Auto: Astra K
Województwo: śląskie

#157

Nieprzeczytany post autor: Segor »

Eeee... Za drogi bajer. Lampki w schowku nie ma, a Ty byś chciał chłodzenie turbiny :P Tego nie sprzedasz w reklamie, bo 90% osób nie wie po co to jest :)

Awatar użytkownika
komisarzryba

Astro-maniak
Posty: 162
Rejestracja: 25 kwie 2016, 16:59
Auto: Astra K
Silnik: B14XFT 6T35
Województwo: łódzkie

#158

Nieprzeczytany post autor: komisarzryba »

Mati pisze:QR_BBPOST Mam pytanie odnośnie chłodzenia turbo.
jeśli nie jeździsz w gorach, z przyczepa lub jak rajdowiec i nie zjezdzasz wlasnie na mopa na autostradzie, nie ma takiej potrzeby.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 17:17 przez komisarzryba, łącznie zmieniany 1 raz.
béton brut

piotrekt1976

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 16 lut 2017, 0:21
Imię: Piotr
Auto: Astra K
Województwo: mazowieckie

#159

Nieprzeczytany post autor: piotrekt1976 »

Panowie tzw chlodzenie turbo to kit, mit i marketingowy bełkot, tyle wam powiem. Oprocz swiezynki opla mam rowniez clio rs 4 w wersji trophy ktore niby posiada tzw plaszcz ktory korzysta z tego samego systemu chlodzenia co silnik. Po prostu trzeba sobie uzmyslowic co naprawde wychladza turbine i jest to OLEJ. zZdne plaszcze z chlodziwa nie pomagaja bo turbina w momencie kiedy wylaczacie silnik po prostu przestaje byc od razu chlodzona olejema co najwazniejsze od razu nie ma SMAROWANIA i to powoduje najwieksze szkody , bo pompa oleju nie podaje cisnienia, a turbinka dalej sie kreci z szybkoscia +150 tysiecy obrotow na minute. Ten tzw plaszcz ciut pomaga stronie ...tzw chlodnej, ale goraca staje sie baardzo goraca. Po prostu trzeba sobie wbic do glowy ze jak latasz to chlodzisz. bez sensu jest wystudzanie turbiny jak pojezdziles pol godzinyczy godzine po miescie, ale juz po 10-15 minutach autostrady majac stala +3,5 krpm ma jak najbardziej sens, szczegolnie jak samochod byl dociazony.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2017, 17:09 przez piotrekt1976, łącznie zmieniany 1 raz.

robo1980

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:10
Imię: Robert
Auto: Opel Astra K Sports Tourer
Województwo: małopolskie

#160

Nieprzeczytany post autor: robo1980 »

Trochę z innej beczki. Chciałem zapytać czy ktoś miał taki przypadek jaki przydarzył mi się dzisiaj. Po dwóch dniach spędzonych w garażu, zero jazdy moja Astra 1,4 150 km NIE ODPALIŁA :oops: !!!!!!!!!!! Po kilku minutowej reanimacji prostownikiem czerwona bestia ożyła, czekam na termin w ASO

ODPOWIEDZ