Silnik 1.4 150KM

Segor

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
Auto: Astra K
Województwo: śląskie

Silnik 1.4 150KM

#121

Nieprzeczytany post autor: Segor »

Kolega pewnie pytał o to, czy turbina ma dodatkowy obieg chłodzący, który pracuje po wyłączeniu silnika. Też chętnie bym się tego dowiedział, bo wydaje mi się, że dziś to powinien być już standard...

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#122

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Niech sprecyzuje co miał na myśli.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

miśor

Astro-maniak
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
Imię: Jar
Auto: H GTC, J GTC
Silnik: 14 XEP, A20DTH
Województwo: śląskie

#123

Nieprzeczytany post autor: miśor »

Trzeba chłodzić. Jak masz start/stop, to użyj tego badziewia. Przynajmniej do czegoś się przyda. Nie zgasi na rozgrzanej.

pawelb

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 19 maja 2016, 22:56
Imię: Paweł
Auto: Astra K ST w produkcji :)
Województwo: mazowieckie

#124

Nieprzeczytany post autor: pawelb »

miśor pisze:Trzeba chłodzić. Jak masz start/stop, to użyj tego badziewia. Przynajmniej do czegoś się przyda. Nie zgasi na rozgrzanej.
Ale, czy zgasi jak już nie będzie przeciwwskazań? Mógłby ktoś potwierdzić, bo pomysł z wykorzystaniem tego systemu jest niczego sobie :) Natomiast w moim hyundai-u jest tak, że podczas jednego zatrzymania komputer nie zmienia decyzji. Jeśli np. powodem nie zgaszenia silnika jest klimatyzacja, to jej wyłączenie nie powoduje zatrzymania silnika. Ale jeśli wylącze klimę i ruszę, nawet 20 cm, to start/stop zadziała.

atilaks

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 18 maja 2016, 17:55
Imię: Sebastian
Auto: Astra K ST 1.4T 125
Silnik: B14XFL
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Odense DK

#125

Nieprzeczytany post autor: atilaks »

Nie wiem czy to odpowiedni dział i temat, ale jedna sprawa nie daje mi spokoju...

Mam Astrę K ST 1.4T 125KM S/S ze skrzynia biegów M22 i bez dwumasy. Wg opel-infos.de ([External Link Removed for Guests]) skrzynia M22 ma rating 220NM a wg specyfikacji producenta ten silnik ma maksymalny moment obrotowy 245NM. Czy istnieje ryzyko uszkodzenia skrzyni biegów? A może Opel instaluje jakies wzmocnione wersje M22 do Astry K? Ktoś coś wie na ten temat?

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#126

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Zaraz, zaraz... 1.4T z S/S nie ma dwumasy :shock:.

Może to ktoś potwierdzić. To by była dla mnie wiadomość dnia :D.

Gdzieś czytałem, że ta wersja ze S/S ma obniżony moment obrotowy. Zastanawiałem się nawet dlaczego...

EDIT:
Znalazłem. Na stronie Dixi Car jest tabelka z parametrami wszystkich silników.

Dla 1.4T podane są dwie wartości. Ta z cyferką 1 jest dla systemu S/S.
2016-08-31 08.59.42-800x450.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#127

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

To i tak nadal jest 230Nm przy skrzyni 220Nm, co najmniej dziwne.
Tym bardziej, że w Corsie E przy silniku 1,4T 200Nm montują M32 ( z S/S)

Segor

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
Auto: Astra K
Województwo: śląskie

#128

Nieprzeczytany post autor: Segor »

Ciekawe skąd mają te dane. Opel nie udostępnia na swojej stronie takich. W cenniku nie ma rozróżniania na wersje i jest napisane tak jakby obie miały mieć 245 NM przy 2 000 – 4 000 obrotów. W sumie to jest to wprowadzanie klientów w błąd... Czyli dobrze, że nie dopłaciłem 1000 zł za słabszy silnik :D

atilaks

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 18 maja 2016, 17:55
Imię: Sebastian
Auto: Astra K ST 1.4T 125
Silnik: B14XFL
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Odense DK

#129

Nieprzeczytany post autor: atilaks »

marwisn pisze: Zaraz, zaraz... 1.4T z S/S nie ma dwumasy :shock:.
Może to ktoś potwierdzić. To by była dla mnie wiadomość dnia :D.
rozmawiałem z paroma ASO w PL i w każdym po podaniu VIN'u potwierdzili, ze jest to zwykłe koło zamachowe za 800 zł

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#130

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Być może obniżenie momentu ma związek z systemem S/S. Wielokrotne uruchamianie auta może mieć wpływ na trwałość tego elementu.

Co do samego obniżenia momentu. To każdy kij ma dwa końce. W ruchu miejskim za bardzo tego nie odczujesz, a silnik jest mniej wysilony i skrzynia że sprzęgłem ma trochę lżej.

Za kilka lat będzie można powiedzieć coś więcej.

Z ciekawości podejdę dzisiaj i zapytam o sprzęgło. Niech po VIN'ie sprawdzą.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ