Silnik 1.4 150KM
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Silnik 1.4 150KM
Kolega pewnie pytał o to, czy turbina ma dodatkowy obieg chłodzący, który pracuje po wyłączeniu silnika. Też chętnie bym się tego dowiedział, bo wydaje mi się, że dziś to powinien być już standard...
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
- Imię: Jar
- Auto: H GTC, J GTC
- Silnik: 14 XEP, A20DTH
- Województwo: śląskie
Trzeba chłodzić. Jak masz start/stop, to użyj tego badziewia. Przynajmniej do czegoś się przyda. Nie zgasi na rozgrzanej.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 19 maja 2016, 22:56
- Imię: Paweł
- Auto: Astra K ST w produkcji :)
- Województwo: mazowieckie
Ale, czy zgasi jak już nie będzie przeciwwskazań? Mógłby ktoś potwierdzić, bo pomysł z wykorzystaniem tego systemu jest niczego sobie Natomiast w moim hyundai-u jest tak, że podczas jednego zatrzymania komputer nie zmienia decyzji. Jeśli np. powodem nie zgaszenia silnika jest klimatyzacja, to jej wyłączenie nie powoduje zatrzymania silnika. Ale jeśli wylącze klimę i ruszę, nawet 20 cm, to start/stop zadziała.miśor pisze:Trzeba chłodzić. Jak masz start/stop, to użyj tego badziewia. Przynajmniej do czegoś się przyda. Nie zgasi na rozgrzanej.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 maja 2016, 17:55
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra K ST 1.4T 125
- Silnik: B14XFL
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Odense DK
Nie wiem czy to odpowiedni dział i temat, ale jedna sprawa nie daje mi spokoju...
Mam Astrę K ST 1.4T 125KM S/S ze skrzynia biegów M22 i bez dwumasy. Wg opel-infos.de ([External Link Removed for Guests]) skrzynia M22 ma rating 220NM a wg specyfikacji producenta ten silnik ma maksymalny moment obrotowy 245NM. Czy istnieje ryzyko uszkodzenia skrzyni biegów? A może Opel instaluje jakies wzmocnione wersje M22 do Astry K? Ktoś coś wie na ten temat?
Mam Astrę K ST 1.4T 125KM S/S ze skrzynia biegów M22 i bez dwumasy. Wg opel-infos.de ([External Link Removed for Guests]) skrzynia M22 ma rating 220NM a wg specyfikacji producenta ten silnik ma maksymalny moment obrotowy 245NM. Czy istnieje ryzyko uszkodzenia skrzyni biegów? A może Opel instaluje jakies wzmocnione wersje M22 do Astry K? Ktoś coś wie na ten temat?
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Zaraz, zaraz... 1.4T z S/S nie ma dwumasy .
Może to ktoś potwierdzić. To by była dla mnie wiadomość dnia .
Gdzieś czytałem, że ta wersja ze S/S ma obniżony moment obrotowy. Zastanawiałem się nawet dlaczego...
EDIT:
Znalazłem. Na stronie Dixi Car jest tabelka z parametrami wszystkich silników.
Dla 1.4T podane są dwie wartości. Ta z cyferką 1 jest dla systemu S/S.
Może to ktoś potwierdzić. To by była dla mnie wiadomość dnia .
Gdzieś czytałem, że ta wersja ze S/S ma obniżony moment obrotowy. Zastanawiałem się nawet dlaczego...
EDIT:
Znalazłem. Na stronie Dixi Car jest tabelka z parametrami wszystkich silników.
Dla 1.4T podane są dwie wartości. Ta z cyferką 1 jest dla systemu S/S.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
To i tak nadal jest 230Nm przy skrzyni 220Nm, co najmniej dziwne.
Tym bardziej, że w Corsie E przy silniku 1,4T 200Nm montują M32 ( z S/S)
Tym bardziej, że w Corsie E przy silniku 1,4T 200Nm montują M32 ( z S/S)
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Ciekawe skąd mają te dane. Opel nie udostępnia na swojej stronie takich. W cenniku nie ma rozróżniania na wersje i jest napisane tak jakby obie miały mieć 245 NM przy 2 000 – 4 000 obrotów. W sumie to jest to wprowadzanie klientów w błąd... Czyli dobrze, że nie dopłaciłem 1000 zł za słabszy silnik
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 maja 2016, 17:55
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra K ST 1.4T 125
- Silnik: B14XFL
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Odense DK
rozmawiałem z paroma ASO w PL i w każdym po podaniu VIN'u potwierdzili, ze jest to zwykłe koło zamachowe za 800 złmarwisn pisze: Zaraz, zaraz... 1.4T z S/S nie ma dwumasy .
Może to ktoś potwierdzić. To by była dla mnie wiadomość dnia .
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Być może obniżenie momentu ma związek z systemem S/S. Wielokrotne uruchamianie auta może mieć wpływ na trwałość tego elementu.
Co do samego obniżenia momentu. To każdy kij ma dwa końce. W ruchu miejskim za bardzo tego nie odczujesz, a silnik jest mniej wysilony i skrzynia że sprzęgłem ma trochę lżej.
Za kilka lat będzie można powiedzieć coś więcej.
Z ciekawości podejdę dzisiaj i zapytam o sprzęgło. Niech po VIN'ie sprawdzą.
Co do samego obniżenia momentu. To każdy kij ma dwa końce. W ruchu miejskim za bardzo tego nie odczujesz, a silnik jest mniej wysilony i skrzynia że sprzęgłem ma trochę lżej.
Za kilka lat będzie można powiedzieć coś więcej.
Z ciekawości podejdę dzisiaj i zapytam o sprzęgło. Niech po VIN'ie sprawdzą.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]