Silnik 1.4 150KM
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Silnik 1.4 150KM
Ponieważ na tym forum jest bardzo mała aktywność pozwolę sobie zwrócić uwagę na pewne zauważone problemy dotyczące silnika 1.4 150KM/125KM. Myślę, że jest to istotna informacja dla planujących zakup.
Całość informacji (+sporo ględzenia ) można znaleźć na forum wskazanym powyżej przez kolegę @kuba8815.
W skrócie: z uzyskanych nieoficjalnie informacji wynika, że była pewna felerna partia tłoków montowanych w silnikach z 2016 roku. Dodatkowo w końcówce roku 2016 dodano czujnik spalania stukowego, który ma pomóc w eliminowaniu zjawiska LSPI. Ergo: silniki z przed 2017 roku mają zwiększone ryzyko na awarię tłoków - są przypadki pękających pierścieni i porysowanych cylindrów. Na tę chwilę Opel wymienia tłoki/silnik w zależności od poziomu uszkodzenia. Chodzą też pogłoski o poprawnieniu smarowania.
Wygląda na to, że silnik z końca 2016 i późniejsze są już wolne od wad, a przynajmniej bezpieczniejsze. Nikt na forum nie zgłosił jeszcze przypadku pękniętego tłoka z RM17, chociaż trzeba tu zauważyć, że podobno zmiany w silniku nie są synchronizowane ze zmianą roku modelowego i zapasami produkcyjnymi, zatem może się zdarzyć "stary" silnik w "nowszym" aucie...
O samym zjawisku LSPI, które może się przyczynić do awarii także można poczytać na tym forum. Dla leniwych kolejny skrót: nie ciśnij gazu na niskich obrotach to nie będziesz miał problemów
Całość informacji (+sporo ględzenia ) można znaleźć na forum wskazanym powyżej przez kolegę @kuba8815.
W skrócie: z uzyskanych nieoficjalnie informacji wynika, że była pewna felerna partia tłoków montowanych w silnikach z 2016 roku. Dodatkowo w końcówce roku 2016 dodano czujnik spalania stukowego, który ma pomóc w eliminowaniu zjawiska LSPI. Ergo: silniki z przed 2017 roku mają zwiększone ryzyko na awarię tłoków - są przypadki pękających pierścieni i porysowanych cylindrów. Na tę chwilę Opel wymienia tłoki/silnik w zależności od poziomu uszkodzenia. Chodzą też pogłoski o poprawnieniu smarowania.
Wygląda na to, że silnik z końca 2016 i późniejsze są już wolne od wad, a przynajmniej bezpieczniejsze. Nikt na forum nie zgłosił jeszcze przypadku pękniętego tłoka z RM17, chociaż trzeba tu zauważyć, że podobno zmiany w silniku nie są synchronizowane ze zmianą roku modelowego i zapasami produkcyjnymi, zatem może się zdarzyć "stary" silnik w "nowszym" aucie...
O samym zjawisku LSPI, które może się przyczynić do awarii także można poczytać na tym forum. Dla leniwych kolejny skrót: nie ciśnij gazu na niskich obrotach to nie będziesz miał problemów
- boniu
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 cze 2020, 10:50
- Auto: Brak
- Województwo: zachodniopomorskie
Znalazłem bardzo fajną Astre z benzynkę 1.4 150KM AT6 lecz ma datę produkcji 2016-08-23.
Przebieg ma niski i myślę czy nie brać bo chyba jest już poprawiona.
@Schwarzwalder
Pomyliłem się chodziło mi o benzynke 1.4
Przebieg ma niski i myślę czy nie brać bo chyba jest już poprawiona.
@Schwarzwalder
Pomyliłem się chodziło mi o benzynke 1.4
Ostatnio zmieniony 12 cze 2020, 10:38 przez boniu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Schwarzwalder
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 cze 2020, 23:20
- Auto: Astra K
- Województwo: Zagranica - UE
- zawiedziony
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 sty 2021, 14:11
- Auto: Astra K
- Rocznik: 2016
- Województwo: śląskie
Witam Wszystkich.
Piszę do Was by prosić o radę.
Posiadam Astrę K 2016. Niestety auto aktualnie stoi w salonie gdyż silnik uległ awarii.
Okazało się że jeden z tłoków pękł.
Auto jest na przedłużonej gwarancji do kwietnia - Opel Flex.
Niestety Opel odmawia naprawy na ich koszt z powodu nie przeprowadzenia przeglądu w ASO.
Olej i świece w 4 roku wymieniłem w First Stop. Pytałem w salonie czy robiąc tak utracę gwarancję - odpowiedzieli mi że nie.
Przebieg 55tyś.
Astra K
1.4 150km
Miał ktoś podobny przypadek?
Piszę do Was by prosić o radę.
Posiadam Astrę K 2016. Niestety auto aktualnie stoi w salonie gdyż silnik uległ awarii.
Okazało się że jeden z tłoków pękł.
Auto jest na przedłużonej gwarancji do kwietnia - Opel Flex.
Niestety Opel odmawia naprawy na ich koszt z powodu nie przeprowadzenia przeglądu w ASO.
Olej i świece w 4 roku wymieniłem w First Stop. Pytałem w salonie czy robiąc tak utracę gwarancję - odpowiedzieli mi że nie.
Przebieg 55tyś.
Astra K
1.4 150km
Miał ktoś podobny przypadek?
- Adler
- Posty: 2997
- Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
- Imię: Przemek
- Auto: Sports Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 140 razy
- Kontakt:
"Na gębę" to nic nie załatwiaj.
Jestem zszokowany, że w tym roczniku, przy takim przebiegu dochodzi do takiej awarii. Co oni tam wlali w tym serwisie?
Jestem zszokowany, że w tym roczniku, przy takim przebiegu dochodzi do takiej awarii. Co oni tam wlali w tym serwisie?
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Świece i Olej mogłeś sobie sam wymienić, ale mimo wszystko samochód powinien wylądować u nich na obowiązkowy przegląd. Nie możesz omijać okresowych przeglądów jednocześnie nie tracąc gwarancji
Poczytaj o LSPIzszokowany, że w tym roczniku, przy takim przebiegu dochodzi do takiej awarii.
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:46
- Imię: Kuba
- Auto: Opel Astra IV Sedan 1.4 Turbo
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2017
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
To akurat częsta przypadłość tych silników. Później Opel zmienił olej, który miał zmniejszać ryzyko LSPI i teoretycznie w nowszych Astrach K problem pękających tłoków nie występuje (podejrzewam, że problem wyeliminowano nie tylko dzięki zmianie oleju). Dla mnie trochę szokujące jest to, że Opel naprawia silnik a nie wymienia go na nowy.
- zawiedziony
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 sty 2021, 14:11
- Auto: Astra K
- Rocznik: 2016
- Województwo: śląskie
Wszystkie przeglądy były w ASO.
Poniżej treść z ich maila.
"..uprzejmie informujemy, ze w 4 roku eksploatacji wykonal Pan wymiane oleju i filtrow poza ASO, po czym zostalo wykonane tylko podstawowe OT bez wymiany jakichkolwiek materialow.
Przy wymianie oleju zostal uzyty olej na niezgodny ze specyfikacja producenta – wymieniony olej to Dexos2, a winien byc zastosowany Dexos1."
Poniżej treść z ich maila.
"..uprzejmie informujemy, ze w 4 roku eksploatacji wykonal Pan wymiane oleju i filtrow poza ASO, po czym zostalo wykonane tylko podstawowe OT bez wymiany jakichkolwiek materialow.
Przy wymianie oleju zostal uzyty olej na niezgodny ze specyfikacja producenta – wymieniony olej to Dexos2, a winien byc zastosowany Dexos1."