1.4 turbo - system Start/Stop

lukpio3

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 09 lis 2011, 19:39
Imię: Łukasz
Województwo: pomorskie

1.4 turbo - system Start/Stop

#1

Nieprzeczytany post autor: lukpio3 »

Witajcie,
Chciałem poruszyć kolejny temat, myślę że dość ciekawy a mianowicie system start stop. Fajna sprawa w mieście ale czy oby na pewno bezpieczna dla żywotności silnika??? Mam ogromne wątpliwości. Niby działanie tego systemu obwarowane jest wieloma czynnikami ale .... Miałem taką astrę na weekend do testów. Nawet nie wiecie jak ogromne było moje zdziwienie, gdy po takiej dość dynamicznej jeździe, zatrzymałem się na światłach i samochód ... zgasł. Pewnie powiecie że to nic dziwnego, w końcu auto było wyposażone w ten genialny system tylko nie wiem co na to wszystko powiedziała turbina która chwilę wcześniej dostała po dupie a tu nagle samochód zgasł. Nie wiem czy to prawidłowe zachowanie czy nie ale jeśli tak to powiem Wam że nie wróżę długiej żywotności dla turbo.

Fuks

Astro-maniak
Posty: 556
Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
Imię: Mateusz
Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
Silnik: 1.4 XFT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Polska
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Fuks »

Dokładnie to samo chciałem napisać, tylko że ja miałem 1.0 z Start/Stop.
Najlepsze, w korku jak podjeżdasz co 5 metrów to stoisz 2 sek więc to już całkiem bez sensu.
3 sekundy jazdy ... stop
3 stania start
i turbo kaput :)

Asterix2004

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 22 wrz 2015, 8:48
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: małopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Asterix2004 »

Grupa VAG w silnikach 1.4TSI stosuje turbinę w "płaszczu wodnym" i specjalną pompę elektryczną, która po zatrzymaniu samochodu i wyłączeniu silnika (np. przez system Start/Stop lub przez kierowcę) utrzymuje bodajże przez 4 minuty obieg płynu chłodzącego w układzie chłodzenia dla wychłodzenia turbiny. Nie wiem, czy takie rozwiązanie jest też w silnikach 1.4DIT Opla. A dwa, po co kupujecie silniki z tym systemem - przecież żadnej korzyści z systemu Start/Stop nie ma.

bodex61

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 03 sty 2016, 8:39
Imię: Bogdan
Auto: Astra K
Silnik: B14XFL
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: bodex61 »

Jak chłodzenie turbiny jest realizowane w Oplu to nie wiem ale wiem,że muszą być zachowane odpowiednie parametry by silnik się wyłączył. Silnik nawet w trakcie postoju sam się załączy jeśli zajdzie taka potrzeba.
Sprzedawca coś wspominał o osobnej pompie olejowej dla turbiny.Zrezygnowałem z systemu start/stop gdy sprawdziłem,że na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku spalanie jest na poziomie 0,4-0,5 l/h
Bardziej od turbiny niepokoił mnie układ elektryczny i akumulator. Rozrusznik,alternator i akumulator w tym aucie są znacznie lepsze i droższe,co sprawia,że warto rozpatrzyć zakup systemu start/stop i go wyłączyć(używać w korkach sporadycznie) Dzięki temu wymienione urządzenia elektryczne posłużą wieki.

Mourinho

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 26 sty 2016, 10:08
Imię: Paweł
Auto: Astra
Silnik: 1.6 16V XEL
Województwo: wielkopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Mourinho »

Nie kupujcie aut z tym badziewiem,a jak już macie to wyłączyć,odłączyć żeby tylko tego się pozbyć.To jest Eco-teror.

bodex61

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 03 sty 2016, 8:39
Imię: Bogdan
Auto: Astra K
Silnik: B14XFL
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: bodex61 »

Nabyłem astrę K 1.4 125 km bez start/stop bo się tego bałem a oszczędności uważałem za znikome.
Teraz moja wiedza na ten temat jest znacznie większa i przyznam,ze z chęcią bym dopłacił te 1000 pln ale nie dla tego systemu tylko dla rozrusznika który powinien wytrzymać 150 000 cykli a nie 30.000 , alternatora który nigdy nie pozwoli na to by akumulator był niedoładowany no i sam akumulator to zupełnie inna bajka. Zaznaczam,że chodzi o sytuację gdzie system start/stop wyłączamy.

Asterix2004

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 22 wrz 2015, 8:48
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: małopolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Asterix2004 »

W Astrze z systemem Start/Stop występuje chyba akumulator żelowy (AGM). Ma swoje plusy ale także minusy. Natomiast w pozostałe "ultrawytrzymałe" komponenty bym nie wierzył. Na pewno nie na poziomie wytrzymałości +500%. To zwykły marketing Opla.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: melon »

30 000 cykli rozrusznika przy 8 odpaleniach auta dziennie to jest przeszło 10 lat, po kij więcej? :)

bodex61

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 03 sty 2016, 8:39
Imię: Bogdan
Auto: Astra K
Silnik: B14XFL
Województwo: mazowieckie

#9

Nieprzeczytany post autor: bodex61 »

Sorry.liczby wziąłem z sufitu pewnie niepotrzebnie dla zobrazowania zagadnienia.

arekx

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 21 lis 2015, 18:47
Auto: Astra K
Silnik: B14XFT 6T35
Województwo: Zagranica - UE

#10

Nieprzeczytany post autor: arekx »

S/S można też kontrolować pedałem hamulca (w wersji z automatem; z manualną skrzynią - nie wiem) - tj gdy w korku widzimy, że będziemy podjeżdżać często to nie wciskamy hamulca do oporu - wtedy silnik nie będzie wyłączany (wymaga nieco wyczucia). Chcemy by się wyłączył (gdy komputer uzna to za sensowne) - dociskamy hamulec mocniej.


Trzeba też pamiętać, że system S/S zadziała tylko gdy:
"
● Silnik jest rozgrzany.
● Temperatura płynu chłodzącego silnika nie jest za wysoka.
● Temperatura spalin nie jest za wysoka, np. podczas jazdy przy dużym obciążeniu silnika.
"
(i sporo innych warunków opisanych w instrukcji)

ODPOWIEDZ