1.4 turbo - system Start/Stop
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 09 lis 2011, 19:39
- Imię: Łukasz
- Województwo: pomorskie
1.4 turbo - system Start/Stop
A jak właściwie jest z wyłączaniem tego systemu? Bo mi w ASO powiedzieli że system jest nie wyłączalny. Jeśli zamówimy samochód z tym ustrojstwem to jesteśmy na nie skazani. Ogólnie co do samego systemu nic nie mam, o rozrusznik się nie obawiam bo jest wzmocniony. Bardziej boli mnie turbo bo tak jak mówię, samochód przekatowałem, między światłami podczas rozpędzania kręciłem prawie pod czerwone pole i nikt mi nie powie że turbo w takich warunkach nie dostało po dupie. Po całej akcji stają na światłach, wrzucam luz, puszczam sprzęgło i samochód gaśnie. Przecież w takich warunkach to turbina będzie do roboty po 10kkm.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 14 sty 2016, 20:16
- Imię: Maciek
- Auto: Astra K HB
- Silnik: B14XFL
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jest przycisk do wyłączania systemu.
Podobno po wyłączeniu silnika przez system start/stop turbina jest podtrzymywana właśnie w celu smarowania itp, tak mi powiedziano w salonie. O szczegóły nie dopytywałem, także nie jestem w stanie więcej powiedzieć.
Podobno po wyłączeniu silnika przez system start/stop turbina jest podtrzymywana właśnie w celu smarowania itp, tak mi powiedziano w salonie. O szczegóły nie dopytywałem, także nie jestem w stanie więcej powiedzieć.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 09 lis 2011, 19:39
- Imię: Łukasz
- Województwo: pomorskie
Też o to zapytałem sprzedawcę ale nie potrafił mi odpowiedzieć na moje pytanie. W zasadzie to nie potrafił odpowiedzieć na żadne konkretniej zadanie pytanie. Odniosłem wrażenie że jedyną wiedzę jaką posiadał o samochodach to ta że mają 4 koła, kierownicę i jeżdżą a pracować tam musi za karę.maccarish pisze:QR_BBPOST
Podobno po wyłączeniu silnika przez system start/stop turbina jest podtrzymywana właśnie w celu smarowania itp, tak mi powiedziano w salonie. O szczegóły nie dopytywałem, także nie jestem w stanie więcej powiedzieć.
-
- Posty: 420
- Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
- Imię: Robert
- Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
- Silnik: A16LET
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 25 razy
Bardzo jestem ciekaw jak może być podtrzymywana turbina w celu smarowania skoro jest to urządzenie całkowicie mechaniczne napędzane spalinami - jak silnik stanie to turbina też wyhamuje aż do zatrzymania.maccarish pisze: Podobno po wyłączeniu silnika przez system start/stop turbina jest podtrzymywana właśnie w celu smarowania itp, tak mi powiedziano w salonie.
Chyba, że faktycznie chodzi o dodatkową (elektryczną ?) pompę oleju, która wpycha olei do smarowania turbiny.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 22 lip 2016, 15:36
- Imię: Mirosław
- Auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4
- Województwo: łódzkie
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 05 maja 2016, 16:10
- Imię: Miki
- Auto: Astra K Sports Tourer ok sie-wrz'16
- Silnik: B14XFL
- Województwo: Zagranica - UE
Bo s/s nie jest dla użytkowników tylko dla producentów. Przykład genialnego marketingu, ludzie płacą za funkcję obniżającą żywotność silnika i pomagają tym samym wykończyć rynek wtórny. Prawie genialne jak sprzedaż wody butelkowanej w krajach z kranówą czystszą niż wody w butelkach.
Lepszy rozrusznik i akumulator fakt, tylko trzeba pamiętać o przycisku z "A" przy każdym odpaleniu silnika.
Nowe silniki palą tyle co nic na jałowym biegu, trzeba stać w korku z 15 min zatrzymaniami żeby coś s/s zaoszczędził. I koniecznie latem bo jak się silnik schłodzi to oszczędność poszla.
Lepszy rozrusznik i akumulator fakt, tylko trzeba pamiętać o przycisku z "A" przy każdym odpaleniu silnika.
Nowe silniki palą tyle co nic na jałowym biegu, trzeba stać w korku z 15 min zatrzymaniami żeby coś s/s zaoszczędził. I koniecznie latem bo jak się silnik schłodzi to oszczędność poszla.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 22 lip 2016, 15:36
- Imię: Mirosław
- Auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4
- Województwo: łódzkie
Jakie są plusy i minusy akumulatora żelowe go?Asterix2004 pisze:QR_BBPOST W Astrze z systemem Start/Stop występuje chyba akumulator żelowy (AGM). Ma swoje plusy ale także minusy. Natomiast w pozostałe "ultrawytrzymałe" komponenty bym nie wierzył. Na pewno nie na poziomie wytrzymałości +500%. To zwykły marketing Opla.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 maja 2016, 17:55
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra K ST 1.4T 125
- Silnik: B14XFL
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Odense DK
W skandynawii (np w Danii) dostępne są tylko benzynowe wersje z S/S, bo opłata roczna zależy od spalania podanego przez producenta . Więc płacę mniej co rok, ale muszę to ustrojstwo wyłączać za każdym razem. Czy ktoś próbował wyłączyć S/S opcomem albo techem?
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 05 maja 2016, 16:10
- Imię: Miki
- Auto: Astra K Sports Tourer ok sie-wrz'16
- Silnik: B14XFL
- Województwo: Zagranica - UE
Też chętnie się dowiem. Najlepiej jak ustawić przycisk, żeby pamiętał ustawienie na stałe.
@atilaks 300zł/rok w kieszeni, ale mógł być 2000zł tańszy (1000zł dopłata w PL + 1000zł dunski podatek). Nie ma nic za darmo.
@atilaks 300zł/rok w kieszeni, ale mógł być 2000zł tańszy (1000zł dopłata w PL + 1000zł dunski podatek). Nie ma nic za darmo.