1.4 turbo - system Start/Stop
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
1.4 turbo - system Start/Stop
A przetestuję z ciekawości .
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Taurus2017
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 gru 2016, 20:24
- Imię: Janusz
- Auto: Astra K SW
- Silnik: X10
- Województwo: mazowieckie
Oczywiście tak, S/S w skrzyni MTA włącza się w zasadzie, gdy tego chcemy, ponadto gdzie w dużym mieście można rozbuchać sprężarkę, chyba może jedynie na katowickiej pędząc 180 km/h i hamując gwałtownie na światłach Bełchatów lub Radomsko (warto tam są kamery). Nie wciskać hamulca do oporu, toczyć samochód, można podjechać 20 m i powoli pełzać. Trochę nauki, jak się jeździło tylko na automatach to fraszka, jedyny minus MTA brak trybu ,,P".arekx pisze:S/S można też kontrolować pedałem hamulca (w wersji z automatem; z manualną skrzynią - nie wiem) - tj gdy w korku widzimy, że będziemy podjeżdżać często to nie wciskamy hamulca do oporu - wtedy silnik nie będzie wyłączany (wymaga nieco wyczucia). Chcemy by się wyłączył (gdy komputer uzna to za sensowne) - dociskamy hamulec mocniej.
Trzeba też pamiętać, że system S/S zadziała tylko gdy:
"
● Silnik jest rozgrzany.
● Temperatura płynu chłodzącego silnika nie jest za wysoka.
● Temperatura spalin nie jest za wysoka, np. podczas jazdy przy dużym obciążeniu silnika.
"
(i sporo innych warunków opisanych w instrukcji)
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
- Imię: Jar
- Auto: H GTC, J GTC
- Silnik: 14 XEP, A20DTH
- Województwo: śląskie
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 22 lip 2016, 15:36
- Imię: Mirosław
- Auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4
- Województwo: łódzkie
- Budus
- Posty: 204
- Rejestracja: 19 lut 2011, 10:50
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra K HB
- Silnik: B16SHT
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
jesteś tego pewien ?
mi się wydaje, że jak miałem wciśnięte sprzęgło z wrzuconym biegiem to w momencie jego puszczania silnik się włączał a wiec S/S musiał zadziałać na wciśniętym sprzęgle.
mi się wydaje, że jak miałem wciśnięte sprzęgło z wrzuconym biegiem to w momencie jego puszczania silnik się włączał a wiec S/S musiał zadziałać na wciśniętym sprzęgle.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Silnik jest tak cichy, że nie słyszałeś, że się włączył Potwierdzam, że w testowym zawsze się włączał po wciśnięciu sprzęgła. W instrukcji też jest tak napisane.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
I tak jest, silnik gaśnie, jak się sprzęgło puści na luzie, a uruchamia się już w momencie wciśnięcia sprzęgła.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Ten cichy silnik powoduje, że czasami zapominam to wyłączyć. Przejadę pół miasta zanim się kapnę, że prz każdym zatrzymaniu auto gaśnie.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Nie uruchomi się jeśli trzymamy nogę na hamulcu. Silnik odpala jak wcisniemy samo sprzęgło lub dodamy gazu.KaMYk pisze:I tak jest, silnik gaśnie, jak się sprzęgło puści na luzie, a uruchamia się już w momencie wciśnięcia sprzęgła.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 22 lip 2016, 15:36
- Imię: Mirosław
- Auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4
- Województwo: łódzkie
Jeszcze raz to sprawdze
EDIT:
Na 100% przy wciśniętym pedale sprzęgła SS nie wyłącza silnika na postoju.
Pedał hamulca nie ma znaczenia.
EDIT:
Sprawdziłemememel pisze:QR_BBPOST W manualu wystarczy mieć wciśnięte sprzęgło i SS nie wyłącza silnika.
Na 100% przy wciśniętym pedale sprzęgła SS nie wyłącza silnika na postoju.
Pedał hamulca nie ma znaczenia.