1.4 turbo - system Start/Stop

lukpio3

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 09 lis 2011, 19:39
Imię: Łukasz
Województwo: pomorskie

1.4 turbo - system Start/Stop

#11

Nieprzeczytany post autor: lukpio3 »

A jak właściwie jest z wyłączaniem tego systemu? Bo mi w ASO powiedzieli że system jest nie wyłączalny. Jeśli zamówimy samochód z tym ustrojstwem to jesteśmy na nie skazani. Ogólnie co do samego systemu nic nie mam, o rozrusznik się nie obawiam bo jest wzmocniony. Bardziej boli mnie turbo bo tak jak mówię, samochód przekatowałem, między światłami podczas rozpędzania kręciłem prawie pod czerwone pole i nikt mi nie powie że turbo w takich warunkach nie dostało po dupie. Po całej akcji stają na światłach, wrzucam luz, puszczam sprzęgło i samochód gaśnie. Przecież w takich warunkach to turbina będzie do roboty po 10kkm.

maccarish

Astro-maniak
Posty: 106
Rejestracja: 14 sty 2016, 20:16
Imię: Maciek
Auto: Astra K HB
Silnik: B14XFL
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: maccarish »

Jest przycisk do wyłączania systemu.

Podobno po wyłączeniu silnika przez system start/stop turbina jest podtrzymywana właśnie w celu smarowania itp, tak mi powiedziano w salonie. O szczegóły nie dopytywałem, także nie jestem w stanie więcej powiedzieć.

Awatar użytkownika
xxvvcc

Astro-maniak
Posty: 839
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
Auto: Astra J, Corsa D
Silnik: A16LET, Z12XEP
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 22 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: xxvvcc »

W tym systemie trzeba zaznaczyć iż akumulator jest o ciupinkę droższy bo zwykły nie da rady.

lukpio3

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 09 lis 2011, 19:39
Imię: Łukasz
Województwo: pomorskie

#14

Nieprzeczytany post autor: lukpio3 »

maccarish pisze:QR_BBPOST
Podobno po wyłączeniu silnika przez system start/stop turbina jest podtrzymywana właśnie w celu smarowania itp, tak mi powiedziano w salonie. O szczegóły nie dopytywałem, także nie jestem w stanie więcej powiedzieć.
Też o to zapytałem sprzedawcę ale nie potrafił mi odpowiedzieć na moje pytanie. W zasadzie to nie potrafił odpowiedzieć na żadne konkretniej zadanie pytanie. Odniosłem wrażenie że jedyną wiedzę jaką posiadał o samochodach to ta że mają 4 koła, kierownicę i jeżdżą a pracować tam musi za karę.

robertsz

Astro-maniak
Posty: 411
Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
Imię: Robert
Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
Silnik: A16LET
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 24 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: robertsz »

maccarish pisze: Podobno po wyłączeniu silnika przez system start/stop turbina jest podtrzymywana właśnie w celu smarowania itp, tak mi powiedziano w salonie.
Bardzo jestem ciekaw jak może być podtrzymywana turbina w celu smarowania skoro jest to urządzenie całkowicie mechaniczne napędzane spalinami - jak silnik stanie to turbina też wyhamuje aż do zatrzymania.

Chyba, że faktycznie chodzi o dodatkową (elektryczną ?) pompę oleju, która wpycha olei do smarowania turbiny.

ememel

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 22 lip 2016, 15:36
Imię: Mirosław
Auto: Astra K ST
Silnik: 1.4
Województwo: łódzkie

#16

Nieprzeczytany post autor: ememel »

Wystarczy mieć wciśnięte sprzęgło i SS się nie wlaczy

Miki777

Astro-maniak
Posty: 55
Rejestracja: 05 maja 2016, 16:10
Imię: Miki
Auto: Astra K Sports Tourer ok sie-wrz'16
Silnik: B14XFL
Województwo: Zagranica - UE

#17

Nieprzeczytany post autor: Miki777 »

Bo s/s nie jest dla użytkowników tylko dla producentów. Przykład genialnego marketingu, ludzie płacą za funkcję obniżającą żywotność silnika i pomagają tym samym wykończyć rynek wtórny. Prawie genialne jak sprzedaż wody butelkowanej w krajach z kranówą czystszą niż wody w butelkach.
Lepszy rozrusznik i akumulator fakt, tylko trzeba pamiętać o przycisku z "A" przy każdym odpaleniu silnika.
Nowe silniki palą tyle co nic na jałowym biegu, trzeba stać w korku z 15 min zatrzymaniami żeby coś s/s zaoszczędził. I koniecznie latem bo jak się silnik schłodzi to oszczędność poszla.

ememel

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 22 lip 2016, 15:36
Imię: Mirosław
Auto: Astra K ST
Silnik: 1.4
Województwo: łódzkie

#18

Nieprzeczytany post autor: ememel »

Asterix2004 pisze:QR_BBPOST W Astrze z systemem Start/Stop występuje chyba akumulator żelowy (AGM). Ma swoje plusy ale także minusy. Natomiast w pozostałe "ultrawytrzymałe" komponenty bym nie wierzył. Na pewno nie na poziomie wytrzymałości +500%. To zwykły marketing Opla.
Jakie są plusy i minusy akumulatora żelowe go?

atilaks

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 18 maja 2016, 17:55
Imię: Sebastian
Auto: Astra K ST 1.4T 125
Silnik: B14XFL
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Odense DK

#19

Nieprzeczytany post autor: atilaks »

W skandynawii (np w Danii) dostępne są tylko benzynowe wersje z S/S, bo opłata roczna zależy od spalania podanego przez producenta ;). Więc płacę mniej co rok, ale muszę to ustrojstwo wyłączać za każdym razem. Czy ktoś próbował wyłączyć S/S opcomem albo techem?

Miki777

Astro-maniak
Posty: 55
Rejestracja: 05 maja 2016, 16:10
Imię: Miki
Auto: Astra K Sports Tourer ok sie-wrz'16
Silnik: B14XFL
Województwo: Zagranica - UE

#20

Nieprzeczytany post autor: Miki777 »

Też chętnie się dowiem. Najlepiej jak ustawić przycisk, żeby pamiętał ustawienie na stałe.

@atilaks 300zł/rok w kieszeni, ale mógł być 2000zł tańszy (1000zł dopłata w PL + 1000zł dunski podatek). Nie ma nic za darmo.

ODPOWIEDZ