1.4 turbo - system Start/Stop
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 09 lis 2011, 19:39
- Imię: Łukasz
- Województwo: pomorskie
1.4 turbo - system Start/Stop
Witajcie,
Chciałem poruszyć kolejny temat, myślę że dość ciekawy a mianowicie system start stop. Fajna sprawa w mieście ale czy oby na pewno bezpieczna dla żywotności silnika??? Mam ogromne wątpliwości. Niby działanie tego systemu obwarowane jest wieloma czynnikami ale .... Miałem taką astrę na weekend do testów. Nawet nie wiecie jak ogromne było moje zdziwienie, gdy po takiej dość dynamicznej jeździe, zatrzymałem się na światłach i samochód ... zgasł. Pewnie powiecie że to nic dziwnego, w końcu auto było wyposażone w ten genialny system tylko nie wiem co na to wszystko powiedziała turbina która chwilę wcześniej dostała po dupie a tu nagle samochód zgasł. Nie wiem czy to prawidłowe zachowanie czy nie ale jeśli tak to powiem Wam że nie wróżę długiej żywotności dla turbo.
Chciałem poruszyć kolejny temat, myślę że dość ciekawy a mianowicie system start stop. Fajna sprawa w mieście ale czy oby na pewno bezpieczna dla żywotności silnika??? Mam ogromne wątpliwości. Niby działanie tego systemu obwarowane jest wieloma czynnikami ale .... Miałem taką astrę na weekend do testów. Nawet nie wiecie jak ogromne było moje zdziwienie, gdy po takiej dość dynamicznej jeździe, zatrzymałem się na światłach i samochód ... zgasł. Pewnie powiecie że to nic dziwnego, w końcu auto było wyposażone w ten genialny system tylko nie wiem co na to wszystko powiedziała turbina która chwilę wcześniej dostała po dupie a tu nagle samochód zgasł. Nie wiem czy to prawidłowe zachowanie czy nie ale jeśli tak to powiem Wam że nie wróżę długiej żywotności dla turbo.
-
- Posty: 556
- Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
- Silnik: 1.4 XFT
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Polska
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Dokładnie to samo chciałem napisać, tylko że ja miałem 1.0 z Start/Stop.
Najlepsze, w korku jak podjeżdasz co 5 metrów to stoisz 2 sek więc to już całkiem bez sensu.
3 sekundy jazdy ... stop
3 stania start
i turbo kaput
Najlepsze, w korku jak podjeżdasz co 5 metrów to stoisz 2 sek więc to już całkiem bez sensu.
3 sekundy jazdy ... stop
3 stania start
i turbo kaput
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 8:48
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: małopolskie
Grupa VAG w silnikach 1.4TSI stosuje turbinę w "płaszczu wodnym" i specjalną pompę elektryczną, która po zatrzymaniu samochodu i wyłączeniu silnika (np. przez system Start/Stop lub przez kierowcę) utrzymuje bodajże przez 4 minuty obieg płynu chłodzącego w układzie chłodzenia dla wychłodzenia turbiny. Nie wiem, czy takie rozwiązanie jest też w silnikach 1.4DIT Opla. A dwa, po co kupujecie silniki z tym systemem - przecież żadnej korzyści z systemu Start/Stop nie ma.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 03 sty 2016, 8:39
- Imię: Bogdan
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFL
- Województwo: mazowieckie
Jak chłodzenie turbiny jest realizowane w Oplu to nie wiem ale wiem,że muszą być zachowane odpowiednie parametry by silnik się wyłączył. Silnik nawet w trakcie postoju sam się załączy jeśli zajdzie taka potrzeba.
Sprzedawca coś wspominał o osobnej pompie olejowej dla turbiny.Zrezygnowałem z systemu start/stop gdy sprawdziłem,że na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku spalanie jest na poziomie 0,4-0,5 l/h
Bardziej od turbiny niepokoił mnie układ elektryczny i akumulator. Rozrusznik,alternator i akumulator w tym aucie są znacznie lepsze i droższe,co sprawia,że warto rozpatrzyć zakup systemu start/stop i go wyłączyć(używać w korkach sporadycznie) Dzięki temu wymienione urządzenia elektryczne posłużą wieki.
Sprzedawca coś wspominał o osobnej pompie olejowej dla turbiny.Zrezygnowałem z systemu start/stop gdy sprawdziłem,że na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku spalanie jest na poziomie 0,4-0,5 l/h
Bardziej od turbiny niepokoił mnie układ elektryczny i akumulator. Rozrusznik,alternator i akumulator w tym aucie są znacznie lepsze i droższe,co sprawia,że warto rozpatrzyć zakup systemu start/stop i go wyłączyć(używać w korkach sporadycznie) Dzięki temu wymienione urządzenia elektryczne posłużą wieki.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 26 sty 2016, 10:08
- Imię: Paweł
- Auto: Astra
- Silnik: 1.6 16V XEL
- Województwo: wielkopolskie
Nie kupujcie aut z tym badziewiem,a jak już macie to wyłączyć,odłączyć żeby tylko tego się pozbyć.To jest Eco-teror.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 03 sty 2016, 8:39
- Imię: Bogdan
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFL
- Województwo: mazowieckie
Nabyłem astrę K 1.4 125 km bez start/stop bo się tego bałem a oszczędności uważałem za znikome.
Teraz moja wiedza na ten temat jest znacznie większa i przyznam,ze z chęcią bym dopłacił te 1000 pln ale nie dla tego systemu tylko dla rozrusznika który powinien wytrzymać 150 000 cykli a nie 30.000 , alternatora który nigdy nie pozwoli na to by akumulator był niedoładowany no i sam akumulator to zupełnie inna bajka. Zaznaczam,że chodzi o sytuację gdzie system start/stop wyłączamy.
Teraz moja wiedza na ten temat jest znacznie większa i przyznam,ze z chęcią bym dopłacił te 1000 pln ale nie dla tego systemu tylko dla rozrusznika który powinien wytrzymać 150 000 cykli a nie 30.000 , alternatora który nigdy nie pozwoli na to by akumulator był niedoładowany no i sam akumulator to zupełnie inna bajka. Zaznaczam,że chodzi o sytuację gdzie system start/stop wyłączamy.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 8:48
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: małopolskie
W Astrze z systemem Start/Stop występuje chyba akumulator żelowy (AGM). Ma swoje plusy ale także minusy. Natomiast w pozostałe "ultrawytrzymałe" komponenty bym nie wierzył. Na pewno nie na poziomie wytrzymałości +500%. To zwykły marketing Opla.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 03 sty 2016, 8:39
- Imię: Bogdan
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFL
- Województwo: mazowieckie
Sorry.liczby wziąłem z sufitu pewnie niepotrzebnie dla zobrazowania zagadnienia.
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 21 lis 2015, 18:47
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT 6T35
- Województwo: Zagranica - UE
S/S można też kontrolować pedałem hamulca (w wersji z automatem; z manualną skrzynią - nie wiem) - tj gdy w korku widzimy, że będziemy podjeżdżać często to nie wciskamy hamulca do oporu - wtedy silnik nie będzie wyłączany (wymaga nieco wyczucia). Chcemy by się wyłączył (gdy komputer uzna to za sensowne) - dociskamy hamulec mocniej.
Trzeba też pamiętać, że system S/S zadziała tylko gdy:
"
● Silnik jest rozgrzany.
● Temperatura płynu chłodzącego silnika nie jest za wysoka.
● Temperatura spalin nie jest za wysoka, np. podczas jazdy przy dużym obciążeniu silnika.
"
(i sporo innych warunków opisanych w instrukcji)
Trzeba też pamiętać, że system S/S zadziała tylko gdy:
"
● Silnik jest rozgrzany.
● Temperatura płynu chłodzącego silnika nie jest za wysoka.
● Temperatura spalin nie jest za wysoka, np. podczas jazdy przy dużym obciążeniu silnika.
"
(i sporo innych warunków opisanych w instrukcji)