ile przekłamuje komp. pokładowy
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT
- Województwo: śląskie
ile przekłamuje komp. pokładowy
Ile wam przekłamuje komp. pokładowy?
Bo u mnie w 1,4 150KM jest to dość spora wartość i waha się między 0,5-0,9l na 100km.
Co prawda jest to tendencja spadkowa ale to wciąż spora różnica od rzeczywistych wartości.
Bo u mnie w 1,4 150KM jest to dość spora wartość i waha się między 0,5-0,9l na 100km.
Co prawda jest to tendencja spadkowa ale to wciąż spora różnica od rzeczywistych wartości.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 05 maja 2016, 14:47
- Imię: Maciej
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XE
- Województwo: mazowieckie
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Chyba jeszcze nie słyszałem o komputerze, który pokazywałby prawdę... Mi w VW przekłamuje nawet 0,7-0,9l na dieselu.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Przebieg 3000 km. Z komputera 7.6, z dystrybutora 8.1.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 08 kwie 2016, 13:58
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFL
- Województwo: lubelskie
U mnie po 14 kkm zawyza jakies 0.3 czyli o wiele mniej niz bylo na poczatku (0.6-0.8)
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Tu nie kwestia złego liczenia zużytego paliwa tylko liczenia kilometrów. Bo komputer doskonale wie ile paliwa podaje do cylindrów ale za to zazwyczaj ma źle podaną wartość przejechanych kilometrów.
Druga sprawa, każdy dystrybutor odbije inaczej, do tego ten sam dystrybutor różnie odbije w różnych temperaturach. Raz się paliwo zapieni i mniej wieje "do pełna" innym razem więcej (chyba, że ktoś tankuje zawsze 20 litrów).
To co mi komputer wskazuje, że zużyłem a to co uda mi się zatankować do pełna pokrywa się zazwyczaj w granicy +/- 1 litr. A że tankuję na rezerwie to min. 50 litrów wchodzi to ten błąd się rozkłada na 700 km.
Druga sprawa, każdy dystrybutor odbije inaczej, do tego ten sam dystrybutor różnie odbije w różnych temperaturach. Raz się paliwo zapieni i mniej wieje "do pełna" innym razem więcej (chyba, że ktoś tankuje zawsze 20 litrów).
To co mi komputer wskazuje, że zużyłem a to co uda mi się zatankować do pełna pokrywa się zazwyczaj w granicy +/- 1 litr. A że tankuję na rezerwie to min. 50 litrów wchodzi to ten błąd się rozkłada na 700 km.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
obojetnie jaki miernik zastosowany jest w samochodzie
sa to przyzady bez certyfikatu nieatestowane
wiec blad pomiarowy takiego urzadzenia moze wyniesc do 10%
a jesli chodzi o zuzycie paliwa to najczestszym bledem sa opony
sa to przyzady bez certyfikatu nieatestowane
wiec blad pomiarowy takiego urzadzenia moze wyniesc do 10%
a jesli chodzi o zuzycie paliwa to najczestszym bledem sa opony
Ostatnio zmieniony 16 paź 2016, 20:56 przez JEMI, łącznie zmieniany 1 raz.
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT
- Województwo: śląskie
Tym razem przekłamał aż o 1,1 l na setkę:/
Nie da się zrobić jakiejś korekty śr. spalania w komp. pokładowym?
Nie da się zrobić jakiejś korekty śr. spalania w komp. pokładowym?
[External Link Removed for Guests]
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Zimny rozruch, silnik dłużej na ssaniu, skrobanie szyb na pracującym silniku... Komputer tego nie liczy, dystrybutor tego nie wybaczy.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- komisarzryba
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 16:59
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT 6T35
- Województwo: łódzkie