1.4 150 KM czy 1.6 200 KM
-
- Posty: 556
- Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
- Silnik: 1.4 XFT
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Polska
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
1.4 150 KM czy 1.6 200 KM
Zgadza się chociaż na forum UK jest więcej przypadków.
Pytanie ile osób z forum przekroczyło magiczny przebieg 17 tys?
W 1.4 turbo
"tłoki - o specjalnie wymodelowanych denkach - są wykonane z nadeutektycznego stopu aluminium (większa zawartość krzemu w stopie zmniejsza rozszerzalność cieplną tłoka)."
1.6 ma inne rozmiary tłoków niż 1.4.
Pytanie ile osób z forum przekroczyło magiczny przebieg 17 tys?
W 1.4 turbo
"tłoki - o specjalnie wymodelowanych denkach - są wykonane z nadeutektycznego stopu aluminium (większa zawartość krzemu w stopie zmniejsza rozszerzalność cieplną tłoka)."
1.6 ma inne rozmiary tłoków niż 1.4.
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Jeżeli będzie się to działo poniżej 20k km przebiegu to nie ma się o co martwić, bo naprawią na gwarancji. A jeżeli problem będzie nagminny i powodował komplikacje, to raczej zlecą akcję naprawczą, bo taniej wymienić same tłoki, niż całe uszkodzone już silniki.
Gorzej jak u jednym będzie przy 20k, a u innych przy 100k :/
Gorzej jak u jednym będzie przy 20k, a u innych przy 100k :/
-
- Posty: 556
- Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
- Silnik: 1.4 XFT
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Polska
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Nie wiadomo co jest przyczyna jeśli tylko sam tłok do wymiany to spoko ale jak maja cały silniki wymieniać to już to widzę jak ASO składa to potem
@up
Rozumiem ze wybrałeś silnik 1.4 150km, czy nie żałujesz ze nie zdecydowałeś się na 1.6?
Był zamiar kupna mazdy 3 165km, ale po jeździe próbnej astrą 1.4 150 chyba zdecyduję się na astrę. Zastanawiam się juz tylko czy silnik 1.6 czy 1.4?
Rozumiem ze wybrałeś silnik 1.4 150km, czy nie żałujesz ze nie zdecydowałeś się na 1.6?
Był zamiar kupna mazdy 3 165km, ale po jeździe próbnej astrą 1.4 150 chyba zdecyduję się na astrę. Zastanawiam się juz tylko czy silnik 1.6 czy 1.4?
Ostatnio zmieniony 14 paź 2017, 11:47 przez Przemek87, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 15 gru 2007, 20:24
- Imię: Dominik
- Auto: Astra GTC / Astra J
- Silnik: Z18XER/A16LET
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: TK/KR
Jeśli w ogóle bierzesz 1.6 pod uwagę to znaczy że jesteś kierowcą który lubi czasem poczuć moc, a więc się nie zastanawiaj, lepiej mieć więcej niż potem żałować
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Jak myślisz, że pomiędzy 1.6, a 1.4 jest jakaś kolosalna różnica to możesz się rozczarować (na papierze powinien zwijać asfalt, a w praktyce nie czuje się tych koni).
W moralnej jeździe te 150 koni w zupełności wystarcza. Auto jest żwawe i bez problemu wyprzedzisz większość tego co jeździ po drogach.
Problem tłoków jest mocno demonizowany jak dla mnie. Przyczyną jest LSPI. Trzeba się starać by to zjawisko wywołać. Jeżdżąc normalnie (zmiana biegu przy 2500 - 3000 rpm) problemu nie ma.
Ja bym te 5000 PLN wydał inaczej .
W moralnej jeździe te 150 koni w zupełności wystarcza. Auto jest żwawe i bez problemu wyprzedzisz większość tego co jeździ po drogach.
Problem tłoków jest mocno demonizowany jak dla mnie. Przyczyną jest LSPI. Trzeba się starać by to zjawisko wywołać. Jeżdżąc normalnie (zmiana biegu przy 2500 - 3000 rpm) problemu nie ma.
Ja bym te 5000 PLN wydał inaczej .
Ostatnio zmieniony 14 paź 2017, 17:52 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 1050
- Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
- Imię: Przemek
- Auto: Golf VII
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Nie spotkałem jeszcze osobiście przypadku pękniętych tłoków w tym silniku. Dużo częściej zdarza/zdarzało mi się to w Astrze J 1,6T. Jeśli ktoś użytkuje ten silnik w odpowiedni sposób, to IMO problemów nie powinien mieć.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl
Szkoda tylko ze do jazdy testowej 1.6 nie mają.
Jednak jest w Warszawie
[External Link Removed for Guests]
Edit.
Jestem świeżo po jedzie testowej 1.6, wlasnie slinik 1.4 poszedł w zapomnienie. Ale kazdemu przed wyborem polecam sie przejechać i dopiero podjąć decyzję.
Jednak jest w Warszawie
[External Link Removed for Guests]
Edit.
Jestem świeżo po jedzie testowej 1.6, wlasnie slinik 1.4 poszedł w zapomnienie. Ale kazdemu przed wyborem polecam sie przejechać i dopiero podjąć decyzję.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 15:20 przez Przemek87, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Z tego co pamiętam jednak więcej jest osób, które jeździły oboma wersjami i uważają, że te 50 KM robi różnicę. Nie wiem natomiast czy tą różnicę zauważysz w normalnej jeździe. Jeżeli weźmiesz wersję 150KM to weź dynamic, albo dobierz przycisk sport. Z dyskusji w tym zakresie wychodzi, że warto, bo silnik mimo wszystko pracuje lepiej.
-
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
- Imię: Paweł
- Auto: zafira
- Silnik: z19dt
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 8 razy
Na rosyjskim forum piszą było 20 przypadków pękniętych tłoków w 1.6 SIDI. Ale to chyba jeszcze w AJ. Miejmy nadzieję, że to już poprawili. Kolega w klubiezafira kupiłe ZC 1.6 200KM i przeraża mnie spalanie. Te trasy co do tej pory robił z wynikiem 7.5 w 1.9 cdti, teraz robi w średnio 11. Sporo....bardzo sporo.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2018, 21:47 przez kaliope, łącznie zmieniany 1 raz.