1.4 150 KM czy 1.6 200 KM

Fuks

Astro-maniak
Posty: 556
Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
Imię: Mateusz
Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
Silnik: 1.4 XFT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Polska
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

1.4 150 KM czy 1.6 200 KM

#41

Nieprzeczytany post autor: Fuks »

Zgadza się chociaż na forum UK jest więcej przypadków.
Pytanie ile osób z forum przekroczyło magiczny przebieg 17 tys?

W 1.4 turbo
"tłoki - o specjalnie wymodelowanych denkach - są wykonane z nadeutektycznego stopu aluminium (większa zawartość krzemu w stopie zmniejsza rozszerzalność cieplną tłoka)."

1.6 ma inne rozmiary tłoków niż 1.4.

Segor

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
Auto: Astra K
Województwo: śląskie

#42

Nieprzeczytany post autor: Segor »

Jeżeli będzie się to działo poniżej 20k km przebiegu to nie ma się o co martwić, bo naprawią na gwarancji. A jeżeli problem będzie nagminny i powodował komplikacje, to raczej zlecą akcję naprawczą, bo taniej wymienić same tłoki, niż całe uszkodzone już silniki.
Gorzej jak u jednym będzie przy 20k, a u innych przy 100k :/

Fuks

Astro-maniak
Posty: 556
Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
Imię: Mateusz
Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
Silnik: 1.4 XFT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Polska
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#43

Nieprzeczytany post autor: Fuks »

Nie wiadomo co jest przyczyna jeśli tylko sam tłok do wymiany to spoko ale jak maja cały silniki wymieniać to już to widzę jak ASO składa to potem :geek:

Przemek87

#44

Nieprzeczytany post autor: Przemek87 »

@up
Rozumiem ze wybrałeś silnik 1.4 150km, czy nie żałujesz ze nie zdecydowałeś się na 1.6?
Był zamiar kupna mazdy 3 165km, ale po jeździe próbnej astrą 1.4 150 chyba zdecyduję się na astrę. Zastanawiam się juz tylko czy silnik 1.6 czy 1.4?
Ostatnio zmieniony 14 paź 2017, 11:47 przez Przemek87, łącznie zmieniany 1 raz.

dominikd6

Astro-maniak
Posty: 155
Rejestracja: 15 gru 2007, 20:24
Imię: Dominik
Auto: Astra GTC / Astra J
Silnik: Z18XER/A16LET
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: TK/KR

#45

Nieprzeczytany post autor: dominikd6 »

Jeśli w ogóle bierzesz 1.6 pod uwagę to znaczy że jesteś kierowcą który lubi czasem poczuć moc, a więc się nie zastanawiaj, lepiej mieć więcej niż potem żałować ;)

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#46

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Jak myślisz, że pomiędzy 1.6, a 1.4 jest jakaś kolosalna różnica to możesz się rozczarować (na papierze powinien zwijać asfalt, a w praktyce nie czuje się tych koni).

W moralnej jeździe te 150 koni w zupełności wystarcza. Auto jest żwawe i bez problemu wyprzedzisz większość tego co jeździ po drogach.

Problem tłoków jest mocno demonizowany jak dla mnie. Przyczyną jest LSPI. Trzeba się starać by to zjawisko wywołać. Jeżdżąc normalnie (zmiana biegu przy 2500 - 3000 rpm) problemu nie ma.

Ja bym te 5000 PLN wydał inaczej ;).
Ostatnio zmieniony 14 paź 2017, 17:52 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

VectorOPC

Astro-maniak
Posty: 1050
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
Imię: Przemek
Auto: Golf VII
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#47

Nieprzeczytany post autor: VectorOPC »

Nie spotkałem jeszcze osobiście przypadku pękniętych tłoków w tym silniku. Dużo częściej zdarza/zdarzało mi się to w Astrze J 1,6T. Jeśli ktoś użytkuje ten silnik w odpowiedni sposób, to IMO problemów nie powinien mieć.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl

Przemek87

#48

Nieprzeczytany post autor: Przemek87 »

Szkoda tylko ze do jazdy testowej 1.6 nie mają.
Jednak jest w Warszawie
[External Link Removed for Guests]

Edit.
Jestem świeżo po jedzie testowej 1.6, wlasnie slinik 1.4 poszedł w zapomnienie. Ale kazdemu przed wyborem polecam sie przejechać i dopiero podjąć decyzję.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 15:20 przez Przemek87, łącznie zmieniany 2 razy.

Segor

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
Auto: Astra K
Województwo: śląskie

#49

Nieprzeczytany post autor: Segor »

Z tego co pamiętam jednak więcej jest osób, które jeździły oboma wersjami i uważają, że te 50 KM robi różnicę. Nie wiem natomiast czy tą różnicę zauważysz w normalnej jeździe. Jeżeli weźmiesz wersję 150KM to weź dynamic, albo dobierz przycisk sport. Z dyskusji w tym zakresie wychodzi, że warto, bo silnik mimo wszystko pracuje lepiej.

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

#50

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

Na rosyjskim forum piszą było 20 przypadków pękniętych tłoków w 1.6 SIDI. Ale to chyba jeszcze w AJ. Miejmy nadzieję, że to już poprawili. Kolega w klubiezafira kupiłe ZC 1.6 200KM i przeraża mnie spalanie. Te trasy co do tej pory robił z wynikiem 7.5 w 1.9 cdti, teraz robi w średnio 11. Sporo....bardzo sporo.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2018, 21:47 przez kaliope, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ